BIJBELSE TEKST VAN DE DAG

"Wij helpen u een nieuw begin te maken"
Universele Kerk van Gods Rijk

maandag 13 april 2015

IK HEB HET ALTAAR GEVONDEN!

Onlangs heb ik Nada a Perder 3 (Niets te Verliezen 3) gelezen en het was onmogelijk om mijn tranen te bedwingen… want daarin zien wij uw oprechtheid heel duidelijk, bisschop Macedo. Weet u wat ik voelde? Het leek alsof u aan mijn zijde stond en alles zelf aan het vertellen was, het was heel sterk!
Maar wat mijn aandacht echt in u trok was de ijver die u heeft voor de bisschoppen en de pastors van de UKGR. De zorg om ons te leren en vermanen, zoals een vader met zijn zoon zou doen. Bisschop, u heeft ons al diverse keren verteld dat u vroeger niet eens één kans kreeg om het Evangelie te prediken, en wij weten dat dit waar is, maar u gaf ons echter wel deze gelegenheid, dankzij deze ijver en toewijding voor onze ziel. Ik zeg dit omdat ik dit heb gezien sinds ik naar de kerk kom, al 25 jaar waarvan ik 23 jaar een pastor ben. In elke dienst is het doel hetzelfde: onze ziel, oftewel, al uw boodschappen leiden naar de onze Behoudenis.
Ik herinner me dat u, in uw openingsgebed in de Tempel van Salomo, met God sprak over uw vriend in de universiteit die u voor God wilde winnen en dat zijn afwijzing u verdrietig maakt, vervolgens vroeg u God: “Waarom wilde hij U niet accepteren? Ik wilde hem alleen maar redden…”. En God, die al deze toewijding zag, deze moeite voor een ziel, maakte u niet alleen maar een redder van zielen, maar een VOORVADER VAN ZIELENWINNAARS, die bisschoppen, pastors, helpers en leden van de UKGR zijn die verspreid zijn over de gehele wereld en wiens leven overgegeven zijn op het Altaar van God.
We zien en beschouwen u als onze vader, fysiek en geestelijk, omdat wij de gelegenheid hebben die u in het begin niet, zoals al werd verteld. Wij hebben andere landen leren kennen, andere culturen en geloven en hebben mannen en vrouwen leren kennen die een waar leven van zelfverloochening hebben geleid ten behoeve van de verlorenen die dagelijks door de duivel naar de hel worden geleid. Mannen die u als een vader zien en die de principes van het geloof met zich meedragen.
Dankzij u en uw bezorgdheid voor ons, mannen die misschien onbekend zijn voor de wereld, maar bekend voor de Almachtige. Mannen die maar één doel hebben: zielen winnen voor God. Mannen die beschouwd worden als het uitschot van deze wereld, en die dit alles doorstaan uit liefde voor het Evangelie, maar die waardevol zijn in de “hall of fame” van God. Mannen die alles hebben achtergelaten: familieleden, gebruiken, vaderland en met hun ogen gericht op de hemelse beloning, met als één doel: de verlorenen bereiken. Mannen die de wereld niet waardig is om te hebben: Mannen wiens Vaderland in de Hemel is. Wij trekken de wereld door zonder dat wij de taal kunnen spreken, de normen en waarde kennen, zonder ons druk te maken hoe wij zullen leven, wij willen alleen maar zielen redden en wanneer wij een persoon bevrijd, wedergeboren, uit God geboren, zien worden dan is dat onze blijdschap en salaris.
Ik kan me herinneren dat u een keer zei, hoewel dit jaren geleden plaatsvond staat dit nog heel helder in mijn verstand gegrift, dat het grootste bezit van de UKGR niet de kathedralen, mooie kerken, communicatiemiddelen of goederen zijn die de kerk bezit en nu zelfs de Tempel van Salomo, maar het GROOTSTE BEZIT VAN DE UKGR ZIJN DE PASTORS, WANT ZONDER HUN ZOU HET NIET MOGELIJK ZIJN OM TE KOMEN WAAR WE TOT NU TOE ZIJN GEKOMEN EN WAT WE NOG ZULLEN BEREIKEN en dit is het enige erfgoed dat wij willen en waar wij voor strijden om het een miljoen maal te doen vermenigvuldigen, DISCIPELEN.
De Bijbel onderwijst dat wij naar Abraham dienen te kijken, maar wij verkiezen er ook naar om naar u te kijken, u bent onze hedendaagse Abraham en voorbeeldfiguur. Wij kunnen vandaag de dag niet over ons geloof praten zonder u erbij te betrekken.
Bisschop ik ben er zeker van dat als al deze mannen van God het konden zij u een sterke omhelzing zouden geven, mannen die u misschien nooit persoonlijk zullen zien, omdat wij erg verspreid zijn over deze wereld. Net zoals een zoon het zou doen voor zijn vader, vallen de tranen ongetwijfeld over ons gezicht, niet van verdriet maar van blijdschap voor uw bestaan. U die een enorm impact gemaakt hebt in onze levens, die ons ertoe dreef om de Eeuwige en Perfecte God te leren kenen, die u heeft gebruikt om ons het bovennatuurlijke geloof te openbaren, gezien het feit dat wij allen in de duisternis zaten en door middel van de UKGR heeft het Licht van het Evangelie ons bevrijd, nieuwe schepsels gemaakt en boven alles inwoners van het Koninkrijk van de Hemelen. Maar wij omhelzen u elke dag, weet u hoe? Door middel van onze gebeden en aanroepingen voor God om u te behouden en beschermen. Weet dat wij veel van u houden.
Dat de Geest van God u elke dag versterkt en altijd verlicht. Bedankt voor alles.
Van één van uw vele dienaren verspreid over deze wereld.
Met dank aan: Sócrates Alves – Uruguai


Elke zondag om 09.00uur & 12.00uur (ook om 18.00uur).
Adres : Neumanpad # 26
Paramaribo - Centrum
Tel. : +597 88 37 764

Geen opmerkingen:

Een reactie posten