BIJBELSE TEKST VAN DE DAG

"Wij helpen u een nieuw begin te maken"
Universele Kerk van Gods Rijk

woensdag 29 april 2015

WANNEER “HET BESTE” NIET…

Wanneer “het beste” niet genoeg is
Hoe vaak zegt men: “Het lukte niet, maar tenminste heb ik mijn best gedaan”? Denkt u dat ‘mijn best’ doen genoeg was? Als het genoeg was, waarom lukte het dan niet?
Misschien was het echt mijn best. Soms doen wij alles wat wij kunnen, maar omdat er dingen zijn die niet aan ons liggen, bereiken wij het doel niet, dat wij hadden vastgesteld. Maar...!
Maar, aan de andere kant, komt het vaker voor dat men in feite niet het beste deed en men zichzelf probeert te overtuigen dat alles gedaan werd.
Het beste doen, betekent dat ik alles deed, wat mogelijk was.
In het Portugees hebben wij een gezegde dat zo gaat: “de slechtste blinde is degene die niet wil zien”.
Ik ben het daar mee eens.
Als er nog iets is dat ik kan doen, is het natuurlijk niet verstandig dat ik mijzelf probeer te overtuigen dat ik alles deed. Zodoende bedrieg ik mijzelf.
En als ik mijzelf bedrieg, wie kan mij dan helpen?
Bisschop Rui Silva

Geen opmerkingen:

Een reactie posten