BIJBELSE TEKST VAN DE DAG

"Wij helpen u een nieuw begin te maken"
Universele Kerk van Gods Rijk

donderdag 23 juni 2016

WAAR KWAM U VANDAAN?



In Timoteüs 1:6 staat geschreven: “Om die reden herinner ik u eraan, de gave Gods aan te wakkeren, die door mijn handoplegging in u is…”
Zowel u als ik, hebben een gave van God gekregen, de gave van het Geloof. De Heilige Geest heeft in u en in mij de gave van berouw gezet. Wanneer we een fout begaan komt daarna gelijk berouw, voortgebracht door de Heilige Geest. De keuze is aan ons voordeel uit deze gave van het Geloof te halen, de gave van berouw, evenals het geschenk van de Heilige Geest. Degenen die Hem al kennen, degenen die al Gedoopt zijn moeten het waarderen, aanbidden, en ernaar streven om zich te onderwerpen aan Zijn Begeleiding, welke het beste voor ons leven is.
En Hij zei: “Die door Mijn handoplegging op u is”… Dat is waarom wij, als een gezalfde van God, onze autoriteit gebruiken… Ik leg mijn handen op u, maar u dient de gave die God u gaf te gebruiken, activeren en er uw voordeel uit te halen. Want het geloof zonder werken is dood, berouw zonder de doop in het water brengt u niet de Behoudenis. Als iemand oprecht berouw heeft, dan zullen ze zich laten dopen in het water, hun fouten toegeven en begraven, hun verleden verlaten (daarom houden wij in het UKGR Centrum de doop in het water).
De Heilige Geest, is hier erg duidelijk in: “Want God gaf ons niet een geest van lafhartigheid. De Geest die God ons geeft is niet een geest van lafhartigheid, is niet een geest van angst, twijfels of bezorgdheid.. Maar een Geest van Vrees, een Geest van eerbied die u attent maakt op God en de dingen van God. U heeft vrees, wat verwijst naar het Geloof, want alles wat verwijst naar het Geloof,verwijst naar de Behoudenis, omdat uw Behoudenis komt door middel van het Geloof.
Dus laat dit godvrezende geloof niet los, het geloof dat God en de dingen die met Hem te maken hebben respecteert. Wanneer u bidt heeft u vrees, dus u vertelt wat er werkelijk in u omgaat. U gebruikt geen lege woorden, woorden die geen inhoud voor u hebben, maar met woorden die uit het diepste van uzelf komen. Wanneer u uw tiende geeft doet u dit met vrees, met Heiligheid, met respect, met eerbied. Wanneer u met iemand over God praat doet u dit met vrees, omdat u niet praat over een politici, een kerk of religie, maar u praat over Hem, Hij die Zijn leven voor u gaf, die Zijn leven gaf voor de persoon die u aan het evangeliseren bent. Daarom doet u het met vrees, met moed, met smaad tegen de duivel die u probeert de doden, kapot te maken, die probeert hen een vijand van God te maken, zoals hij met velen deed.
Het Woord zegt: “God heeft ons geen geest van lafhartigheid gegeven, maar van kracht…”, wat betekent dat u sterk moet zijn. De vreugde van God is onze kracht, wees vastbesloten, dapper, wees niet bang wanneer u voor uitdagingenvervolgingen, en verleidingen staat. Geef niet toe, geef niet op, trap er niet in, kijk niet achterom, wees niet ondankbaar door proberen te vergeten waar God u vandaan heeft gehaald.
Want een ieder van ons weet waar God ons vandaan gehaald heeft. Uit de hel, uit de goot, uit modder, uit de zonde, afgoderij, tovenarij, orgies, ongeloof, leugens, egoïsme… Dus, laat de geest sterk zijn, zodat u sterk kan zijn. Dat u de dingen voor God met kracht doet en niet met bla bla bla, niet met hetzelfde als altijd of geforceerd.
“Als ik naar de kerk moet gaan, dan ga ik, als ik moet bidden, dan bid ik, als ik de tiende moet geven, dan geef ik de tiende, als ik moet evangeliseren, dan evangeliseer ik.. NEE! Het is een privilege om God te dienen, het is een privilege om tot een levende God te praten, het is een privilege om Hem te eren, om Hem te gehoorzamen.
God is met u, en ik ook!
Bisschop Júlio Freitas


Elke zondag om 07.00uu , 09.00uu , 12.00uu & 18.00uu (ook om 15.00uu).
Adres : Neumanpad # 26
Paramaribo - Centrum

Tel. : +597 88 37 764 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten