BIJBELSE TEKST VAN DE DAG

"Wij helpen u een nieuw begin te maken"
Universele Kerk van Gods Rijk

dinsdag 2 juni 2015

IK HEB DE VERBORGEN SCHAT…

Ik heb de verborgen schat gevonden
Gedurende een lange tijd heb ik geprobeerd om de blijdschap in verschillende plaatsen, mensen, activiteiten en religie (toentertijd was ik nog katholiek) te vinden, maar desondanks bleef ik leeg en triest.
Vele avonden en nachten vroeg ik God: “Waarom ben ik niet gelukkig?”
In mijn binnenste schreeuwde ik uit: “Mijn God op een dag zal ik gelukkig worden!”

Omdat ik iemand was die van studeren hield, was ik altijd “goed geïnformeerd”. Aan de andere kant had ik de grootste moeite om het Woord van God te begrijpen en twijfels te verhelderen, per slot van rekening vond ik mezelf meer dan capabel en verstandig om mijn twijfels aan derden voor te leggen.
Een tijd later, toen ik in de UKGR kwam, toentertijd was ik gebonden, dorstig en in de bodem van de put, zoals de meerderheid van de mensen, kwam ik te horen over de Heilige Geest en dat wekte een interesse in mij op om Hem te leren kennen. Vanaf dien begon ik Hem te zoeken als de prioriteit van mijn leven, tot dat ik Hem ontving!
Op dat moment werd mijn grootste droom gerealiseerd: Ik had een ervaring met Blijdschap, een ware ontmoeting met God! Ik ontdekte wat het inhield om Vrede te hebben en vervaarde wat de beste en ware blijdschap was: om uit God Geboren te worden!
Toen begreep ik echt wat de psalmist bedoelde toen hij psalm 126 schreef. Mijn mond werd inderdaad vervuld met gelach en mijn tong met lofprijzing, ik had ook het verlangen om naar buiten te gaan en te vertellen wat voor een groot wonder God voor mij had gedaan!
Mijn Here Jezus realiseerde mijn grooste Droom: Gelukkig worden! Er is geen prijs die men kan betalen voor deze Schat die ik heb gevonden. Ik prijs God voor de UKGR.
En dit is de staat waarin veel mensen zich op dit moment bevinden, gebonden en vast aan zichzelf, zoekend naar het geluk, jagend naar deze “schat”, ze proberen hem op verschillende wegen te zoeken, zoals werk, een gezin te stichten, investeren in ethiek, drugs te gebruiken, kortom, op verschillende plaatsen, zoals ik op een dag ook zocht en droomde om simpelweg gelukkig te kunnen zijn! Deze mensen zullen gefrustreerd eindigen, omdat zij door middel van geld willen proberen te kopen wat geen prijs heeft…
De enige prijs die men kan betalen voor deze verborgen Schat is om te sterven voor de wereld, zodat men dan uit God geboren kan worden.

Met dank aan: Paula


Elke zondag om 07.00uu - 09.00uu & 12.00uu (ook om 18.00uu).
Adres: Neumanpad # 26
Paramaribo - Centrum
Tel. +597 88 37 764 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten