BIJBELSE TEKST VAN DE DAG

"Wij helpen u een nieuw begin te maken"
Universele Kerk van Gods Rijk

maandag 2 februari 2015

WIE VERSTANDIG IS, GEHOORZAAMT


Dit is mij op een dag overkomen. Ik koelde af in mijn geloof, begon naar materiële zaken te kijken en schonk geen waarde meer aan de dingen die alleen God mij kon geven. Zodoende nam ik mijn vrouw en mijn dochter, die toentertijd twee jaar oud was, en we verlieten alles, denkend dat wij een aangenaam leven zouden hebben buiten de kerk, maar het enige wat ik kreeg was teleurstellingen.
De wereld kwam in mijn binnenste en het duurde niet lang, ongeveer 4 maanden buiten de kerk, voordat ik weer zonk in de verslaving van drank en sigaretten, het duurde ook niet lang voordat ik begon om drugs te gebruiken. Na 6 maanden uit de kerk, zag de maatschappij mij al als een verslaafde. Ik wens niemand dit leven toe. Om het verhaal compleet te maken, scheidde ik van mijn vrouw en liet ik mijn dochter achter; zij hadden de hoop niet langer dat ik terug zou keren. Ik heb doodsbedreigingen van drugsdealers gekregen en kreeg verscheidene keren een revolver tegen mijn hoofd gedrukt. Ik verliet Belo Horizonte (Brazilië) en ging naar São Paulo om te proberen mijn leven te veranderen, maar daar leed ik nog meer schande.
Tot het punt dat dacht aan de tijd toen ik als pastor het Woord van God predikte en de mensen me naar me luisterden. Dus, zwervend over de stranden van São Paulo nam ik de beslissing om terug te keren naar mijn stad, Belo Horizonte, omdat mijn dochter vreselijk ziek was. Maar toen ik terugkeerde naar die situatie zakte ik verder in de drugs.
Op een dag, toen ik op het punt stond om een overdosis te krijgen, angstig voor de dood, hoorde ik de stem van God. En Hij zei: “Zie, Ik stel je nu het leven of de dood voor, jij kiest. NU!”
En in wanhoop, riep ik in mezelf: “Ik kies het leven!”
Na dat leed, bevrijdde God mij, omdat ik de beslissing had genomen om mijn leven te veranderen en het duurde niet lang voor mij om mijn leven weer op te bouwen. Ik keerde terug naar mijn vrouw, mijn dochter en het belangrijkste, ik ging terug naar de armen van Jezus en Hij accepteerde me.
Vandaag de dag heb ik een totale ommekeer kunnen maken en ben ik weer op de plaats die ik nooit had moeten verlaten: als pastor op het ALTAAR.
WEEST STERK! WANT ER IS NOG EEN KANS VOOR JULLIE DIE OP EEN DAG WEGGINGEN EN JULLIE LEVEN MET GOD WILLEN HERBOUWEN.
Met dank aan: Reginaldo Ferreira Nabuco


Elke zondag om 09.00uur & 12.00uur (ook om 18.00uur).
Adres: Neumanpad # 26
Paramaribo - Centrum
Tel. : +597 88 37 764

Geen opmerkingen:

Een reactie posten