BIJBELSE TEKST VAN DE DAG

"Wij helpen u een nieuw begin te maken"
Universele Kerk van Gods Rijk

maandag 25 september 2017

NAAR VOREN KIJKEN




Het bovennatuurlijke geloof komt van God, het komt van Boven. Maar wat dient er gedaan te worden om dit geloof te hebben? Het Woord van God horen. Zo zal de Heilige Geest u dit geloof geven en uw wezen geestelijk vullen.
Met dit geloof zult u de moed hebben om acties te ondernemen, uw potentie uit te oefenen, omdat wij allemaal een potentie, een gave, een talent hebben. Daarom is het noodzakelijk om naar de kerk te gaan om het Woord te ontvangen dat het geloof in u naar buiten doet komen.
Wanneer uw leven op het Woord van God steunt, doet de mening van anderen er niet toe en interesseert de mening van de hele wereld u niet. Wat ertoe doet is dat u gelooft!
“Broeders, ik voor mij acht niet, dat ik het reeds gegrepen heb [Eeuwige Behoudenis], maar één ding (doe ik): vergetende hetgeen achter mij ligt en mij uitstrekkende naar hetgeen vóór mij ligt, jaag ik naar het doel, om de prijs der roeping Gods, die van boven is, in Christus Jezus” (Filippenzen 3:13-14).
De apostel Paulus leert ons door de Heilige Geest om niet te focussen op het verleden. Wanneer u in geloof bent, kijkt u naar voren. Als u aan het verleden begint te denken en naar achter begint te kijken, neutraliseert u de macht van het geloof. Dit is gif! Het baat niet om in Jezus te geloven en naar de kerk te gaan als u in het verleden blijft. U kunt niet naar voren gaan als u naar achteren blijft kijken. Er zijn vele christenen die in het leven mislukken vanwege zulk gedrag.
Het geheim van het geloof is naar voren kijken. Kijk niet naar de problemen die u aan het leven bent, want dit bindt uw geloof vast. Het maakt u machteloos tegenover de problemen en als gevolg hiervan, houdt het de macht van God tegen om in uw leven te handelen.
Het geloof is een macht die van God komt voor ons. Deze macht realiseert zich in ons binnenste. Wanneer we in geloof zijn blijft de duivel op een afstand, omdat we licht uitstralen dat het Woord bekrachtigt dat zegt:
“Wederom dan sprak Jezus tot hen en zeide: Ik ben het licht der wereld” (Johannes 8:12).
“Gij zijt het licht der wereld” (Mattheüs 5:14).
Geloof dat de energie, de macht van God in u is. Dit verlicht alles en iedereen om u heen. Het geloof maakt u onafhankelijk van deze fysieke wereld, van de mensen, de omstandigheden en problemen om afhankelijk te zijn van het bovennatuurlijke! Het geloof leidt onze gedachtes naar de toekomst, naar voren. Denk aan uw dromen. Wat wilt u realiseren? Wat wilt u van God?
Bisschop Edir Macedo


Elke zondag om 07.00uu, 09.00uu, 12.00uu, 15.00uu & 18.00uu.
Adres : Neumanpad # 26
Paramaribo - Centrum
Tel. : +597 88 37 764

Geen opmerkingen:

Een reactie posten