BIJBELSE TEKST VAN DE DAG

"Wij helpen u een nieuw begin te maken"
Universele Kerk van Gods Rijk

dinsdag 8 augustus 2017

HOE STA IK OP?




Op de een of andere manier blijven vele mensen die gevallen zijn, terneergeslagen en wanhopig in het geloof…
De terugkeer naar de kerk blijft nog moeilijker vanwege de boze stemmen die zeggen


– Wat gaan ze zeggen of over u denken?
– Niemand zal meer in u geloven! Iedereen zal naar u kijken als een mislukking…
– Het is beter om thuis de Bijbel te lezen, bidden en Jezus te volgen, vrij van de blikken van degenen die u kennen. Zo zal niemand bekritiseren of minachtend naar u kijken…

Dit is de meest gewenste positie van het kwaad. Want hoe meer de christen zich isoleert van de kerkelijke gemeenschap, hoe kwetsbaarder hij wordt voor de aanvallen.
Het begint zo: een dag leest hij de Bijbel en de andere dag vergeet hij het. Een dag bidt hij met meer vuur en de andere dag met minder. En beetje bij beetje, zonder het op te merken, zal hij het uitoefenen van het geloof beginnen te vervangen door de dingen die “emotioneler” zijn. En wanneer hij het het minst verwacht, is de vlam helemaal uitgedoofd. Het werd steenkool…
Bijvoorbeeld, toen ik jong was, werd ik verliefd op iemand van dezelfde kerk. Ze had de geestelijk conditie om mijn vrouw te zijn. Ik werd haar verloofde en we begonnen een deel van ons huis in te richten.
Met de tijd ontdekte ik dat dit niet de wil van God was. Ik beëindigde de verloving. Als gevolg hiervan moest ik de kritiek van haar ouders, mijn ouders, de hele kerk, inclusief de bisschoppen en pastors confronteren…
Ik voelde de schaamte van de beoordelende ogen op mij. Het was niet makkelijk!
Ik behield mijn houding in de kerk standvastig, onafhankelijk van de schaamte. Per slot van rekening was het mijn behoudenis die op het spel stond. Ik kon er niet mee wankelen zelfs al was dit heel moeilijk!
Om het te behouden moest ik naast de vuurpot blijven (kerk). Zie Spreuken 26:20.
Zelfs al was ik van binnen en van buiten gekleurd!
God laat vernederingen toe om ons niet hoogmoedig in het eigen geloof te zien.
Als dit uw geval is, bedank God voor de vernedering en ga naar voren! Want de vernederden, zullen op hun tijd worden verhoogd. (Zie Mattheus 23:12).
Bisschop Edir Macedo


Elke zondag om 07.00uu, 09.00uu, 12.00uu, 15.00uu & 18.00uu.
Adres : Neumanpad # 26
Paramaribo - Centrum
Tel. : +597 88 37 764

Geen opmerkingen:

Een reactie posten