BIJBELSE TEKST VAN DE DAG

"Wij helpen u een nieuw begin te maken"
Universele Kerk van Gods Rijk

donderdag 12 november 2015

GIF



Een echtgenoot komt bij zijn vader en zegt: “Vader, ik kan mijn vrouw niet meer uitstaan. Ik wil haar vermoorden, maar ik ben bang dat men erachter zal komen. Kunt u mij helpen?”



De vader antwoordde: “Ik kan je wel helpen, maar ik heb één voorwaarde… Jij zult vrede met haar moeten sluiten, zodat niemand zal wantrouwen dat jij degene was die haar vermoordde. Je zult heel goed voor haar moeten zorgen, aardig zijn, dankbaar, geduldig, liefdevol, minder egoïstisch zijn, meer bijdragen, meer luisteren… Zie jij dit flesje hier? Zet elke dag een beetje hiervan in haar voedsel. Zo zal zij beetje bij beetje sterven.
Na 30 dagen kwam de zoon bij zijn vader terug en zei: “Ik wil niet meer dat zij sterft! Ik ben van haar gaan houden. Wat nu? Wat kan ik doen om de effecten van het gif tegen te gaan.
De vader antwoordde toen: “Maak je niet druk! Ik gaf jou rijstpoeder. Zij zal niet sterven. Het ware gif zat in jou!”
Wanneer wij wrok behouden, dan sterven wij beetje bij beetje.
Moge wij in staat zijn om vrede te sluiten met onszelf en met degenen die ons kwetsten.
Moge wij in staat zijn om anderen te behandelen zoals wij behandeld zouden willen worden.
Moge wij in staat zijn om het initiatief te nemen om lief te hebben, te geven, te schenken, te dienen… En niet om te willen winnen, gediend te willen worden, voordeel te putten en misbruik te maken van de ander.
– Auteur onbekend
Met dank aan: bisschop João Luiz


Elke zondag om 07.00uu , 09.00uu , 12.00uu & 18.00uu (ook om 15.00uu).
Adres : Neumanpad # 26
Paramaribo - Centrum
Tel. : +597 88 37 764

Geen opmerkingen:

Een reactie posten