BIJBELSE TEKST VAN DE DAG

"Wij helpen u een nieuw begin te maken"
Universele Kerk van Gods Rijk

donderdag 27 september 2018

DE HAAT DIE HET GOED DOET




Wie kan zich voorstellen dat de haat zijn voordelen heeft? Ten minste bij twee gelegenheden zien we de voordelen ervan in actie. De haat tegen de ongerechtigheid en de haat die geleden wordt vanwege de Heer Jezus Christus. (Hebreeën 1: 9 en Lukas 6:22)

Als gevoel is hij een partner van de lichamelijke en geestelijke dood, want zelfs degene die zijn broer haat, is een moordenaar. (1 Johannes 3:15)
Maar de haat die goed doet, heeft te maken met de zonde. Degenen die de zonde haten, blijven weg ervan en dichter bij wat rechtvaardig, puur en heilig is. Dit toont je Goddelijke aard aan.
Het is ook goed om het doel van haat te zijn, vanwege het geloof in de Here Jezus Christus. Dit geeft je het voorrecht om gezegend te zijn. (Luke 6.22)
Dezelfde geest die in het verleden in Kaïn werkte, werkt in de huidige tijd ook . Vergeleken met de offerande van Abel, werd zijn offerande genegeerd en vanwege dat, werd de haat in zijn hart geboren om hem te doden.
Degenen die mij haten, zouden mij ook graag willen vermoorden. Omdat ze dat niet kunnen, proberen ze dit via de media te doen.
Hoe dan ook, ik voel vreugde en vrede in mijn ziel. Immers het Woord van mijn Heer wordt vervuld in mij.
“En u zult door allen gehaat worden omwille van Mijn Naam; maar wie volharden zal tot het einde, die zal behouden worden.” (Matteus 10.22)

Bisschop Edir Macedo


Elke zondag speciaal om 07.00uu, 09.30uu, 12.00uu, 16.00uu & 18.00uu.
Adres : Neumanpad 26
Paramaribo - Centrum
Tel. : +597 88 37 764

Geen opmerkingen:

Een reactie posten