BIJBELSE TEKST VAN DE DAG

"Wij helpen u een nieuw begin te maken"
Universele Kerk van Gods Rijk

vrijdag 3 augustus 2018

WAAR BEGON UW VAL?




Het was niet de dag dat u overspel pleegde. Ook niet toen u opmerkte dat u niet meer mediteerde op het Woord van God. Deze en andere situaties zijn symptomen van een geest die al lang zwak is geworden.
Laten we analyseren hoe de eerste val in de mensheid begon.
“De slang nu was de listigste onder alle dieren van het veld, die de HEERE God gemaakt had; en hij zei tegen de vrouw: Is het echt zo dat God gezegd heeft: U mag niet eten van alle bomen in de hof?” Genesis 3:1
Dit was het begin van de zonde op de aarde. Zie hoe subtiel het was.
Satan gebruikte gelijk de slimste dier die God had gecreëerd. Dit is de eerste les: kijk uit met de slimmeriken! Ze zijn een makkelijke prooi om door het kwaad gebruikt te worden. Met deze bekwaamheid hebben ze de neiging om makkelijk van anderen te kunnen profiteren. Ik ben er niet trots op wanneer ik men hoor zeggen dat Brazilianen slim zijn… dit is één van de redenen dat Brazilië lijdt aan zoveel corruptie.
De volgende stap voor de duivel was dat hij in staat was om de mens afstand te doen nemen van God. Maar Adam luisterde naar niets. Hij luisterde alleen naar de nieuwste lid van die hof, Eva. Hij moest dus alleen de aandacht van Eva trekken om haar vervolgens te gebruiken om tot Adam te komen. Hij moest haar alleen naar de slang doen luisteren en de plan zou lukken!
Eva gaf gehoor aan de slang. Daarna moest Adam alleen nog gehoor geven aan Eva. Let op de gemeenschappelijke factor: Eva gaf gehoor aan de slang, Adam gaf gehoor aan Eva en wij betalen er tot de dag van vandaag voor.
U begon te vallen op de dag dat u gehoor gaf aan iemand of een geniepige gedachte die in uw hoofd kwam…
God begrijpt het…
Niemand is perfect…
Wat is het probleem?
Heb ik het geloof hiervoor…
Mijn geweten beoordeelt mij niet…
Iedereen zondigt…
Alleen vandaag…
Alleen een klein beetje…
Alleen om het uit te proberen…
Ik zal niet meelopen…
Ik heb hier altijd van gedroomd…
Ik mag, tenslotte, kijk wat ik in het leven heb geofferd…
Het vlees is zwak…
Ik verdien het…
Ik heb vaak zulke gedachtes gehad. Ik herinner me iets recents toen ik terugkwam van een reis en uitgeput was door de drukte, waardoor ik niet kon bijhouden met wat ik achterliep tijdens de dagen dat ik weg was. Ik ging laat slapen en de mentale vermoeidheid was zoveel dat ik niet eens goed kon uitrusten. Al snel ging het alarm af en was het tijd voor mij om me klaar te maken voor de dienst van woensdagavond.
Toen kwam de gedachte:
“ Jij hebt zoveel gewerkt dat je niet eens uit bed kan komen, rust uit… zo zal je beter in staat zijn om gedurende de week door te gaan… Als je met je man praat, zal hij je zeker begrijpen en zelfs erop staan dat je uitrust! Je kan profiteren en de serie JEZUS zien. Het zal zijn alsof je in de dienst bent…”
Ik stond onmiddellijk op en alle vermoeidheid ging meteen weg! Hoe ongelofelijk het ook lijkt, het was onmiddellijk! Mijn lichaam reageerde toen ik reageerde tegen die gedachtes. Ik ging naar de dienst en de dienst was geweldig! Ik verliet de dienst gezegend en vernieuwd! En als ik niet was gegaan? Dan zou ik vaker niet gaan vanwege dezelfde argument: de vermoeidheid.
Zo zijn veel mensen gestopt om op de woensdag naar de kerk te gaan. Het is laat en na een drukke dag op werk is er file, regen, dingen die u niet af heeft kunnen krijgen op het werk, de dingen die u nog thuis dient te doen, de serie… zoveel “redenen” die u het gevoel geven om niet meer te gaan. Tenslotte, God is overal en u hoeft niet in de kerk te zijn om Hem te zoeken.
Heeft u al gezien hoe uw geestelijke leven tegenover al deze “aannemelijke redenen” om niet meer naar de woensdagdiensten te gaan is? Als ik aan u vraag wat God de laatste tijd met u heeft gesproken, wat zou u vertellen? Wat hoorde u toen u voor het laatst naar de dienst was gegaan? Wat heeft u deze dagen op de blog gelezen? Gaat het niet goed met u, bent u aan het vallen… als u niet meteen hierop reageert, zult het op een dag zo slecht met u gaan dat u geen kracht meer heeft om te reageren.
In geloof.
Met dank aan: Cristiane Cardoso


Elke zondag om 07.00uu, 09.00uu, 12.00uu, 15.00uu & 18.00uu.
Adres: Neumanpad 26
Paramaribo - Centrum
Tel. : +597 883 7764

Geen opmerkingen:

Een reactie posten