BIJBELSE TEKST VAN DE DAG

"Wij helpen u een nieuw begin te maken"
Universele Kerk van Gods Rijk

vrijdag 14 september 2018

VUURPROEF




Sinds het begin van het christendom zijn de beproevingen van het geloof voor het volk van God constant geweest.
Iedereen strijd zijn eigen strijd. Hetzij tegen het beroep van het vlees, de misverstanden, het vrijgezelle leven, de geleden onrechtvaardigheden en dit zelfs in de kerk. Kortom, er zijn overal ingewikkelde situaties. En alsof het niet genoeg is, zijn er ook de financiële problemen, liefdesproblemen en familie problemen…

Het begin van mijn geloofswandel was ook niet makkelijk. Ik herinner me de teleurstelling in de liefde, de eenzaamheid die het geloof mij bracht, de blikken en kritische opmerkingen over mijn geloof – ik werd beschouwd als een fanatieke door degenen van wie ik het meest hield.
Niemand geloofde in mij…
Het ergste is, dat deze fase ongeveer acht jaar duurde. En toen ik uiteindelijk mijn andere helft vond, probeerde mijn pastor haar weg te nemen voor zijn zoon!
Kijk, ik ken dit vuur zelfs voordat ik het Evangelie begon te prediken. Daarna…werd het alleen maar erger!
Vandaag is het na meer dan 54 jaar van leven in het geloof, niet meer iets vreemds! Het werd een collega
Maar in de tijd van de apostelen waarschuwde de Heilige Geest de ware christenen al, door te zeggen:
“Geliefden, laat de vuurgloed, die tot beproeving dient, u niet bevreemden, alsof u iets vreemds overkwame.” 1 Petrus 4:12
Het meest glorieuze van dit alles is dat niemand beproefd wordt, als de persoon niet erg geliefd is!
Wie van God is, verdraagt dit vuur, omdat de persoon van God is! Daarom is de persoon ook mede-deelnemer in het lijden van Jezus.
“Indien gij door de naam van Christus smaad lijdt, zijt gij zalig, daar de Geest der heerlijkheid en de Geest Gods op u rust.” 1 Petrus 4:14
Geprezen wordt onze Here Jezus Christus!
Bisschop Edir Macedo




Elke zondag speciaal om 07.00uu, 09.30uu, 12.00uu, 16.00uu & 18.00uu.
Adres : Neumanpad 26
Paramaribo - Centrum
Tel. : +597 88 37 764

Geen opmerkingen:

Een reactie posten