BIJBELSE TEKST VAN DE DAG

"Wij helpen u een nieuw begin te maken"
Universele Kerk van Gods Rijk

donderdag 12 februari 2015

ONVERKLAARBARE VREDE


Bisschop, tijdens het lezen van deze getuigenis herinnerde ik me het moment dat ik naar de Universele Kerk van Gods Rijk in Guarulhos (Brazilië) kwam, 11 jaar geleden.
Ik was ook, net als deze vriendin, zeer kritisch wat de Universele Kerk betrof, en als katholiek persoon accepteerde ik het niet eens om iets te horen over bisschop Macedo. Ik was erg ziek, ik leed aan een paniekstoornis, depressie, had een ontstoken hernia en een ontstoken heupzenuw. Ik kreeg antidepressiva voorgeschreven, maar dit hielp niet. Mijn man nodigde me uit om naar de kerk te gaan, maar ik wilde niet; hij drong aan en uiteindelijk ging ik. Toen ik daar aankwam weet ik niet wat er aan de hand was, maar de pastor was heel kritisch op de katholieke kerk. Ik werd erg boos op de pastor en ging niet meer naar de Universele Kerk, maar veel van de ziekten werden wel erger.
Een maand later drong mijn man er weer op aan om mij mee te nemen naar de kerk. Hij werd gebruikt door de Heilige Geest, want zelfs zonder dat hij ook maar één kerk bezocht, zei hij: “Het is de laatste keer dat ik het je vraag, laten wij naar de Universele Kerk gaan. Als hetzelfde gebeurt als de vorige keer, dan hoef je niet meer te gaan.” Dus zei ik: “Voor jou zal ik gaan.”
En we gingen naar de hoofdkerk, in die tijd was er nog geen Kathedraal. Toen ik aankwam riep de pastor degenen die ziek waren naar voren. Hij noemde alles op wat ik had. Ik vroeg: “Wie heeft met deze pastor over mij gesproken?” Want hij sprak over alles wat ik meemaakte.
Toen maakte ik een uitdaging met God: als Hij daadwerkelijk bestond dan wilde ik genezen worden, als er niets gebeurde zou ik niet geloven dat Hij bestond. Maar als Hij mij zou genezen zou ik al de dagen van mijn leven trouw aan Hem zijn.
Wat ik die dag voelde was iets heel moois, een onverklaarbare vrede. De paniek die ik voelde verdween onmiddellijk, het voelde alsof ik zweefde. Ik begon de Naam van de Here Jezus te verheerlijken, Degene die tot nu toe alleen wonderen in mijn leven en in mijn familie heeft verricht en nog steeds verricht. Mijn man is ook met mij in het Geloof, alleen mijn zoon en dochter nog niet, maar ik heb de zekerheid dat zij de Heer Jezus binnenkort ook zullen dienen.
Godzijdank, want Hij heeft mij gered.
Met dank aan: Ana Maria Cavalcanti Dantas


Elke zondag om 09.00uur & 12.00uur (ook om 18.00uur).
Adres: Neumanpad # 26
Paramaribo - Centrum
Tel. : +597 88 37 764

Geen opmerkingen:

Een reactie posten