BIJBELSE TEKST VAN DE DAG

"Wij helpen u een nieuw begin te maken"
Universele Kerk van Gods Rijk

maandag 3 september 2012

Vasten van Daniel - Dag 16

TIENDEN EN TIENDEGEVERS

Tienden en offeranden hadden niets te maken met de vrucht van het land en niet eens met het geld. Het weerspiegeld de spirituele karakter van de tiendegever en offerandegever. Het betekende en betekent nog steeds eer, respect en vooral onderwerping aan de Soevereiniteit van de Heer der Heerscharen.

Het feite dat de heidenen de tienden en offeranden negeerden was uitgebreid aangezien vanwege hun onwetendheid. Maar dat was helemaal niet aanvaardbaar voor de mensen die buitengewone ervaringen hadden met God en Zijn macht. Van slaaf werd Israël een machtige natie, dankzij de tussenkomst van de God van hun vaderen.

En hoe zullen de Israelieten de positie van de Heer Jezus stelen en zichzelf zetten op zijn plaats?
Want vanaf het moment dat Israël de Heer niet eerde met hun tienden en offers met andere woorden waren ze bezig te proberen zichzelf in bezit te nemen. Ze weigerden de Goddelijke autoriteit en kozen om zichzelf als “heer en god” te stellen.

De autoriteit van God was gepresenteerd in het Hof van Eden door de boom. Vandaag is dit hetzelfde autoriteit die gepresenteerd wordt door de tiende van ieder mens! Wanneer men de tienden voor zichzelf gebruikt bewust of onbewust is het de plaats van God innemen
in uw leven. Vandaar het feit dat ze nooit geluk bereiken in deze wereld. En het ergste is dat ze de vloek op zich dragen.

God heeft de wet van de tiende nooit ingetrokken. Het werd opgericht met de schepping van de mens. De Heer heeft de mens geschapen naar Zijn beeld en gelijkenis; Hij gaf Hem heerschappij over alle dieren op aarde, in de zeeë en in de lucht; Gaf de mens gezag over de gehele aarde, Gaf de mens het recht om zich te vermenigvuldigen: Ze waren met z’n tweeën, vandaag de dag zeven miljard...

Dit recht hebben noch engelen, aardsengelen, cherobijnen en serafijnen gehad. Veel minder dan de duivel en zijn demonen. Alleen de mens ontving de gave om intelligente wezens in het leven te brengen zoals Hij. Wat ontbrak in de mensheid om gelijk te zijn aan God? - Hij werd geschapen iets lager dan God. Bovendien, eer en glorie aan de Heer gekroond. Psalm 8:5 -

Maar om je grenzen te stellen en Hem te erkennen als de Heer, enige God en Schepper, werd geplaats in het midden van de Hof van Eden, de boom der kennis van goed en kwaad die het symbool was van het hoogste gezag van de Allerhoogste die nooit geschonden kan worden. Deze boom was de tiende. Adam en Eva hadden toestemming om van alle bomen te mogen eten behalve
van de boom der kennis van goed en kwaad.

 De mens heeft de volledige vrijheid over de gehele aarde, maar van binnen, in het centrum van zijn wezen, is er het recht om te kiezen gehoorzamen of niet, te eren of niet, te onderwerpen aan de Schepper of niet. Adam en Eva kozen ongehoorzaamheid, zo kruisten ze hun grenzen en wilden gelijk zijn aan God. Met en door die actie hebben ze de vloek met zich meegebracht die verspreid is over de gehele mensheid.

Lucifer was in de hemel (Engel) en werd getransformeerd in Satan toen Hij op aarde kwam door precies dezelfde reden: Hij eiste het recht gelijk te willen zijn aan God. Jesaja 14:13-14
De enige poort voor de mensheid om terug te gaan naar gemeenschap te hebben met God is door God te erkennen als Heer en Schepper van alle dingen. Geen theoretische erkenning!

Wat baat het Jezus te belijden als Heer en Heiland en in de praktijk niet gehoorzamen aan Zijn Woord? Wees een trouwe tiendegever om niet ver van God te zijn, anders zult u ver van Hem
blijven wat in praktijk vloek betekent. Dus wie niet trouw is in de tiende weigert de Heerschappij van Jezus Christus, steelt Zijn plaats en maakt van zichzelf de “heer”! Dit is de reden waarom de Heer het volk van Israël vervloekt noemde, toen hij zei:

“Met de vloek zijt gij vervloekt, en Mij berooft gij, gij volk in zijn geheel”
Maleachi 3:9

Elke dag om 6.00uur.
Adres : Neumanpad # 26
Paramaribo - Centrum
Telf. : +597 88 37 764

Geen opmerkingen:

Een reactie posten