BIJBELSE TEKST VAN DE DAG

"Wij helpen u een nieuw begin te maken"
Universele Kerk van Gods Rijk

maandag 20 juli 2015

BOODSCHAP AAN DE ZWAKKE



De druk van het dagelijks leven, de problemen van het leven, het gevoel van machteloosheid, dat u alles verkeerd doet of dat niets maar lukt zorgen ervoor dat uw krachten worden weggezogen. U weet niet meer naar wie u zich moet keren. Het lijkt alsof u de hele tijd klappen in uw gezicht krijgt. Het is net alsof niemand zich om u bekommert en dat uw problemen erger zijn dan die van anderen. Niemand weet iets. Niemand ziet iets. Niemand kan het wat schelen.

Vol tranen en woede voelt u zich als de meest minderwaardige persoon, ploeterend door de modder van leed, u verwacht dat ten minste God zich over u zou ontfermen. Dat Hij medelijden met u zou hebben. Zet wat dramatische muziek op en wacht totdat God u in Zijn schoot zou plaatsen en u van deze wereld zou verbergen zodat er geen pijn meer zou zijn. U bent zwak en vermoeid, u herinnert zich het Woord dat Hij alle vermoeide en verdrukte mensen uitnodigt om tot Hem te komen en dat Hij hun last zou verlichten. Maar wanneer men tot Hem komt, wat kan men dan van Hem verwachten? Wat is de boodschap die God voor de zwakken heeft? Zal God medelijden met u hebben? Zal Hij samen met u huilen? Zal Hij zeggen dat uw probleem inderdaad de allerergste is? Bent u echt een slachtoffer?
“Smeedt uw ploegscharen tot zwaarden en uw snoeimessen tot speren; 
de zwakke zegge: Ik ben een held” (Joël 3:10).
Dat is Gods boodschap!
Met andere woorden: “Ok, jij bent tot Mij gekomen. Ik zal jouw last wegnemen. Tot nu toe heb jij gezaaid en geoogst, je hebt voor de tuin gezorgd en je geprikt aan de doorns. Maar vanaf vandaag zul jij een soldaat worden. Daarbuiten, mijn zoon, is het oorlog. Verander jouw werktuigen in wapens, omdat wij ons in deze wereld in een oorlog bevinden tegenover de hel. Er is geen tijd voor tranen noch voor klagen of om jezelf als een slachtoffer te beschouwen. Jij bent nu met Mij. Je hoeft je om niets druk te maken, maar je dient wel te strijden. In de hitte van de strijd, zul je geen pijn voelen. Ontwikkel jouw talenten, jouw vaardigheden en gebruik ze in de strijd. Wees sterk.”
God zal u zich niet sterk doen voelen. De zwakke zal niet stoppen om zwak te zijn wanneer hij zich sterk voelt. De zwakke stopt met zwak zijn wanneer hij beslist om sterk te zijn. Hij neemt zijn kracht in bezit wanneer hij zijn plaats in het leger in bezit neemt. Onze strijd is niet gericht tegen mensen, maar is in het voordeel van de mensen, onze strijd is tegen de geesten van de onrechtvaardigheid die deze wereld domineren. Onze strijd is geestelijk. Onze kracht komt van binnen, ongeacht de fysieke structuur of externe condities. Wanneer een zwakke beslist om sterk te worden, kan niemand hem tegenhouden. Niemand kan hem stoppen. Alles wat hij is van binnen, wordt na een bepaalde tijd weerspiegeld naar buiten. Hij stopt met verliezen. Hij stopt met de staart te zijn. Maar eerst dient hij van binnen te veranderen. Hij dient te beslissen om sterk te zijn. Hij dient te stoppen met huilen en zich waardeloos te voelen, zijn wapens te vormen en ten strijde te trekken.
Ik ben sterk wanneer ik beslis dat ik sterk ben. Ik ben sterk wanneer ik begrijp dat mijn verstand een strijdveld is en dat ik de Heer van de Legers als mijn Bondgenoot heb. Ik beslis om te gehoorzamen, mijn wapens te vormen en de situatie te doen omdraaien. De oorlog is verklaard en overwinnen is geen optie, het is een kwestie van eer.
Met dank aan: Vanessa Lampert


Elke zondag om 07.00uu - 09.00uu & 12.00uu (ook om 18.00uu).
Adres : Neumanpad # 26
Paramaribo - Centrum
Tel. : +597 88 37 764

Geen opmerkingen:

Een reactie posten