BIJBELSE TEKST VAN DE DAG

"Wij helpen u een nieuw begin te maken"
Universele Kerk van Gods Rijk

woensdag 27 mei 2015

EX-HINDU PRIESTER BEKEERT…

Ex-hindu priester bekeert zich tot de Here Jezus


Mijn naam is Venkatesh, ik ben 42 jaar en woon in Chennai, in India. Ik ben getrouwd, een vader van drie kinderen en leid een zeer goed leven, dankzij de Levende God die ik in de UKGR vond. Maar dat was niet altijd zo. Ik groeide op in een traditionele familie waarbij ik zeer toegewijd was aan mijn religie en goden. In mijn jeugd werd die toewijding nog groter en ik werd een fanaticus, radicaal voor hetgeen ik geloofde. Mijn vader en ik besloten om een tempel te bouwen voor een godin genaamd Karumaari of Maaththamman en wij hebben een groot bedrag besteed aan het bouwen van die tempel. Elk jaar, in juli, die wij “Audi” noemen, een maand die speciaal is voor de “godin” Amman, deed ik iets heel speciaals voor deze “godin”, ik versierde de gehele tempel en verrichtte verschillende rituelen.
Terwijl september (Purattaasi) toegewijd is aan de “god” Persmal, en gedurende die gehele maand wijdde ik me toe aan die “god”. Ik at alleen maar groenten, maar dat was niet alles wat ik aan die “god” offerde. Voor het ritueel moest ik mijzelf zwepen van 21u tot 5u de volgende dag en ik moest een zweep met vuur gebruiken. Dit was de voorbereiding, want in die maand diende ik ook 350km lopen naar een andere stad genaamd Thirupathi waar één van de grootste hindu tempels is van India. De tocht duurde 5 dagen lang en ik diende ook weer te voet terug te keren, oftewel, een afstand van 700km.
Maar voordat ik die 350km zou lopen, moest ik de mensen van mijn buurt verzamelen en een groot feest houden, waarbij ik de beelden van de “goden” moest versieren en wij grote rituele offers brachten. En één van de moeilijkste offers was dat ik auto’s, die met kabels en haken aan mijn rug gehaakt werden, over een afstand van 5km moest trekken. Dit alles heb ik gedurende verscheidene jaren gedaan. Ik bezat 7 Tuk Tuks (driewielige auto’s, bekend in India) en mijn vrouw had ook een aantal sieraden, maar wij hebben dat alles verkocht om de rituelen, die heel duur waren, te kunnen bekostigen. Ik moest zelfs geld te leen vragen om door te kunnen gaan met die rituelen en zo creëerde ik een grote schuld.
Ik was een geestelijke leider en had 11 mensen die mijn discipelen waren in het hindoeïsme.
Ik deed dit alles niet alleen maar uit toewijding aan mijn religie, maar ik had het geloof dat die “goden” mij zouden helpen mijn problemen te overwinnen. Maar in de 22 jaren dat ik de hindu “goden” diende als predikant, verloor ik het beetje dat ik had, stapelde ik schulden op en werd verslaafd aan sigaretten. Eén van de meest moeilijke momenten in mijn leven, was moeten toekijken hoe mijn kinderen om brood vroegen en ik helemaal niets had om aan hun te geven, het was verstikkend. Toen begon ik zelfmoordgedachten te krijgen. Ik sliep niet meer goed, had geen vrede en toentertijd had ik al 4 jaar een buitenechtelijke relatie met een minnares waarvan mijn vrouw natuurlijk niets afwist. Ik werd een zeer agressieve persoon en begon mijn vrouw te slaan, omdat ik haar bedroog met een getrouwde vrouw dacht ik dat zij dat ook met mij deed. Elke keer wanneer ik haar zag was het meteen ruzie. Vanwege alle kwelling die ik mijn vrouw aandeed probeerde zij zelfmoord te plegen.
Tot op een dag waarop mijn vrouw uitgenodigd werd door een groep mensen om naar de UKGR te gaan. Zij ging zonder mijn toestemming en toen ik erachter kwam sloeg ik haar en verbood haar om ooit naar die kerk terug te keren, maar zij bleef doorgaan. Eén van mijn collega’s die de UKGR ook bezocht had mij al ooit eens uitgenodigd en ik had zijn uitnodigingen verschillende keren afgewezen. Op een dag echter besloot ik om deze vriend een plezier te doen en met hem mee te gaan, maar toen wij dichtbij de kerk kwamen, keerde ik terug. Mijn vriend vond dat vreemd en nodigde mij weer uit.
Eindelijk stapte ik de UKGR in, zonder ooit in een kerk te zijn geweest, omdat ik dacht dat alles toch hetzelfde was. Totdat ik de boodschap hoorde en iets anders in mijn binnenste voelde, iets wat ik nog nooit had gevoeld. Ik besloot om vaker te komen, maar het was niet makkelijk voor mij, omdat ik een predikant van het hindoeïsme was. Ik had veel negatieve gedachten over wat de mensen zouden denken als zij erachter zouden komen dat ik die plaats bezocht en in Die God geloofde. Maar wat ik daar ontving was iets heel sterks in mijn binnenste en ik besloot om vermomd daar naartoe te gaan, maar mijn familieleden kwamen erachter en begonnen mij te vervolgen. Zij noemden mij zelfs moordenaar en ook mijn “vrienden” begonnen mij te vervolgen.
Ik was vastbesloten, omdat ik toentertijd niet kon slapen, en ik herinner mij nog alsof het vandaag was dat de pastor mensen naar voren riep die problemen hadden zoals slapeloosheid, zelfmoordgedachten en geestelijke problemen. Ik liep naar voren en kwam voor het Altaar en die avond vroeg de pastor mij wat mijn probleem was, ik zei dat ik al jarenlang geen goede nachtrust had gehad, de pastor wees zijn vinger naar mij en zei: “Vandaag zult u slapen als nooit te voren”, en dat was precies wat er gebeurde. Gedurende 22 jaar heb ik niet goed kunnen slapen vanwege mijn problemen, maar die avond sliep ik heerlijk. Alles wat ik wilde was een beetje vrede, omdat ik in de 22 jaar dat ik die “goden” diende nooit had ervaren wat vrede was, ook al deed ik allerlei soorten rituelen, die “goden” waren nooit in staat om mij een beetje vrede te geven. 

