BIJBELSE TEKST VAN DE DAG

"Wij helpen u een nieuw begin te maken"
Universele Kerk van Gods Rijk

woensdag 30 september 2015

DORSTIGEN…


Boodschap van de Vasten van Daniël
Hoor wat de Geest tot jullie zegt:
“En Hij sprak tot mij: Zij zijn geschied. Ik ben de alfa en de omega, het begin en het einde. Ik zal de dorstige geven uit de bron van het water des levens om niet”(Openbaring 21:6).
Er is een Bron van Levend Water dichtbij u, ook al is uw woestijn de ergste van de wereld. U dient echter te graven, graven, graven totdat u dit Water hebt gevonden!

De Put kan zeer diep zijn, maar het belangrijkste is dat Hij bestaat en Levend Water bevat. Als u wacht dat iemand zal komen om voor u te graven, vergeet het dan maar. Een ieder is bezig om voor zichzelf te graven, Wacht op niemand, anders zult u van de dorst sterven in deze woestijn,
Gelooft u dat Levend Water zich onder uw voeten bevindt?
Verlies dan geen tijd en graaf! Gebruik al uw kracht, al uw fysieke en geestelijke middelen, maar graaf…
Lees de getuigenissen van sommigen en de strijden van anderen. Allen gingen door soortgelijke situaties heen. Maar wat de overwinning garandeert is de volharding, die het meest duidelijke bewijs is van het geloof dat offers brengt!
*************
Aline Saraiva
Eindelijk is de grote dag aangebroken! Knielend op het toilet van mijn werkplaats, met de lichten uit, mezelf totaal overgevend. Bisschop, toen ik uw stem door de radio hoorde, tijdens het eerste verzoek voor de Heilige Geest, was het eindelijk mijn beurt! Ik werd aangeraakt, vervuld en daalde af (zoals mijn man het zou zeggen) in de hoogste achtbaan aller tijden. Ik werd gegrepen door een onbeschrijfelijke sensatie. Mijn Vader keek naar mij en zegende mij met de Heilige Geest. Ik huilde als een kind en woorden van dank bleven uit mijn mond komen. Ik ben de UKGR, bisschop Macedo, de pastoors, helpers en mijn man Anderson, die mij hielpen om dichter bij God te komen en deze speciale en onbeschrijfelijke dag te bereiken, heel dankbaar. Wat een dag!
*************
Leide Mesquita
Wat een dag! Vandaag ontving ik een vernieuwing van de Heilige Geest in mijn leven. Tijdens het moment van het gebed voelde ik een vreugde, een blijdschap in mijn binnenste, net als de dag waarop ik gedoopt werd met de Heilige Geest, ik zou dat nooit kunnen vergeten. Het was een woensdagavond. Het was en blijft wonderbaarlijk. Toen het gebed beëindigde, lachte en huilde ik tegelijkertijd. Wat een dag! Ik ben een bevoorrechte persoon om deze Schat in mijn binnenste te hebben. Niets noch niemand zal deze blijdschap van mij kunnen nemen. Deze Vasten van Daniël is een zegen geweest voor mijn leven. Ik prijs en dank God dat hij u deze begeleiding heeft gegeven, die direct van God komt.
*************
Tayllyn Santos
Goedenavond bisschop,
Help mij, dat zijn de woorden die ik uit tijdens mijn zoektocht naar de Heilige Geest, omdat ik niet meer weet wat ik moet doen, want ik ben al 8 jaar bekeerd en in de kerk. Ik kwam naar de UKGR in de ergst mogelijke situaties, maar ik stres en ben nog steeds aan het volharden in mijn strijden. Toen ik naar de kerk kwam, waren wij in de Vasten van Daniël, ik nam deel met al mijn krachten en werd gedoopt met de Heilige Geest. Al mijn twijfels, angsten, verdriet, dit alles verdween, ik werd compleet anders, een totale innerlijke verandering. Ik nam deel aan de JongerenGroep van de kerk, werd opgericht als een kandidaat om helpster en meteen vroeg de pastor mij of ik in tongen sprak en ik zei van niet. Hij zei toen tegen mij dat ik in tongen dien te spreken, omdat die gave een zegel is van de bevestiging van de Heilige Geest in ons. Bisschop, sindsdien ben ik aan het strijden, maar ik heb nog niet in tongen kunnen spreken, ik weet niet of het door twijfels of door bezorgdheden komt. De duivel komt altijd met zijn gedachten, maar ik bind die allemaal vast, omdat ik weet dat ik gedoopt ben. Bisschop, alstublieft, begeleid mij, omdat ik deze twijfel al 8 maanden heb en het niet meer verdraag. Ik wil en verlang naar het zegel van de Heilige Geest in mijn leven. Dit is mijn doel, want ik accepteer niet dat de Vasten van Daniël eindigt en in niet in tongen spreek. Help me!
