BIJBELSE TEKST VAN DE DAG

"Wij helpen u een nieuw begin te maken"
Universele Kerk van Gods Rijk

dinsdag 23 juni 2015

GOD IS VADER




“Wees wijs, mijn zoon, en verheug mijn hart, opdat ik een antwoord heb voor wie mij smaadt.” ( Spreuken 27:11)
Wanneer iemand vraagt om zijn hart te verheugen, is het omdat zijn hart verdrietig is.


In het bovenstaand vers begrijpen wij dat het hart van God verdrietig is. Waarom verdrietig? Omdat Hij Vader is en als Vader is Hij aan het lijden omdat Zijn kinderen verloren zijn.
“…want mijn zoon hier was dood en is weer levend geworden, hij was
verloren en is gevonden.” Lucas 15:24
God lijdt om u, om mij, als hij ziet dat wij verloren zijn. Hoezo verloren? Wanneer zijn we verloren? Misschien zegt u, maar ik ga naar de Kerk, ik ben bezig met mijn gebedskettingen, ik doe mee aan de campagnes en voorstellen enz.. Het feit dat u naar de kerk kom, wilt niet zeggen dat u een relatie met God heef en als u geen relatie met Hem heef, dan bent u ver van Hem en als u ver ben van God, zult u zeker lijden, en als u lijd, lijdt Hij automatisch ook.
Ooit vroeg een jongen aan zijn vader:
Pa, hoe groot is God?
Zijn vader bleef stil en keek naar boven toen hij een vliegtuig zag.
Dan vroeg hij zijn zoon:
Hoe groot is die vliegtuig?
Die jongen zei:
Klein. Heel klein. Ik kan bijna niets zien.
Dan, bracht de vader hem naar een vliegveld, heel dichtbij de vliegtuig
En hij vroeg: en nu?
En nu hoe groot is deze vliegtuig?
De jongen antwoorde: Pa deze hier is wel enorm!
De vader zei: Zo is God, Zijn grote hangt af van uw afstand van Hem.
Hoe dichterbij u bij Hem bent, hoe Groter Hij is in uw leven!
Als u een relatie met God heeft, dan bent u automatisch niet egoïstich, u denk nooit alleen aan u zelf, u bent klaar om uw naaste te redden en daarom wordt u daardoor “wijs”, waarom wijs? Omdat u God’s hart bezig ben te verheugen, u bent zielen aan het redden en harten aan het herstellen voor Hem. Denk erover na!
De vrucht des rechtvaardigen is een boom des levens,
en wie wijs is, wint harten.
Spreuken (11:30)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten