BIJBELSE TEKST VAN DE DAG

"Wij helpen u een nieuw begin te maken"
Universele Kerk van Gods Rijk

dinsdag 22 september 2015

ZEGENS DIE KRUIMELS ZIJN


3e Dag van de Vasten van Daniël. 

Hoor wat de Geest tot de Christenen zegt:
Zij keerden terug van een glorieuze missie van het genezen van zieken,
het bevrijden van degenen die gebonden waren en het gebruiken van de christelijke autoriteit over satan.
Zij waren vervuld met een onbeheersbare vreugde.
Maar de Heer waarschuwde hen onmiddellijk, zeggende:
“…verheugt u, dat uw namen staan opgetekend in de hemelen” 
(Lucas 10:20).
Het is één ding om zegens te ontvangen in alle gebieden van uw leven op aarde, en zelfs om te kunnen dienen als de persoon die deze zegens brengt.
Iets totaal anders is om de zegen van alle zegens te ontvangen: de absolute zekerheid dat uw naam geschreven staat in het Boek des Levens, iets dat u overgegeven wordt door de Geest van God, en om te kunnen dienen als instrument van deze glorie.
Alle zegens met betrekking tot het fysieke leven zijn kruimels vergeleken met de grootheid van het dienen als een woonplaats van de Heilige Geest.
Niets in deze wereld, hoe rijk, mooi en plezierig het ook zij, kan zich vergelijken met de volheid van de Geest van de Here Jezus.
Daarom kan niets noch niemand het plezier, de vrede en de overtuiging van Zijn aanwezigheid in uw binnenste weghalen.
Hij is de Verborgen en Onuitputtelijke Schat die gevonden wordt door degenen die Hem zoeken met geheel hun kracht, geheel hun verstand en geheel hun hart.
Vanzelfsprekend is, in Zijn afwezigheid, elk kruimeltje, hoe klein die ook mag zijn, net zo zoet als honing.
De immense blijdschap van die discipelen had niets te maken met de blijdschap en de zekerheid van een levende Tempel zijn voor de Heilige Geest.
En dat is wat wij zien in de onderstaande getuigenissen…
Matheus Lucas
Goedemiddag bisschop Macedo. Op de tweede dag van de Vasten van Daniël luisterde ik naar uw radioprogramma en tijdens het gebed knielde ik neer, beleed mijn fouten, zonden, gebreken, dwaze en idiote acties en huilde veel, omdat ik de Heilige Geest met al mijn kracht heb lopen zoeken in de diensten. Ik bad samen met u en gaf mijn leven over aan God. Ik gaf mijzelf 100% over en de Heilige Geest daalde neer over mijn leven, tijdens het radioprogramma van 21/09/2015. Godzijdank! Zoals het geschreven staat in Mateus 6:33 “…zoekt eerst Zijn Koninkrijk en Zijn gerechtigheid en dit alles zal u bovendien geschonken worden”.
Amen. Dat God u zegene!
Cristian
Ik was in de middag naar het radioprogramma aan het luisteren toen u vroeg of wij naar een plaats konden gaan waar wij alleen konden zijn om te kunnen bidden. Ik ging naar mijn kamer, knielde neer en bad. Toen vervulde een vrede opeens mijn binnenste. Ik kan dit niet uitleggen, ik ben al één jaar in de kerk en heb nog nooit iets soortgelijks meegemaakt. Het was een ongelofelijke ervaring en ik kan alleen maar zeggen dat deze Vaste van Daniël zal doorbreken! Ik ben God en u dankbaar bisschop.
Samara Maciel
