BIJBELSE TEKST VAN DE DAG

"Wij helpen u een nieuw begin te maken"
Universele Kerk van Gods Rijk

dinsdag 3 november 2015

DE VERLAMDE 79 JARIGE...




De verlamde 79 jarige man van Estland
Hallo bisschop, Ik wil graag een ervaring die de Heilige Geest mij deze week bracht met u delen: het verhaal van een 79 jarige man genaamd Vladislav Bratislovit.

Een vrouw van de kerk vond deze man toen zij door het park wandelde en sprak met hem over de Here Jezus. Hij zei dat hij 79 jaar oud was en al 38 jaar ziek was, hij lijdt aan MS, en gedurende 15 jaar al in een rolstoel zat. Hij zei dat zijn grootste droom was om God te vinden, iemand die hem over God kon leren en hem kon leiden om een ontmoeting met Hem te hebben, omdat hij Zijn vergeving nodig had.
De vrouw sprak met mij over hem en wij maakten een afspraak voor een huisbezoek.
Ik verrichtte het bezoek en leerde de man kennen. Tijdens ons gesprek voelde ik in mijn binnenste hoe belangrijk mijn verantwoordelijkheid is. Normaal gesproken komen de mensen naar de kerk om hun fysieke problemen op te lossen en sommige mensen leren om hun hoofdprobleem op te lossen, de eeuwigheid, maar deze man vroeg mij: “Kan jij mij helpen om Jezus te leren kennen?”
Een 79 jarige man, in een rolstoel, wiens benen, armen en ruggengraat niet meer werken, een zichtbaar leed, en zijn enige wens was om God te leren kennen!
Ik antwoordde hem: “Ja, ik kan u helpen God te leren kennen!”
Bisschop, wij hebben veel gesproken. Het verhaal van deze man is indrukwekkend. Ik nodigde hem uit om deel te nemen aan de zondagochtend dienst en hij nam de uitnodiging aan. Hij is al meer dan 10 jaar niet naar een supermarkt gegaan, hij weet niet eens meer hoeveel het geld waard is. Toen ik hem uitnodigde, glimlachte hij en zei meteen dat hij zou komen. Ik vroeg hem of hij hulp nodig had en hij zei van niet.
Zondag kwam hij vroeg naar de kerk om deel te nemen aan de dienst. Ik sprak met hem over zijn leven overgeven aan de Here Jezus door middel van de doop in het water en gaf hem het boek “De doop in het water”. Ik vroeg hem om het te lezen en als hij vragen of twijfels had die aan mij te stellen bij onze volgende ontmoeting.
Op dinsdag bracht ik hem nog een bezoek. We spraken en hij zei dat hij zich in het water wilde dopen. Ik doopte hem toen meteen, in de badkamer. Het was een glorieuze ervaring om zijn blijdschap te zien. Ik geloof dat God hem heeft bewaard om hem te redden.
Daarna sprak ik met hem over de volgende stap, de doop met de Heilige Geest, en hij vroeg mij om hem te leren hoe hij de Heilige Geest kon leren kennen.
Met dank aan: pastor Ailton Soares


Elke zondag om 07.00uu , 09.00uu , 12.00uu & 18.00uu (ook om 15.00uu).
Adres : Neumanpad # 26
Paramaribo - Centrum
Tel. : +597 88 37 764

Geen opmerkingen:

Een reactie posten