BIJBELSE TEKST VAN DE DAG

"Wij helpen u een nieuw begin te maken"
Universele Kerk van Gods Rijk

donderdag 16 april 2015

VOORBEELD VAN NEDERIGHEID


Wanneer we lezen en praten over wat Jezus heeft gedaan, is het duidelijk en vanzelf sprekend . Een les van nederigheid, want als Hij als heer en meester dat heeft gedaan, stel u eens voor wat wij niet moeten doen?
Maar in deze bijbelse vers is er iets die mijn aandacht heeft getrokken, lees Johannes 13:6-10.
Reactie van de discipel, Petrus…Hij kon niet begrijpen, hoe simpel het ook was en hoevele zijn ook zo… Onze Heer wilt ons iets leren en wij laten het niet toe, we willen gelijk reageren, bekritiseren, opmerkingen maken, enz.
Hierom zei de Here “die oor heeft die hore”, iedereen heeft oren, maar niet iedereen heeft geestelijke oren. Petrus was zo vol van zichzelf dat Jezus hem heeft moeten uitleggen: “als ik dit niet doe, heb je geen deel aan mij” met andere woorden “als ik u niet leer om nederig te zijn heeft u geen verbond met mij” en zo is het met ons als ik in mijn strijden, woestijnen, problemen niet kan begrijpen wat God aan mij wilt laten zien, begrijpen, openbaren hoe kan ik dan verder gaan om een dieper relatie met Hem op te bouwen?
Nogmaals, zoals altijd had Petrus zijn opmerkingen “Heer was mijn heel lichaam dan” lees Johannes 13:9-10. Als u uw leven aan God heeft gegeven, moet u aandacht besteden aan uw voeten, met andere woorden uw wandel.
Velen gaven hun leven aan God en waren in het begin heel nederig, trouw, God vrezend maar ze hebben niet gewaakt over hun wandel. En helaas lieten ze beetje bij beetje toe dat wat ze in het begin deden en overgaven aan God en een verbond met Hem willen hebben, die te vervagen door de tijd en te vervangen door eigen denken, mening, opmerkingen enz.
Aan het einde zei de Here: “Johannes 13: 9-10″
Wie ben ik? Trouw of een verrader? Ben ik schoon, puur, nederig of vuil en hard van hart.


Elke zondag om 09.00uur & 12.00uur (ook om 18.00uur).
Adres: Neumanpad # 26
Paramaribo - Centrum
Tel. : +597 88 37 764

Geen opmerkingen:

Een reactie posten