BIJBELSE TEKST VAN DE DAG

"Wij helpen u een nieuw begin te maken"
Universele Kerk van Gods Rijk

maandag 23 mei 2016

DIENEN





Wat diet u het liefst? In de laatste boodschap spraken we over de afhankelijkheid van God alleen.. Waarom dienen we deze gemeenschap te ontwikkelen?
Wanneer God praat is dat het mooiste wat er bestaat; ik zet me op mijn plaats. Dit doet me niet vernederd of minderwaardig voelen. Ik heb geen bevestiging van iemand nodig; ik hoef niet op te vallen zodat de mensen me zien… Het geeft me een onvergelijkbare zekerheid! Het is geen vorm van “macht”, maar een bewustzijn van hoeveel ik Hem nodig heb, net zoals een “baby” in de handen van zijn moeder.
Dit is wanneer ik me als onvolmaakt zie en erken hoeveel ik het nodig heb om dichtbij Hem te zijn.
Daarom is “mooi” zijn, niet “macht” hebben, iets weten te doen, beroemd zijn, verschillende vriendinnen hebben, naar een grotere plek worden gestuurd, meer verantwoordelijkheden hebben, enz. Dit is niet wat geweldig is.. Het geweldige is wanneer God met mij praat!
Bijvoorbeeld, wat ik het mooiste aan mijn kinderen vindt, is wanneer ze nederig zijn. Zo waardeer ik ze, wil ik dicht bij ze zijn en heb ik plezier om in hun bijzijn te zijn. Maar wanneer zij zich zeker voelen, maakt deze “onafhankelijkheid” ze afstandelijk… Ze worden kouder, omdat ze zogenaamd hebben wat ze nodig hebben. Zo gebeurt het met iemand die niet afhankelijk van God is. De persoon blijft op afstand van Hem, heeft geen omgang meer met God en is niet meer gevoelig voor Zijn stem.
Alles wat ze hoort, is wat anderen zeggen en dit is heel triest! Zodat God met die persoon kan communiceren, moet Hij derden gebruiken, omdat de persoon niet in staat is om gevoelig te zijn voor Zijn stem. De persoon kan God niet aanschouwen.
God heeft ons de conditie gegeven om dicht bij Hem te zijn, maar wij kiezen ervoor om Zijn stem te horen en begrijpen.
Bijvoorbeeld, God laat toe dat ik door schaamte heen ga, moeilijkheden heb, niet met een nieuwe situatie kan omgaan enz. en dit veroorzaakt dat ik terug naar Hem ga en in een totale afhankelijkheid van Hem blijf. Maar wat is de houding van iemand die denkt “macht” te hebben of constant van anderen aan het ontvangen is?
Afstandelijk, hoort er niet bij; omdat ze zeker is van haarzelf praat ze en doet ze alles zelf… en ze gaat ervan uit dat alles goed gaat!
Op deze manier creëert ze een afstand tussen haar en haar man, familie, dient ze haar naasten niet en gaat ze andere mensen niet kunnen verdragen, omdat zij zich machtig voelt! Denk je dat de manier waarop jij je leven leeft en de “schoonheid” van wat je liefhebt, je de zekerheid geeft die je nodig hebt? Denk je dat jouw positie of verantwoordelijkheden je iets garanderen?
Als we op deze manier handelen, vergelijken we ons met die ene “arme” kerk waar het boek van Openbaring over praat:
“ Omdat gij zegt: Ik ben rijk en ik heb mij verrijkt en heb aan niets gebrek, en gij weet niet, dat gij zijt de ellendige en jammerlijke en arme en blinde en naakte…,” (Openbaring 3:17)
Wij allemaal, zonder uitzonderingen en hoeveel we ook ontwikkelen of niet, hebben God nodig!
En wanneer we kijken naar de “kinderen van de wereld” die “mooi” zijn, is het omdat we niet naar het Altaar kijken, maar naar onszelf, denkende aan onze trots en egoïsme.


Met dank aan: Viviane Freitas

Geen opmerkingen:

Een reactie posten