BIJBELSE TEKST VAN DE DAG

"Wij helpen u een nieuw begin te maken"
Universele Kerk van Gods Rijk

dinsdag 14 maart 2017

ZELFVERMINKING VAN HET LICHAAM EN DE ZIEL




Ik heb 8 jaren lang in mezelf gesneden. Dit verlangen kwam altijd opspelen nadat ik een probleem met mijn familie had meegemaakt, want ik hield er veel woede aan over. Ik deed het ook na het gebruik van drugs en drank.
Een paar dagen geleden zag ik de uitnodiging van de Nachtwake van de Jongerengroep op social media en ging ik vastbesloten om mijn leven te veranderen. Toen ik daar aankwam voelde ik me onverschillig en angstig. Ik had me thuis al gesneden en voordat de nachtwake begon wilde ik me opsluiten in het toilet van de kerk om mezelf te snijden, maar het was al bezig en ik wilde niet dat iemand me zou zien.

Het verlangen nam alleen maar toe, zoveel dat ik een scheermes in mijn zak had. Ik kreeg de smaak van drank in mijn mond en het verlangen om te drinken was enorm. Ik ging terug naar de dienst en daar hoorde ik het Woord en ontkoppelde ik me van de wereld en van iedereen. Het Woord raakte mijn hart aan, tot op het punt dat het verdriet en verlangen om mezelf te verminken wegging. Ik was de drank ook vergeten.
Toen de bisschop vroeg of er een jongere was met een scheermes op zak en zei om dat op het Altaar achter te laten, dacht ik niet twee keer na. Ik liet achter wat ik in mijn zak had en stond voor het Altaar. De helpster bad voor mij en ik heb de zekerheid dat ik werd bevrijd. Ik nam een beslissing, liet me dopen en gaf mijn leven in de handen van God. Vandaag heb ik niet meer het verlangen om mezelf te verminken en verlang ik ook niet meer naar drank. Deze nachtwake was een verandering in mijn leven. Het was een grote gelegenheid die ik had. Vandaag zeg ik daadwerkelijk: het is het waard om te leven!
Jéssica, 23 jaar
Met dank aan: Bisschop Marcello Brayner


Elke zondag om 07.00uu, 09.00uu, 12.00uu & 15.00uu.
Adres : Neumanpad # 26
Parama+597 88 37 764ribo - Centrum
Tel. : 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten