BIJBELSE TEKST VAN DE DAG

"Wij helpen u een nieuw begin te maken"
Universele Kerk van Gods Rijk

woensdag 30 september 2015

WONDEREN VAN HET WARE GELOOF



Boodschap van de Vasten van Daniël
Hoor wat de Geest zegt tot degenen die geloven:
Wie erop aandringt om te VOELEN om te GELOVEN zal ongelovig sterven,
Geloof is zekerheid, een persoonlijke overtuiging. Wie geloof heeft, gehoorzaamt het Woord van God en wacht af.

Hij klaagt en huilt niet en boven alles laat hij zich niet besmetten door bezorgdheden vanwege anderen.
Elke keer wanneer wij God om iets vragen, dat volgens Zijn wil is, en tegelijkertijd praten over onze mislukkingen, is het alsof wij niet geloofden. Nog erger zelfs: alsof wij meer geloofden in de kracht van het kwaad, dan de Macht van God.
De actie van het Geloof probeert niet om anderen gevoelig te maken of hun gevoelens van leed te versterken.
De Vasten van Daniël is een actie van puur geloof. Wie zich aan deze Vasten onderwerpt is zijn geloof al aan het manifesteren!
In plaats van elke bezorgdheid of angst met anderen te delen, waarom praat u niet met God? Dat is geloof!
Confronteer de slechte gedachten, de twijfels en de angsten met hetzelfde geloof waarmee u heeft geofferd in deze Vasten.
Betwijfel de twijfels.
Wie aan het offeren is, heeft het recht om de vervullen van Gods Beloftes van Hem te eisen.
Dat is GELOOF.
Zou iemand ooit iets van God hebben bereikt door zelfmedelijden te manifesteren? Ik betwijfel het.
Laat iedereen weten: de Vasten van Daniël is alleen maar “het begin van het graven naar de put”.
Als iemand klaagt terwijl hij graaft, dan zal hij nooit het Levend Water vinden!
“…de rechtvaardige zal door zijn geloof leven (Habakuk 2:4).
Met andere woorden: degenen die bezig zijn met de Vasten zijn, of ze het nou accepteren of niet, al in het Geloof. Zij zijn al begonnen met graven. Wie zou per slot van rekening beginnen te graven als hij niet geloofde dat hij Water zou vinden?
De Eeuwige God zegt:
“…mijn rechtvaardige zal uit geloof leven; maar als hij nalatig wordt, dan heeft mijn ziel in hem geen welbehagen”(Hebreeën 10:38).
Nalatig worden houdt in om zich terug te trekken. De klachten tonen het verlangen om op te geven. Daar houdt de duivel van. Heel veel.
Geen klachtjes meer, bla-bla-bla’s of soortgelijke dingen.
Raak er gewend aan om gebruik te maken van woorden van GELOOF. En als u er écht van houdt om te klagen, huilen of opstandig te zijn, doe dat dan bij Degene die beloofde:
“En zie, Ik ben met u al de dagen…” (Matteüs 28:20).
Commentaren:
Erika Priscilla
Goedendag bisschop,
Ik ben aan het terugkeren naar de UKGR en ben nu één maand trouw naar de kerk aan het gaan. Ik altijd iemand geweest die altijd, zoals u zegt, “een achtbaan” is geweest. Het ene moment ben ik sterk en net zoals een golf die eindigt op het strand, trek ik me vervolgens simpelweg terug en ga ik weg van de kerk.
Dit keer echter heb ik besloten om terug te keren en nooit meer weg te gaan. Ik ging door een gecompliceerd proces van bevrijding heen, omdat ik geloofde dat ik totaal bevrijd werd op vrijdag. Bisschop, op donderdag zat ik in mijn kamer aan het bidden, ik had mijzelf leeggemaakt van alles wat ik nog in mijn binnenste had, gaf mijn toekomst, verleden en heden over aan de Heilige Geest, was in totale gemeenschap met Hem, vroeg de Heilige Geest om de juiste woorden in mijn mond te plaatsen om Hem te aanbidden. Ik was verbonden met God-de-Vader. Toen begon ik me opeens zeer slecht te voelen, mijn handen werden zweterig, ik kreeg een koud gevoel in mijn buik, mijn lichaam begon te trillen, kreeg hartkloppingen, gevoelens die wij normaal gesproken voelen tijdens een proces van bevrijding. Dat gevoel was zo sterk dat ik, midden tijdens het zoeken naar de Heilige Geest, een sterk gebed moest opzeggen, omdat ik dacht dat ik zou manifesteren in mijn kamer.
