BIJBELSE TEKST VAN DE DAG

"Wij helpen u een nieuw begin te maken"
Universele Kerk van Gods Rijk

maandag 13 juni 2016

WANDEL IN MIJN AANGEZICHT EN WEES PERFECT




” …Wandel voor mijn aangezicht, en wees onberispelijk” (Genesis 17:1).
Onberispelijk zijn houdt hier in om perfect te zijn.
Het Hemelse concept van perfectie is echter anders dan het menselijke concept.
In de ogen van de wereld is degene die geen fouten maakt perfect. Maar welke mens bestaat er die geen fouten maakt? Welke held van geloof was er die geen fout maakte, ondanks dat hij zo door God werd gebruikt? Zo’n persoon bestaat niet. En hoe verwacht God perfectie van degenen die van nature imperfect zijn? Zou Hij iets onmogelijks vereisen van Zijn creatie? Natuurlijk niet! Wat voor perfectie verwacht Hij dan in dit geval?
Feit is dat, wanneer wij in Zijn aanwezigheid wandelen, het is alsof we wandelen in Licht. Het is onmogelijk dat men de gevaren niet kan opmerken en ze vermijden.
Het is onmogelijk dat men zijn eigen fouten niet inziet en zich corrigeert. Het is onmogelijk dat men met Hem wandelt en een leugenaar blijft, een slecht karakter blijft hebben, corrupt zijn, overspelig, verraderlijk, pervers of achterbaks. Kortom, het is onmogelijk dat de persoon met Hem wandelt en ongerechtigheid praktiseert. Een ieder heeft zijn manieren en eigenaardigheden en daarom faalt men en maakt men fouten en doet die persoon zelfs hetgeen dat hij niet leuk vindt om te doen.
Zelfs apostel Paulus gaf dat toe:
“Want wat ik uitwerk, weet ik niet; want ik doe niet wat ik wens, maar waar ik een afkeer van heb, dat doe ik. Indien ik nu wat ik niet wens, toch doe, stem ik toe, dat de wet goed is. Doch dan bewerk ik het niet meer, maar de zonde, die in mij woont. Want ik weet, dat in mij, dat wil zeggen in mijn vlees, geen goed woont. Immers, het wensen is wel bij mij aanwezig, maar het goede uitwerken, kan ik niet. Want niet wat ik wens, het goede, doe ik, maar wat ik niet wens, het kwade, dát doe ik. Indien ik nu datgene doe, wat ik niet wens, dan bewerk ík het niet meer, maar de zonde, die in mij woont. Zo vind ik dan deze regel: als ik het goede wens te doen, is het kwade bij mij aanwezig; want naar de inwendige mens verlustig ik mij in de wet Gods, maar in mijn leden zie ik een andere wet, die strijd voert tegen de wet van mijn verstand en mij tot krijgsgevangene maakt van de wet der zonde, die in mijn leden is” (Romeinen 7:15-23).
Perfect zijn voor God houdt in om rechtvaardig te zijn in ons gedrag en handelingen.
God zegene allen.
Bisschop Edir Macedo



Elke zondag om 07.00uu , 09.00uu , 12.00uu & 18.00uu (ook om 15.00uu).
Adres : Neumanpad # 26
Paramaribo - Centrum
Tel. : +597 88 37 764 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten