BIJBELSE TEKST VAN DE DAG

"Wij helpen u een nieuw begin te maken"
Universele Kerk van Gods Rijk

dinsdag 10 mei 2016

"IK HEB MIJN DROOM GEREALISEERD"




“IK heb MIJN droom gerealiseerd…”
Deze zin zouden de meerderheid van de mensen graag willen zeggen, maar weinigen hebben deze “blijdschap” mogen ervaren.

Het klinkt als een zin die heel “aangenaam” is, en dat zou hij ook echt zijn, als het niet aan die “IK” en “MIJN” lag.
Deze twee woorden worden in de grammatica voornaamwoorden genoemd:
IK – “persoonlijk” voornaamwoord.
MIJN – “bezittelijk” voornaamwoord.

Deze zin is dus een “persoonlijk bezittende” verklaring. Het biedt geen enkele glorie aan God.
Voor degenen die van het geloof zijn, die leven om God te verheerlijken, en dat zullen doen voor eeuwig, wat Johannes de Doper zei zal altijd de motto van hun leven zijn:
“HIJ moet wassen, maar “ik” minder worden” (Johannes 3:30).
De ideale zin voor degenen die van het geloof zijn, is: “Dat GOD ZIJN droom vervult in mijn leven”.
In de Bijbel kunnen wij vinden dat God een plan (of droom) heeft voor elke persoon en Hij vervult altijd deze droom. Naast de getuigenis van Jozef, kunnen wij ook zien dat Abraham en Sara ervan droomden om samen veel kinderen te hebben, maar de droom van God was dat zij één zoon zouden hebben die, samen met Abraham, deel uit zou maken van een ongelooflijke verbond tussen God en Zijn volk.
De droom van Mozes, toen hij in het paleis van Farao opgroeide, was om iemand belangrijk te zijn, en misschien zelfs een Farao, als zijn “lot” hem daartoe bestemde. God droomde er echter van om hem veertig jaar naar de woestijn te sturen om hem vervolgens te kunnen gebruiken om Zijn volk van de Egyptische slavernij te kunnen bevrijden.
Hanna droomde ervan om zonen te hebben om haar persoonlijke schaamte uit te wissen. De droom van God was echter dat zij een zoon zou hebben, Samuël, die door God gebruikt zou worden om de gehele natie van Israël te zegenen.
Het volk van Israël droomde van een Messias die met macht zou komen en de vijanden van Israël zou vernietigen. Maar God droomde van een Messias die nederig zou komen en, nadat Hij gekruisigd werd, allen die in Hem geloofden de Behoudenis voor hun zielen zou bieden.
De dromen van God zijn “oneindig” keer groter, beter en productiever dan onze dromen en zij falen NIET!
Het pakket komt compleet: droom, middelen en de wil om die te behalen!
Hetgeen dat ons verbindt met de vervulling van de Droom van God in onze levens is het offer.
Bewijs hiervan zijn de vele offers die bisschop Macedo heeft gemaakt voor allen die “ja” zeggen tegen de droom van God, en dat is de Tempel van Salomo. Vandaag de dag verkondig bisschop Macedo het Woord van God binnen deze droom en allen die offeren nemen deel aan de diensten die daarin gehouden worden.
Zeg op 15 mei, op het Altaar van het dichtstbijzijnde UKGR Centrum, “ja” tegen de dromen van God.
In uw getuigenis zal God verheerlijkt worden wanneer Hij u hoort zeggen: “Gods heeft ZIJN droom in mijn leven gerealiseerd!”
Met dank aan: bisschop Randal Brito


Elke zondag om 07,00uu  , 09.00uu , 12.00uu & 18.00uu (ook om 15.00uu).
Adres: Neumanpad #26
Paramaribo - Centrum

Tel. : +597 88 37 764

Geen opmerkingen:

Een reactie posten