Ik heb een zuiver wandel, ik besteed mijn tijd in de JongerenGroep, zoek God altijd, lees de Bijbel, volg de gebedskettingen van vrijdag en zeg altijd tegen de duivel dat er niets is dat mij aanklaagt of mijn geweten bezwaart voor God. Als ik zie dat ik iets heb gedaan dat slecht is ten opzichte van de Heilige Geest, dan wil het altijd belijden, omdat ik door niets beschuldigd wil worden wanneer ik mezelf ertoe leg om Zijn aanwezigheid te zoeken om Hem te aanbidden!
Bisschop, adviseer mij alstublieft, hoe kan ik me zo slecht voelen te midden van het zoeken van de Heilige Geest, tot het punt dat ik me zelfs bedrukt voel en deze symptomen krijg? Hoe kan ik dit ongedaan maken? Ik geef geen voet aan de duivel en ik accepteer biet dat deze Vasten eindigt zonder dat er iets buitengewoons in mijn leven gebeurt.
Help mij!!!
***
Tamires Salino
Hallo bisschop,
Ik zal mijn glorieuze getuigenis met allen delen. Ik ben al 8 jaar in de kerk, ben 7 jaar geleden opgericht als helpster van het Huis van de Heer en ik kan u zeggen dat ik in al deze tijd bedrogen heb geleefd in mijn leven met God. Ik kwam naar de kerk zoals velen komen: verslagen en in de put. Ik was pas 17 jaar en had een relate van 1 jaar beëindigd vanwege overspel van zijn kant en ook de mijne. Ik kwam leeg en verdrietig naar de kerk, mijn relaties lukten met niemand… Ik begon deel te nemen aan de diensten en begon mijzelf reinigen van mijzelf, totdat ik me zelf meer begon te geven aan het Werk van God, deel begon te nemen aan de JongerenGroep en begon te evangeliseren, op de zaterdagen zorgde ik voor de kerk door schoon te maken enz. Ik nam deel aan het voorbereidend seminar voor degenen die helpers willen worden en werd meteen opgericht als helpster, maar er was een detail bisschop: eigenlijk kende ik God niet.
Tot vandaag dacht ik dat ik gedoopt was met de Heilige Geest, en dat was niet zo, Bisschop, kijk naar wat voor gevaar ik liep in het Werk van God, ik was niet compleet veranderd, ik droeg een uniform, maar was leeg van binnen. Ik leerde een jongeman kennen die eerder dan ik werd opgericht als helper. Wij baden samen, trouwden en zijn tot vandaag samen, maar vanwege de dagelijkse drukte vergaten wij God en Zijn Werk een beetje. Mijn leven is een grote leugen geweest. Er zijn verschillende Vasten van Daniël geweest, de eerste deed ik zoals het hoorde, maar de overigen deed ik losjes. Bisschop, kortom ik was een helpster, maar was ver van God. Wij hadden geen enkel contact met Hem, ik bad en God antwoordde mij niet, ik riep Hem aan en niets gebeurde er.
Maar ik nam een beslissing om deze Vasten te doen gelden, ook al wist ik dat mijn geestelijke staat slecht was, maakte ik een geloof met God om mijn leven te veranderen. Ik ging met volle kracht in deze Vasten. Bisschop, het heeft veel pijn gedaan, maar ik doe wat goed is. Afgelopen woensdag heb ik mijn ontmoeting met God gehad, ik werd verzegeld met de Heilige Geest. Het was wonderbaarlijk, ik heb geen woorden om het uit te drukken. Ik kan u alleen maar bedankten dat u ons helpt door middel van woorden, gebeden en dat u een uitverkorene van God bent, want als het niet lag aan dit voorstel van de Vasten van Daniël voor onze levens, zou ik nooit hebben geweten dat ik leeg van binnen was. Vandaag de dag kan ik al de veranderingen in mijzelf zien, ik wil zielen winnen, voor mensen zorgen, ik wil dat zij zullen hebben wat ik heb, blijdschap, en vrede. Vandaag kan ik zeggen: Wat een dag! De andere Vasten nam ik niet serieus, maar in deze ben ik mijn leven aan het geven en ik ontving het Leven van Jezus Christus binnen in mij. Bisschop, hartelijk bedankt en dat God u veel zegene, voor altijd.
Bisschop Edir Macedo



Elke zondag om 07.00uu , 09.00uu , 12.00uu & 18.00uu (ook om 15.00uu).
Adres : Neumanpad # 26
Paramaribo - Centrum
Tel. : +597 88 37 764

Geen opmerkingen:

Een reactie posten