BIJBELSE TEKST VAN DE DAG

"Wij helpen u een nieuw begin te maken"
Universele Kerk van Gods Rijk

woensdag 18 februari 2015

JEZUS GAF DE GEEST


Bisschop, Vandaag kreeg ik een inspiratie die ik met u wil delen:
Wij weten dat de doop met de Heilige Geest pas beschikbaar werd voor de mensheid nadat de Here Jezus Zijn missie op aarde had volbracht.
“Doch Ik zeg u de waarheid: Het is beter voor u, dat Ik heenga. Want indien Ik niet heenga, 
kan de Trooster niet tot u komen, maar indien Ik heenga, zal Ik Hem tot u zenden” (Johannes 16:7)
Maar wat interessant is, is wat de Bijbel zegt wat er gebeurde toen de Here Jezus stierf:
“Toen Jezus dan de zure wijn genomen had, zeide Hij: Het is volbracht! En Hij boog het hoofd en gaf de geest” (Johannes 19:30).
Na zijn dood GAF de Here Jezus de Geest, Zijn Geest, de Heilige Geest.
Pas na Zijn complete offer kwam de Heilige Geest tot beschikking voor het volk.
Zo dienen wij ook te begrijpen dat de Heilige Geest pas komt wanneer het COMPLETE offer wordt gemaakt.
Niet alleen financieel! Maar samen met het financiële deel ook gehoorzaamheid aan het Woord van God en het verlaten van de zonde en niet meer bouwen op de emoties. Wanneer de persoon een complete offer maakt (het is volbracht), dan zal de persoon de Geest ontvangen die Jezus gaf (gaf de geest).
“En Hij boog het hoofd en gaf de geest”
Wat wij ook dienen te begrijpen is dat Jezus moest sterven, zodat de Geest gegeven kon worden.
Op soortgelijke wijze dienen wij ook, geestelijk gesproken, te sterven om de Geest te kunnen ontvangen.
Dat verklaart op duidelijke wijze wat er in Matteüs 10:39 staat:
 “Wie zijn leven vindt, zal het verliezen, maar wie zijn leven verliest om Mijnentwil, zal het vinden”.
Dat God u zegene,
Daniël Gebremichael
Bisschop Rui Silva


Elke zondag om 09.00uur & 12.00uur (ook om 18.00uur).
Adres: Neumanpad # 26
Paramaribo - Centrum
Tel. : +597 88 37 764

Geen opmerkingen:

Een reactie posten