BIJBELSE TEKST VAN DE DAG

"Wij helpen u een nieuw begin te maken"
Universele Kerk van Gods Rijk

dinsdag 25 april 2017

BEWAAR HET GELOOF




Ik heb veel aan Job gedacht als voorbeeld van het gezond/genezen geloof. De duivel wilde eigenlijk het geloof van Job aanraken, het verwonden en daarom nam hij alles van hem weg: geld, kinderen, gezondheid en gebruikte nog de vrouw en “vrienden”, en wat voor vrienden!
Kortom, de duivel heeft alles geprobeerd om het geloof van Job aan te raken, omdat hij wist dat als hij het kon aanraken, hij de ziel van Job zou hebben, maar zie wat Job zei:
“Want ik weet: mijn Verlosser leeft, en Hij zal de laatste over het stof opstaan” (Job 19:25).
Job verloor alles, maar bewaarde zijn geloof. En dit gezonde geloof bracht het dubbele van alles wat hij had verloren. We kunnen alles verliezen: gezondheid, familie, geld enz., maar we kunnen het geloof niet verliezen. Het geloof moet gezond zijn, want door middel van dit geloof kunnen we alles terugkrijgen wat we hebben verloren.
De duivel weet dat het enige dat hem kan overwinnen, het geloof is. Daarom probeert hij van alles om het ziek te maken, te verzwakken. Ons gehele leven hangt van ons geloof af, inclusief onze Behoudenis en als het ziek is, loopt onze Behoudenis risico.
Bewaar uw geloof! Accepteer het advies dat Paulus aan Timotheüs gaf:
“ Ik hen den goeden strijd gestreden, ik heb den loop geëindigd, ik heb het geloof behouden” (2 Timotheüs 4:7).

Met dank aan: Bisschop Henrique Costa

Elke zondag om 07.00uu, 09.00uu, 12.00uu, 15.00uu & 18.00uu.
Adres : Neumanpad # 26
Paramaribo - Centrum
Tel.: +597 88 37 764

Geen opmerkingen:

Een reactie posten