BIJBELSE TEKST VAN DE DAG

"Wij helpen u een nieuw begin te maken"
Universele Kerk van Gods Rijk

dinsdag 5 mei 2015

UW VISIE KAN BEPALEN WIE U WILT ZIJN!


Er is een gezegde die luidt: “ Vertel me met wie u omgaat dan zal ik een beeld hebben van wie u bent ”. Als wij leven met iemand die vaak negatief is, zullen wij ook negatief gesteld zijn, als ik leef met iemand die de armoede accepteert, zal ik ook de armoede accepteren, als ik bemoei met iemand die zich vaak teneergeslagen/down voelt, zal ik ook teneergeslagen/down zijn enz. Maar dat is niet alleen in de negatieve kant, want als ik leef met iemand die positief is, zal ik ook positief zijn, als ik bemoei met iemand die groot denkt, zal ik ook groot denken enz. “Zo zijn wij, wij zijn een ‘product’ die wordt ‘gemaakt’ door de omgeving waarin wij leven”.
Wat ik hiermee bedoel is, als u uw visie niet verander naar de visie van God, zal uw leven nooit zijn zoals Hij (God) wilt. Omdat uw God een grote God is en Hij wilt dat uw leven ook groot moet zijn. “Twee mannen kijken via dezelfde raam, de één ziet modder en de andere ziet sterren.”
Wat is het verschil? Want beide kijken via dezelfde raam. Het verschil is de “VISIE”.
Ooit ging Jezus naar een plaats waar er vijfduizend mensen waren en zij hadden honger, maar er was geen eten. Toen zeide één van de discipelen tot Hem: 
*Voorbeeld van een persoon zonder visie: “Hier is een jongen, die vijf gerstebroden en twee vissen heeft; maar wat betekent dit voor zovelen?”
*Voorbeeld van een persoon met visie: “Jezus zeide: Laat de mensen gaan zitten… Jezus dan nam de broden, dankte en verdeelde ze onder hen, die daar zaten, evenzo van de vissen, zoveel zij wensten. En toen zij verzadigd waren, zeide Hij tot zijn discipelen: Verzamelt de overgebleven brokken, opdat niets verloren ga.” Joh. 6:9-12
U ziet, wanneer de persoon visie heeft, is er geen onmogelijk probleem, er is geen onmogelijke situatie. Ook al lijkt de situatie op een onmogelijke situatie, maar de persoon is ervan bewust dat het onmogelijke mogelijk kan worden, waardoor de persoon niet toelaat dat de omstandigheden haar zullen verblinden. De persoon die de visie van God heeft, kleineert haar eigen God niet, zij weet dat Hij alleen de kracht heeft om haar situatie te veranderen.
“Zij verhaalden hem dan en zeiden: Wij kwamen in het land, waarheen gij ons gezonden hadt, en ja, het vloeit van melk en honig, en dit is zijn vrucht. Het volk echter, dat in het land woont, is sterk en de steden zijn ommuurd en zeer groot, en ook de kinderen van Enak zagen wij daar; Amalek woont in het Zuiderland, de Hethieten, Jebusieten en Amorieten wonen in het bergland, de Kanaänieten aan de zee en aan de oever van de Jordaan. Daarop trachtte Kaleb het volk tot bedaren te brengen tegenover Mozes en zeide: Laat ons gerust optrekken en het in bezit nemen, want wij zullen het zeker kunnen vermeesteren.” 
(Numeri 13 :27-30)
Wanneer u de visie van God heeft, kijkt u niet naar de grootte van uw problemen; hoe groot uw schulden worden; als u de conditie heeft of niet om het te betalen … u gaat door… U onderneemt de actie en u ziet het resultaat. Stop aan uzelf te zeggen dat u een groot probleem heeft en begin te zeggen aan uw problemen dat u een grote GOD heeft.

VERANDER UW VISIE NAAR DE VISIE VAN GOD

EN U ZULT GROOT ZIJN ZOALS GOD DAT WILT!

“Toch hebt Gij hem bijna goddelijk gemaakt en hem met heerlijkheid en luister gekroond.” (Psalmen 8:6)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten