BIJBELSE TEKST VAN DE DAG

"Wij helpen u een nieuw begin te maken"
Universele Kerk van Gods Rijk

donderdag 4 juni 2015

GOD LIJDT, WIST U DAT?


Toen ik deze woorden hoorde, moest ik bijna huilen. Hoe zou ik niet zo’n reactie kunnen hebben? In feite wist ik dit niet noch kon ik het me voorstellen, maar op dat moment toen ik dat hoorde voelde ik me zo egoïstisch. Alleen al denkend aan de gedachte dat mijn ouders om mijnentwil huilen, word ik verdrietig. Stel u zich God eens voor, onze Vader.
Stel u zich God voor die lijdt vanwege degene die het Woord hoort, de Waarheid kent, maar desondanks geen kind van Hem is. Er zijn mensen die jaren in de kerk zijn, maar alsnog niet gedoopt zijn met de Heilige Geest. Wat hebben zij nog meer nodig om alles over te geven? Zouden de onmogelijke zegens niet genoeg zijn geweest om zich compleet over te geven?

Dit doet mij ook denken aan de zielen die in de kerk zijn. God lijdt ook om hunnentwil. Het bewijs dat God lijdt?
“Wees wijs, mijn zoon, en verheug mijn hart, opdat ik een antwoord heb voor wie mij smaadt” 
(Spreuken 27:11).
Wij dienen Gods hart te verheugen, want, net zoals elke vader, is Hij aan het lijden vanwege de kinderen die niet bij Hem zijn. God is zich bewust van ALLES! Hij hoort de schreeuwen van de zielen die in de hel zijn. Ik kan me niet voorstellen wat voor leed God ziet.
De waarheid is dat als wij gaan kijken naar de cijfers, de duivel de strijd aan het winnen is. Dit is heel triest!
Het staat geschreven dat “velen zijn geroepen, maar weinigen uitverkoren” (Matteüs 22:14). Degenen die niet zijn geroepen zijn de meerderheid! Denk nu eens aan de zielen die Jezus niet kennen. Er zijn mensen die nu in de hel zijn, omdat zij Jezus niet eens kenden.
Onze plicht als kinderen van God is niet om alleen naar de kerk te gaan en offerandes te geven. Natuurlijk maakt dit er ook deel van uit, maar dat is niet het belangrijkste voor God. Het belangrijkste is om het goede nieuws aan allen te prediken. Dat is wat het hart van God verheugt!
Het maakt niet uit of zij het niet willen horen, maar wij dienen allen een kans te geven. Wij weten niet wie de uitverkorenen van God zijn, alleen Hij weet dat. Maar wij weten wat er gebeurt wanneer iemand Jezus niet accepteert, hoe kunnen wij dit dan voor iemand wensen? Maar dat is precies wat er gebeurt wanneer wij ons deel niet doen.
De Heilige Geest is in ons, zodat wij blijdschap, vrede en liefde voor de zielen hebben, daarbovenop hebben wij het Woord van God als wapen tegen de werken van het kwaad.
Daarom dienen wij de Geest die in ons verblijft te eren!
Met dank aan: Vera Freitas


Elke zondag om 07.00uu - 09.00uu & 12.00uu (ook om 18.00uu).
Adres: Neumanpad # 26
Paramaribo - Centrum
Tel. : +597 88 37 764




Geen opmerkingen:

Een reactie posten