BIJBELSE TEKST VAN DE DAG

"Wij helpen u een nieuw begin te maken"
Universele Kerk van Gods Rijk

vrijdag 13 juni 2014

GEOPENDE OGEN EN LUISTERENDE OREN

“Thans zullen mijn ogen geopend zijn, en zullen mijn oren luisteren naar het gebed te dezer plaatse. Thans heb Ik dit huis verkoren en geheiligd, opdat mijn naam daar zij tot in eeuwigheid; mijn ogen en mijn hart zullen daar zijn al de dagen” (2 Kronieken 7:15-16).
Als Gods ogen niet sluiten, waarom zegt Hij dan: “Thans zullen mijn ogen geopend zijn”?
Als Gods oren niet dicht zijn, waarom zegt Hij dan: “en zullen mijn oren luisteren”?


Het antwoord is heel simpel: God ziet alles, maar wat Hij in dit Huis ziet is zo ontzettend sterk, dat het totaal anders is dan alles wat Hij ziet, op welk andere plaats dan ook. God hoort alles, maar wat Hij in dit Huis hoort is zo ontzettend sterk, dat Hij Zijn oren spitst naar alles wat er gezegd wordt in dit Huis. Daarom is dit het Huis van het  OFFER.

Hij benadrukt het nog door te zeggen: “…mijn ogen en mijn hart zullen daar zijn al de dagen”. Oftewel, Hij ziet alles, maar Zijn ogen zijn gericht op alles wat er in deze Plaats verricht wordt. Stel u zich voor dat het hart van God elke dag in dit Huis is! Aangezien het hart het leven symboliseert, wil dit zeggen dat het leven van God elke dag in deze Plaats is. En dit hart is noch corrupt noch bedrieglijk. Dit is het overvloedige leven dat de Here Jezus kwam brengen.

Zult u streven naar dit overvloedige leven, of niet?
Met andere woorden, niets dat gezegd of gedaan wordt in het Huis van het Offer wordt onopgemerkt door God.
Met dank aan: bisschop Romualdo Panceiro


Elke zondag om 9.00uur & 12.00uur (ook om 18.00uur).
Adres: Neumanpad # 26
Paramaribo - Centrum
Tel. : +597 88 37 764

Geen opmerkingen:

Een reactie posten