BIJBELSE TEKST VAN DE DAG

"Wij helpen u een nieuw begin te maken"
Universele Kerk van Gods Rijk

donderdag 2 juli 2015

WAT WAS DE GETUIGENIS VAN ABRAHAM




Er zijn altijd mensen die, na het horen van de Stem van God, vragen: “Waarom moet ik dit of dat offeren? Waarom moet ik iets of iemand opgeven waar ik zo lang voor heb gevochten om te veroveren?”
Vanwege deze vragen leidt de persoon zijn gehele leven door God te onthouden van hetgeen Hij vraagt, en zodoende scheidt die persoon zich van de verwezenlijking van Gods droom voor zijn leven.
Dit alles omdat zij dit Woord niet kunnen begrijpen:
“Want mijn gedachten zijn niet uw gedachten en uw wegen zijn niet mijn wegen, luidt het woord des Heren. Want zoals de hemelen hoger zijn dan de aarde, zo zijn mijn wegen hoger dan uw wegen en mijn gedachten dan uw gedachten” (Jesaja 55:8-9).
In de geschiedenis van Abraham zien we deze waarheid heel duidelijk:
a) Gedachte van Abraham: een zoon hebben, een erfgenaam.
b) Gedachte van God: hem veranderen in de vader van talrijke naties.
Nu zal het gemakkelijk te begrijpen zijn waarom Isaak geofferd moest worden. Onder redenen die we al kennen, weten wij dat Isaak de getuigenis van Abraham was, maar het offer was nodig om Gods droom te kunnen realiseren.
Wanneer een persoon begrijpt dat hij geroepen wordt voor de realisatie van Gods droom, die veel groter is dan die van de persoon, moet hij ook begrijpen dat het niveau van de vraag toeneemt. Hetzelfde was het geval bij God Zelf. Om de schaamte van Adam en Eva te bedekken moest Hij een dier offeren, maar om de kans voor de Behoudenis te kunnen brengen aan het gehele menselijke ras, moest Hij Zijn eigen Zoon offeren, het Heilige en Perfecte Lam, die oneindig maal kostbaarder was!
Tot slot, een sterker detail: Abraham ontving Isaak niet toen Sarah hem baarde, maar toen hij hem op het Altaar offerde.
Dat God u in overvloed zegene!
Met dank aan: bisschop Guaracy Santos



Elke zondag om 07.00uu - 09.00uu & 12.00uu (ook om 18.00uu).
Adres : Neumanpad # 26
Paramaribo - Centrum
Tel. : +597 88 37 764

Geen opmerkingen:

Een reactie posten