BIJBELSE TEKST VAN DE DAG

"Wij helpen u een nieuw begin te maken"
Universele Kerk van Gods Rijk

woensdag 30 september 2015

GELEGENHEID VOOR ALLEN



Boodschap van de Vasten van Daniël
Hoor wat de Geest zegt tot de armen:
“O, alle dorstigen, komt tot de wateren, en gij die geen geld hebt, komt, koopt en eet; ja komt, koopt zonder geld en zonder prijs wijn en melk.
Waarom weegt gij geld af voor wat geen brood is en uw vermogen voor wat niet verzadigen kan?
Hoort aandachtig naar Mij, opdat gij het goede eet en uw ziel zich in overvloed verlustige” 
(Jesaja 55:1-2).
In het ware geloof, het oprechte geloof, zit het offer.

Het religieuze geloof geeft toe aan de gevoelens van de ziel, maar het geloof dat de Almachtige bereikt, geeft toe aan de gehoorzaamheid aan Zijn Woord.
Als u dus wilt weten of u over het ware geloof of het religieuze gelooft beschikt, dan hoeft u alleen maar te kijken naar uw gedrag ten opzichte van het Woord van God.
Zodat u zichzelf niet zult misleiden.
Peins over dit woord dat de Here Jezus sprak tegen de religieuze Joden die beweerden dat zij van God waren:
Wie uit God is, hoort de woorden Gods; daarom hoort gij niet, omdat gij uit God niet zijt” (Johannes 8:47).
Het praktiseren van het Woord van God vereist gehoorzaamheid. En gehoorzaamheid vereist offer.
Ik kan geen Bijbels vers vinden die het intelligente geloof koppelt met de gevoelens. Maar ik vond, onder de vele verzen, de volgende vers die de gedachte van de Allerhoogste uit:
En Ik zal u herders naar mijn hart geven, die u zullen weiden met kennis en verstand” (Jeremia 3:15).
Misschien kunnen de onderstaande commentaren u helpen.
Lucas Barbosa
Bisschop, ik heb geen woorden om te beschrijven wat er zojuist met mij is gebeurd! Ik was aan het luisteren naar een prediking die u op YouTube had geplaatst over “Weinigen zijn echt van God”. Tijdens het moment van het gebed deed ik zoals u zei, ik sloot mij op in mijn kamer om samen met u te kunnen bidden, en dat is wanneer het begon.
Mijn telefoon begon te trillen, mensen wilden mijn kamer in komen, maar ik bleef geconcentreerd in gebed. Na een tijdje kwam er een stilte en toen zei u dat wij onze fouten en zonden aan God moesten belijden en berouw daarvoor dienden te tonen. Ik berouwde me en riep tot de Heilige Geest, precies zoals u zei om te doen, en door het geloof bedankte ik God.
Bisschop, precies op dat moment zei u: “In de Naam van God-de-Vader, God-de-Zoon en God-de-Heilige Geest, ontvang nu de adem van God, de adem van het LEVEN”. Toen kon ik, bisschop, een vreugde ervaren, die hemelse blijdschap waarvan ik zoveel had gehoord! Toen dat gebeurde, begonnen er een aantal tranen te vallen en precies op dat moment zei u: “Deze tranen zijn niet van verdriet, maar van een zekerheid dat u zojuist de Heilige Geest hebt ontvangen”. Op dat moment leek het alsof ik naar een andere wereld gebracht werd!
Nu heb ik de zekerheid dat ik gedoopt ben met de Heilige Geest, na het gebed kon ik niet stoppen met God te bedankten, ik kon niet stoppen met lachen en huilen tegelijkertijd. Het was een ander soort lach, een lach die ik nooit heb gehad, een lach die zei: “Vanaf deze dag WOONT God in mij”.
Dit is mijn getuigenis bisschop, vers van de pers, van een aantal minuten geleden!
Bisschop, dat God u meer en meer zegene. Bedankt voor deze immens belangrijke boodschap voor mijn leven. Deze Vasten wordt met de dag beter.
Eliane
Hallo bisschop,
Ik heb nog nooit deelgenomen aan een Vasten van Daniël, dit is de eerste. Ik zou graag willen weten of het normaal is dat ik me verdrietig voel na het zoeken van de Heilige Geest, want ik heb nooit mijn beste gegeven en dit keer geef mezelf met lichaam, ziel en geest over. Maar wanneer de gebeden, die ik samen met u via de radio doe, beëindigen, merk ik dat die vreugde waar u het zoveel over heeft, die onverklaarbare gebeurtenis in de ziel, niet heeft plaatsgevonden. Ik word dan meteen verdrietig, want het lijkt alsof ik naar de rug van de Here Jezus kijk en Hij mij vertelt dat ik niet waardig ben om Hem te ontvangen. Ik heb mezelf al vernederd voor Hem, ik heb alles overgegeven, vergeving gevraagd voor mijn fouten en Hem gevraagd om in mijn binnenste te komen, maar dan komt dat gevoel van frustratie, want nogmaals ben ik er niet in geslaagd Hem te bereiken. Ik ben bang om hierdoor verzwakt te worden in het geloof. Help mij, ik weet dat ik het niet waard ben om een woonplaats te zijn van de Allerhoogste, maar u heeft zelf gezegd dat wij Hem niet ontvangen uit verdiensten. Wat ontbreekt er dan dat deze grote dag ook bij mij zal plaatsvinden? Ik ben niet bezorgd geweest, want dat maakt geen onderdeel uit van mijn karakter, maar het verlangen om mijn dorst te lessen in de wateren van de Rivier van Levend Water houdt mij dag en nacht bezig, vooral omdat ik niet weet waarin ik tekort schiet tegenover Mijn Heer.
Mariellene
Goedenavond bisschop,
Ik heb een beslissing genomen: deze Vasten van Daniël zal alleen maar eindigen wanneer ik de zekerheid heb van mijn Behoudenis. Het maakt niet uit hoeveel dagen er nodig zijn, ik zal deze gelegenheid niet missen, elke dag zal ik mijzelf meer en meer indompelen totdat ik de God van Abraham, Isaak en Jakob heb leren kennen. Vandaag de dag is mijn leven getransformeerd: mijn huwelijk is een zegen, mijn familie begint naar de kerk te komen en alles gaat de goede kant op. God heeft mijn geloftes en gebeden geëerd, maar dit alles baat niets als ik de eeuwige Behoudenis niet heb. Ik zal tot het laatste beetje veiligheid uit mijn hart halen, ik kan niet accepteren om buiten de boot te blijven, want anders zal niets de moeite waard zijn geweest. Mijn volgende commentaar zal zijn dat ik de zekerheid van mijn Behoudenis heb.
Bisscop Edir Macedo



Elke zondag om 07.00uu , 09.00uu , 12.00uu & 18.00uu (ook om 15.00uu).
Adres : Neumanpad # 26
Paramaribo - Centrum
Tel. : +597 88 37 764

Geen opmerkingen:

Een reactie posten