BIJBELSE TEKST VAN DE DAG

"Wij helpen u een nieuw begin te maken"
Universele Kerk van Gods Rijk

dinsdag 5 september 2017

KLACHT IN BITTERHEID




Een rechter kan een zaak van een persoon alleen met gerechtigheid beoordelen als hij tot in het diepste het gehele proces en alle details van de gebeurtenissen kent.

Wanneer we praten over een menselijke rechter, verzamelt hij de informatie die gegeven wordt door de getuigenissen en doet hij een uitspraak. In dit geval bestaat er de mogelijkheid van een onrechtvaardige beslissing. De mens heeft gebreken en kan een slachtoffer zijn van de corruptie van anderen. Maar wanneer we over God praten, kunnen wij geen onrechtvaardige uitspraak ontvangen. Hij kent wat er in ons is, wat er in de andere mensen is en Hij weet wat er allemaal om ons heen gebeurt.
De Allerhoogste heeft geen getuigenissen en bewijzen nodig om onze zaak te beoordelen, want Hij is De Getuigenis Zelf, van alles wat er op de Aarde gebeurt en Hij kent al onze werken.
Maar alleen één ding is in staat om Hem Zijn Hamer in ons voordeel te doen slaan: de manifestatie van ons geloof. Alleen het geloof rechtvaardigt ons tegenover God. Alleen het geloof maakt ons waardig voor Hem. Alleen door het geloof is de Almachtige HEER VAN GERECHTIGHEID in staat om onze aanroeping te beantwoorden.
“Ook nu klinkt mijn klacht bitter…” (Job 23:2).
Hoeveel trouwe en eerlijke christenen dragen een klacht binnen in zich die oud en bitter is als gal en gifttig als roest. Het is als roest die het ijzer consumeert. Zo’n bitterheid heeft de ziel ook geconsumeerd.
Iemand heeft aan mij bekend: Ik heb God niet gevraagd om mij van deze bitterheid te bevrijden, omdat ik bang was dat hij mij niet zou antwoorden en ik uiteindelijk mijn geloof in Hem zou opgeven…
Het lijkt erop dat Job hetzelfde dacht toen hij bekende dat zijn hand zijn leed deed zwijgen. Alleen degenen die zo bitter leven, kunnen de pijn van Job begrijpen.
Wie heeft, in zijn verstand, zijn ziel niet verstikt door niet aan te roepen?
Op de 17e zullen wij de mensen uitnodigen die hun leed hebben opgekropt, om op het Altaar voor de Troon van Gerechtigheid te komen.
Bisschop Edir Macedo


Elke zondag om 07.00uu, 09.00uu, 12.00uu, 15.00uu & 18.00uu.
Adres : Neumanpad # 26
Paramaribo - Centrum
Tel. : +597 88 37 764

Geen opmerkingen:

Een reactie posten