Goedemiddag! Ik wil graag mijn ervaring delen over de tweede dag van de Vasten van Daniël. Vandaag keek ik ernaar uit om naar het radioprogramma te luisteren en het woord was inderdaad heel sterk. Tijdens het gebed ging ik naar de badkamer, vernederde ik me voor God en zocht Hem. Ik voelde die immense vreugde niet in mijn ziel, maar wat mij gelukkig maakte, was dat God mij, tijdens het bidden voor de Heilige Geest, eraan herinnerde dat de badkamer voorheen een plaats van gehuil was, een plaats waar niemand mij zag en waar ik in tranen uitbarstte. Vandaag de dag ga ik naar de badkamer om God te aanbidden en met Hem te praten. Dit bracht mij de absolute zekerheid dat Hij met mij is en voor mij zorgt. Ook al heb ik niets gevoeld. God handelde in mijn VERSTAND en overtuigde mij dat ik in Zijn handen ben. Dat is wat het intelligente geloof is! Ik kon zeggen dat God niet met mij is, omdat ik niets voelde, maar alles gaat door het geloof. God spreekt in ons verstand en niet in ons hart.
Mariane Braghetto
Ik zit al 3 jaar in de kerk, maar ik zag mijzelf als die droge botten in het verhaal van Ezechiël 37. Ik heb nog geen lichaam kunnen vormen om die droge botten, maar ben in het geloof van de Vasten van Daniël en ben bereid om tot het eind te gaan, want in deze 3 jaren heb ik nooit een Vasten van Daniël kunnen afmaken. Ik nam deel aan het gebed en voelde een enorme vrede. Ik heb de zekerheid dat God de levensgeest over mij heeft geblazen, het was een wonderbaarlijke en onverklaarbare ervaring. Tijdens deze Vasten zal ik de Heilige Geest ontvangen. Ik dank God van harte dat hij mij de gelegenheid heeft geboden om deel te mogen nemen aan deze Vasten van Daniël.
Camila Marcondes
Hallo bisschop. Ik heb net naar uw radioprogramma geluisterd en tijdens het moment van het gebed ging ik naar de wc van mijn werkplaats, knielde neer en ging in gebed. Vóór het gebed was mijn hart heel bedrukt, maar ik vernederde mij voor de voeten van Jezus en zelfs voordat ik klaar was met bidden, kon ik bemerken dat de druk in mijn hart er niet meer was. Ik heb nu vrede in mijn binnenste en de volle overtuiging dat God zal eren wat ik doen. Ik heb alles opgegeven om mijzelf 100% over te kunnen geven in deze Vasten, omdat ik wil dat mijn leven een “ervoor” en “erna” verhaal zal hebben. Bisschop, deze zekerheid komt gepaard met vrede en de wil om niet op te geven, ik zal blijven doorstrijden. Dank u wel. Ik zal tot het einde sterk blijven.
Hellen Luiza
Goedemiddag bisschop. Gedurende 7 jaren was ik een helpster, ik stopte daarmee omdat het geestelijk niet goed met mij ging. Vandaag verricht ik, Godzijdank, het Werk van God als een evangelist, maar ik erken dat ik de afgelopen dagen triest en teneergeslagen was, door beschuldigingen van de duivel vanwege mijn fouten van het verleden. Ik werd vergeven door God en door degenen die mij omringen, maar ik heb mijzelf niet kunnen vergeven. Ik leef deze Vasten van Daniël en tijdens het zoeken van de Heilige Geest, samen met u, heeft God heel duidelijk met mij gesproken. De Heilige Geest daalde neer, reinigde mij, waste mij en gaf mij de levensgeest. Ik was verbitterd en verdrukt, maar nu voel ik mij als een nieuw persoon. Dank U wel mijn God voor dit voorrecht. En dit is pas de tweede dag van de Vasten van Daniël! Ik geloof dat God grote dingen in mijn leven zal doen en in de levens van degenen die geloven. Amen!
Bisschop Edir Macedo



Elke zondag om 07.00uu , 09.00uu , 12.00uu & 18.00uu (ook om 15.00uu).
Adres : Neumanpad # 26
Paramaribo - Centrum
Tel. : +597 88 37 764

Geen opmerkingen:

Een reactie posten