BIJBELSE TEKST VAN DE DAG

"Wij helpen u een nieuw begin te maken"
Universele Kerk van Gods Rijk

dinsdag 27 juni 2017

WIE IS HET OFFER?




Mijn leven was een leven vóór de dag van 06/09/1984 en het werd een ander na deze dag, toen ik besloot mijn leven aan het Offer over te geven. Hij heeft mij getransformeerd. Ik was ziek en Hij heeft me genezen; ik was bezeten en Hij heeft mij bevrijd; ik was leeg en Hij heeft mij vervuld met Zijn Geest. Hij heeft mij geleerd om een man te zijn, om een huis op te bouwen. Hij heeft mij geleerd om het verschil te maken als het hoofd van de familie. Hij heeft mij geleerd om God te dienen met vrees en beven. Hij zette de liefde voor de verloren zielen in mij en heeft van mij een overwinnaar gemaakt. Geprezen zij de naam van het Offer.


Voor wie moe en belast is, zegt het Offer:  “Komt tot Mij, allen ,die vermoeid en belast zijt, en Ik zal u rust geven” (Mattheüs 11:28). 

Hij noemt de mensen die geen aanstoot aan Hem geven: “En zalig is wie aan Mij geen aanstoot neemt” (Mattheüs 11:6). 


Voor de mensen die Zijn discipelen willen zijn en het oude leven willen verliezen om een nieuw leven te winnen, nodigt Hij uit: “Indien iemand achter Mij wil komen, die verloochene zichzelf en neme zijn kruis op en volge Mij. Want ieder, die zijn leven zal willen behouden, die zal het verliezen; maar ieder, die zijn leven verloren heeft om Mijnentwil, die zal het vinden” (Mattheüs 16:24-25). 

Het offer zegt dat er geen andere weg is die ons naar de Vader brengt: “Ik ben de weg en de waarheid en het leven; niemand komt tot de Vader dan door Mij”(Johannes 14:6). 

Hij geeft advies over hoe wij onze zegens kunnen bereiken: “…en wat gij ook vraagt in mijn naam, Ik zal het doen, opdat de Vader in de Zoon verheerlijkt worde” (Johannes 14:13). 

Dit is voor de ongelovigen: “Gelooft Mij, dat Ik in de Vader ben en de Vader in Mij is: of anders, gelooft om de werken zelf” (Johannes 14:11). 

Om het compleet te maken en te eindigen met een gouden sleutel, belooft Hij: “En Ik zal de Vader bidden en Hij zal u een andere Trooster geven om tot in eeuwigheid bij u te zijn, de Geest der waarheid, die de wereld niet kan ontvangen” (Johannes 14:16-17). 

Jezus is het Offer, Dat Zich: “…voor ons heeft overgegeven als offergave en slachtoffer, Gode tot een welriekende reuk”(Efeziërs 5:2). 

Het is gewoonweg onmogelijk voor een mens op Aarde om het Woord van God te gehoorzamen, zonder zijn wil en alles te offeren wat die plek binnenin u, die aan de Here Jezus toebehoort, in bezit kan nemen. Het offer is de weg die ons niet alleen naar het succes op deze wereld leidt, maar voornamelijk naar de behoudenis van onze ziel.
DENK.
God zegent jullie
Met dank aan: Bisschop Sergio Corrêa


Elke zondag om 07.00uu, 09.00uu, 12.00uu, 15.00uu & 18.00uu.
Adres : Neumanpad # 26
Paramaribo - Centrum
Tel. : +597 88 37 764 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten