BIJBELSE TEKST VAN DE DAG

"Wij helpen u een nieuw begin te maken"
Universele Kerk van Gods Rijk

dinsdag 27 juni 2017

KAN ZELFMOORD DE ELLENDE BEËINDIGEN?




De geestelijke beleving brengt ervaring voort. De ervaren persoon kan inzien wat buitenstaanders niet zien. Met de ervaringen van een leven dat gebaseerd is op het gehoorzamen van het Woord van God, heeft het koppel Gilmar en Gloriza, die beide helpers zijn, een machtig alarm opgemerkt in het diepste en totale stilte.
Afgelopen zaterdag “schreeuwde” die stilte voor het koppel dat een speciaal werk van gebed doet in een simpele en eenvoudige omgeving van Campo Grande, Mato Grosso do Sul. Zij klopten op een deur om de bewoners van een huis te roepen. Ze riepen en riepen zonder enig antwoord. Het leek erop dat er niemand aanwezig was.
Ze besloten om langs het huis te lopen waar ze kort met een andere bewoner spraken. Toen het gesprek eindigde, gingen ze verder naar een derde huis en zag de man een jongen uit het huis komen waar ze hadden lopen kloppen en geen antwoord hadden gekregen.
De bewoner had een verzwaarde gezichtsuitdrukking. Gilmar stelde zich voor, maar de enige reactie van die jongen was dat hij naar boven wees binnen in het huis. Daar hing touw aan een balk.
“Ik zou mijn leven beëindigen, omdat ik al het leed niet meer aankan, maar ik hoorde jullie kloppen en besloot om open te doen”, vertelde de bewoner met tranen. Hij was wanhopig geraakt, doordat zijn financiële leven een puinhoop was door zijn betrokkenheid met drugs, en zijn vrouw had hem verlaten en nam de kinderen mee.

Het verhaal van die jongen en die helper zijn erg vergelijkbaar. Jaren geleden zag Gilmar zijn huwelijk ook ineenstorten en kwam hij op een punt dat hij niet alleen aan zelfmoord dacht, maar hij dacht er ook aan om zijn vrouw te vermoorden. Maar alles veranderde toen ze naar de UKGR kwamen. “Ik vertelde hem hoe mijn verhaal was, op bepaalde punten was het zelfs erger, en ik vertelde ook gevallen van anderen wiens levens getransformeerd werden door het geloof. De zware gezichtsuitdrukking maakte plaats voor verbazing en hij vroeg: “dus dit gebeurt niet alleen met mij?” Hij vertelde hem dat als het ons is gelukt, hij het ook kan.
Het koppel bad met de man en Gilmar haalde het touw van de balk weg. “Ik zal het met mij bewaren en wanneer jouw leven is veranderd, zal jij ernaar kijken en herinneren waar God je vandaan heeft gehaald”, zei hij tegen de wanhopige jongen. De Goddelijke actie stond toe dat die jongen die bijna dood zou gaan uit die duivelse trance kwam om het geklop op een simpele deur te horen op het meest geschikte moment.
Wie zelfmoord pleegt, wil zijn leven eigenlijk niet beëindigen. De persoon wil het leed beëindigen.
Het einde van het leed heeft alleen zin wanneer het leven daarna door gaat. Het wordt elke keer beter. Dit is een verhaal dat slechts aan het beginnen is. We zullen er nog veel over horen. Velen raken hierdoor geïnspireerd, zowel om anderen te helpen, als te weten dat zij ook uit de moeilijkheden kunnen komen en een beter bestaan kunnen opbouwen.
Door: Marcelo Rangel
Bisschop Edir Macedo


Elke zondag om 07.00uu, 09.00uu, 12.00uu, 15.00uu & 18.00uu.
Adres : Neumanpad # 26
Paramaribo - Centrum
Tel. : +597 88 37 764

Geen opmerkingen:

Een reactie posten