BIJBELSE TEKST VAN DE DAG

"Wij helpen u een nieuw begin te maken"
Universele Kerk van Gods Rijk

dinsdag 6 juni 2017

IK HOUD VAN JOU! (ECHT?)





Wij leven in een samenleving die “vereist” dat er “Ik houd van jou” wordt gezegd.
Als de vrouw haar man niet op z’n minst één keer in de week hoort zeggen: “Ik houd van jou”, begint zij zich af te vragen of zij echt door hem geliefd wordt.


Ik ben niet tegen het spontaan zeggen “ik houd van jou” tegen een geliefde. Wat ik probeer aan te tonen is dat hoe vaak de echtgenoot ook “bewijst” dat hij van zijn vrouw houdt, door trouw te zijn aan haar, voor haar te zorgen, beschermen, rekening houden met haar enz. (de lijst kan nog langer zijn), de vrouw pas blij is wanneer zij van haar man hoort “Ik houd van jou”. Het is alsof hij zijn liefde “bewijst” met “woorden”. (Nogmaals, ik ben er niet tegen en doe dit “spontaan” met mijn vrouw).
Stelt u zich eens voor dat een vrouw haar man en zijn secretaresse wantrouwt en een camera plaatst om hem te zien, zonder zijn medeweten. Op de eerste dag ziet zij hem zoenen met zijn secretaresse, vervolgens komt hij thuis en het eerste wat hij zegt is: “Ik houd van jou!”. Hoe zou deze vrouw reageren? Zij zou zich zeker nog meer beledigd voelen, toch?
Welnu, als het gaat om “Ik houd van U” tegen God te zeggen, dan moeten wij, voordat wij het zeggen, reflecteren of wij God werkelijk aan het behagen of irriteren zijn. Heb geloof: God weet ALLES over ons! Onze intenties, gedachtes, gevoelens, werkelijk ALLES is bekend bij Hem. Misschien is het daarom dat in de hele Schrift, niemand tegen God zei: “Ik houd van U.”
Wie daadwerkelijk van God houdt hoeft niet de hele tijd te zeggen dat de persoon van Hem houdt, maar het BEWIJS dat u echt van Hem houdt, is door het manifesteren van een geloof dat radicaal gehoorzaam is aan Zijn Woord.

Bisschop Macedo sprak erover dat een persoon die werkelijk van God houdt ook van zijn naasten houdt: het is tenslotte God’s Gebod. In de Bijbel is het enige moment dat iemand zei van God te houden toen de Here Jezus Petrus vroeg: “Simon, zoon van Johannes, hebt gij Mij waarlijk lief? Petrus’ antwoord daarop was:” Ja Here, Gij weet, dat ik U liefheb.” Maar voor de Here Jezus was het niet genoeg dat Petrus enkel zei dat hij van Hem hield. Hij eiste een bewijs: “Hoed (houd van, zorg en offer jezelf op voor…) Mijn schapen” (zie Johannes 21:15-16).
En zo gebeurde het 3 keer achter elkaar.

Nu wij een duidelijker beeld hebben over wat het inhoudt om van God te houden, moeten wij veel eerder nadenken voordat wij zeggen: “Ik houd van U, God”.
Dat God jullie zegent!
Met dank aan: bisschop Randal Brito

Elke zondag om 07.00uu, 09.00uu, 12.00uu, 15.00uu & 18.00uu.
Adres : Neumanpad # 26
Paramaribo - Centrum
Tel. :+597 88 37 764

Geen opmerkingen:

Een reactie posten