De volgende dag was ik vastbesloten, ik riep mijn vrouw en zei tegen haar dat vanaf dat moment wij nooit meer die “goden” zouden aanbidden: Laten wij alleen maar Deze God genaamd Jezus volgen! Ik bleef de UKGR bezoeken, het Woord van God horen en praktiseren, ik leerde dat ik mijn oude leven achter mij moest laten en dat is precies wat ik heb gedaan. Sindsdien heb ik mij nooit meer naar andere “goden” gekeerd, ik heb alle afgodsbeelden die ik thuis had weggegooid en liet alles achter. Ik besloot om naar het huis van mijn minnares te gaan en zei tegen haar dat zij vanaf dien niet meer op mij moest rekenen, want ik was niet meer dezelfde man die zij had leren kennen. Ik biechtte alles op aan mijn vrouw en zij vergaf mij.
Ik liet me dopen in het water, omdat ik de boodschap van de wedergeboorte had begrepen. Ik streed om de Heilige Geest te ontvangen en door deel te nemen aan de Vasten van Daniël, werd ik gedoopt met de Heilige Geest. God heeft mijn gehele leven hersteld en vandaag de dag ben ik gelukkig. De vrede waar ik al die 22 jaar zo naar verlangde, heb ik in korte tijd ontvangen door trouw te zijn aan de Here Jezus. Ik ben trouw aan mijn vrouw en wij hebben een gezegend gezin.
Die Venkatesh die de mensen leidde om “goden” te aanbidden dient vandaag de dag de Enige God als een helper en leidt de mensen naar de Enige Heer en Redder van levens, de HERE JEZUS CHRISTUS!



Elke zondag om 07.00uu - 09.00uu & 12.00uu (ook om 18.00uu).
Adres: Neumanpad # 26
Paramaribo - Centrum
Tel. : +597 88 37 764

Geen opmerkingen:

Een reactie posten