BIJBELSE TEKST VAN DE DAG

"Wij helpen u een nieuw begin te maken"
Universele Kerk van Gods Rijk

maandag 15 juni 2015

DE PIJN EN DE DROOM VAN GOD


“Toen God op de zevende dag het werk voltooid had, dat Hij gemaakt had, 
rustte Hij op de zevende dag van al het werk, dat Hij gemaakt had” (Genesis 2:2).
De rust van de Schepper, na het volbrengen van Zijn Werk werd onmiddellijk onderbroken na de val van de mensheid. Nog voordat de man de vrucht van rebellie begon te plukken, begon God al te lijden. Al het menselijk lijden op  Aarde is soortgelijk geweest aan een oneindig veel groter lijden van God in de hemel.
Wat gebeurt er vanaf het moment dat een moeder een kind baart? Van het eerste moment van zorg tot het einde van zijn dagen zullen bijgehouden worden in het hart van de moeder – Er zal geen rust zijn in haar leven. Dat is wat er gebeurt met God. Sinds de eerste zonde, heeft Hij nooit meer “rust” gehad met het menselijk ras.
Het is misleidend om te denken dat God immuun is voor het lijden.
Degenen die dit idee verdedigen hebben geen enkel benul over Hem.
Toen de Here Jezus zei: 
“…Mijn Vader werkt tot nu toe en Ik werk ook” (Johannes 5:17). 

Wil dat zeggen dat Hij voortdurend werkt, niet om rekeningen te betalen,
maar om zielen te redden die richting de hel lopen.
God werkt door middel van elke goede en trouwe dienaar om mensen te kunnen bereiken die veracht zijn, lijden, ontmoedigd in het leven en vooral degenen die op het punt staan om zelfmoord te plegen. Hij werkt onvermoeibaar door om degenen te overtuigen die in de comfort zone van hun behoudenis leven en niets geven om degenen die verloren gaan. Dat klopt, de Geest van God werkt en blaast de hoorn, zeggende:


“Wie zal Ik zenden en wie zal voor Ons gaan?” (Jesaja 6:8). Jezus beval Zijn discipelen ook: 
“Gaat heen in de gehele wereld, verkondigt het evangelie aan de ganse schepping” (Marcus 16:15).
En wanneer één ziel gered wordt, dan maakt Hij het af door te zeggen: “…Ik zeg u, dat er alzo blijdschap zal zijn in de hemel over één zondaar, die zich bekeert, meer dan over negenennegentig rechtvaardigen, die geen bekering nodig hebben…Alzo is er, zeg Ik u, blijdschap bij de engelen Gods over één zondaar, die zich bekeert” (Lucas 15:4-10).
Stel u zich voor: als er blijdschap in de hemel is wanneer één zondaar zich bekeert, wat gebeurt er dan wanneer een zondaar zich niet bekeert? Een diep verdriet, pijn en leed in de hemel voor de engelen, maar boven alles voor God. Helaas denken niet alle christenen of mensen die zich van God noemen op deze manier.
Op een mooie dag toen ik op weg was naar mijn werk, dacht ik aan mijn persoonlijke projecten. Ik droomde ervan om geld te verdienen en een voorspoedig en rustig leven te leiden. Opeens, uit het niets, hoorde ik een sterke en lieve stem zeggen: “Wat baat jou om de gehele wereld te winnen en jouw ziel te verliezen?” Overtuigd door die waarschuwing begon ik me onmiddellijk zorgen te maken over de behoudenis van mijn ziel. Ik zag in dat hoe groot mijn succes ook kon zijn in mijn gezinsleven, werk en gezondheid, ik desondanks op een dag zou sterven en alles achter zou blijven. En mijn ziel, waar zou hij naartoe gaan? Het idee over de hel begon mij dag en nacht onafgebroken te storen.
God lijdt, zeer zeker. Zijn pijn is oneindig keer groter dan die van ons allemaal. Hij is Zich er zeer van bewust waar de zielen van de meerderheid van de mensen naartoe gaat, Hij heeft hun schreeuwen van leed gezien en gehoord in de hel. God is Zich er bewust van dat de meerderheid van de meer dan zeven miljard mensen, vroeger of later, daar naartoe zal gaan.
Denk na: wat zou Hij voelen ten opzichte van zulke gebeurtenissen?
Wat heeft u gedaan om, ten minste, één ziel te redden van de hel?
De Droom van God
Sinds de schepping van de mens is de grootste droom van de Schepper geweest om hem te redden. Van Genesis tot de Openbaring hebben wij een grote inspanning van God gezien in de uitvoering van de Plan van de Behoudenis. Totdat alle profetieën van de Openbaring zich vervullen, is de Goddelijke prioriteit ongetwijfeld om zielen te redden.
Daarvoor heeft God de natie van Israël gevormd en Zijn Zoon tot ons doen komen. Hij vervulde het Werk van de Behoudenis, vestigde het Koninkrijk van God (Zijn Kerk) en heeft Zijn Heilige Geest gestuurd zodat degenen die in Zijn Boodschap geloven gered kunnen worden, door middel van Zijn dienaren.
Dit toont aan dat het Verstand van God zich bezig heeft gehouden met de verloren zielen.
Bisschop Edir Macedo


Elke zondag om 07.00uu  -  09.00uu & 12 00uu (ook om 18.00uu).
Adres : Neumanpad # 26
Paramaribo - Centrum
Tel. : +597 88 37 764

Geen opmerkingen:

Een reactie posten