ANTWOORD
Tayllyn, noch pastor, noch helpers, noch bisschoppen, of elk ander mens heeft de autoriteit om te zeggen dat jij wel of niet verzegeld werd met de Heilige Geest. Alleen de Heilige Geest zelf bevestigd met jouw geest of dit wel of niet heeft plaatsgevonden. De tongen ZIJN GEEN teken van de doop met de Heilige Geest. De demonen praten immers ook in tongen om de mensen te bedriegen die verward zijn.
Sommige tekenen van de doop met de Heilige Geest zijn: zekerheid (overtuiging), innerlijk vrede, blijdschap…
Pas op! Geef niet gehoor aan de mensen, maar aan de Geest van God die het in jouw binnenste bevestigd. Het lijkt mij dat jij wel gedoopt bent. De duivel is echter mensen aan het gebruiken die dit onderwerp niet goed begrijpen om de twijfels die al vernietigd waren door de doop weer terug te brengen. GEEF NIET GEHOOR AAN HUN. MAAK JE JE NIET MEER DRUK OM IN TONGEN TE SPREKEN. LAAT DIT OVER AAN DE HEILIGE GEEST. OK?
DAT GOD JE MEER ZEGENE!
*************
Ana Maria da Silva
Goedenavond bisschop Macedo!
Beweren dat ik God dien, zou gelijk zijn aan tegen mijzelf liegen. Ik heb al verschillenden kerkgenootschappen bezocht, maar heb een hel meegemaakt in mijn leven. Ik kom naar de UKGR nu al zo’n vier maanden. Ik bezoek de diensten op dinsdag, vrijdag en zondag. Ik kwam toen ik in de bodem van de put zat, zonder enige geloofwaardigheid voor het geestelijk leven. Ik heb een verschrikkelijke twijfel, omdat ik twee keer gedoopt ben. In de UKGR en in de Christelijke Samenkomst van Brazilië. Bisschop, mijn vraag is: heb ik, omdat ik twee keer gedoopt ben, geen recht meer op de Geest van GOD? Ik heb namelijk van een persoon, die zichzelf heel geestelijk noemt, gehoord dat er alleen maar één doop bestaat en wanneer wij onszelf nogmaals dopen, zijn wij GOD aan het verloochenen, zodoende zondigen wij. Gezien het feit dat ik bezig ben met de Vasten van Daniël ben ik bezig met een wanhopige en onvermoeibare zoektocht naar de Heilige Geest, omdat ik een ontmoeting met GOD nodig heb. Ik zou graag willen weten of ik laster tegenover de Heilige Geest. Bisschop, zoals u vandaag zei tijdens uw radioprogramma, ik ben mij aan het scheiden van de wereld om dit unieke moment in mijn leven mee te kunnen maken, het ontvangen van de Heilige Geest en God als mijn Echtgenoot te kunnen hebben. Ik voel dat God mij aan het vernieuwen is. Ik ben kalmer en attenter op de dingen van God. Ik voel me lichter en heb een diepere respect voor de dingen van God. Alstublieft, bisschop Macedo, help mij met deze twijfel! Dat God u altijd verlichte en zegene.
ANTWOORD
Ana,
Er is inderdaad maar één doop, zoals het staat in Efeziërs 4:5. Maar wat daar staat is dat deze ene doop het verschil moet maken tussen het oude en het nieuwe schepsel. Wie in Christus is, is een nieuwe schepping… 2 Korintiërs 5:17.
Het feit dat u twee keer “gedoopt” bent, wil zeggen dat jij niet geloofde in de eerste doop en zodoende gold hij niet. Ik weet niet of jij geloofde of gelooft in de tweede doop, maar één ding is zeker: de doop symboliseert het begraven van het zondige lichaam en de oude mens. Er bestaan niet twee of meer begrafenissen. De doop of de begrafenis is maar één. Wanneer de doop echt niet het gewenste effect produceert, dan laat de persoon zich opnieuw dopen.
Ik, bijvoorbeeld, heb mezelf vier keer laten dopen. Ik deed dit omdat ik gen resultaat zag in mijn leven. Totdat het eindelijk wel gebeurde.
Wat mij ongerust maakt met betrekking tot jouw twijfels is dat het lijkt dat jij jouw oude aard niet hebt begraven. Met andere woorden, jouw “dopen” hebben niet het proces van de verandering teweeggebracht, te zien aan jouw twijfels.
Streef er aub naar om meer de Bijbel te overpeinzen en eet met jouw eigen handen van Zijn woorden. Geef geen gehoor aan mensen alleen maar omdat zij de titel van pastor hebben. Ik vraag de Heilige Geest dat Hij jou begeleidde, aangezien Hij gekomen is voor die missie, om Zijn volk te leiden naar het Beloofde Land.
Dat God jou zegene!
Bisschop Edir Macedo


Elke zondag om 07.00uu , 09.00uu , 12.00uu & 18.00uu (ook om 15.00uu).
Adres : Neumanpad # 26
Paramaribo - Centrum

Tel. : +597 88 37 764

Geen opmerkingen:

Een reactie posten