BIJBELSE TEKST VAN DE DAG

"Wij helpen u een nieuw begin te maken"
Universele Kerk van Gods Rijk

woensdag 25 juni 2014

BESTAAN ER ZEGENS MET…

Bestaan er Zegens met Ontevredenheid?
“De zegen van de HERE maakt rijk en laat geen plaats voor ontevredenheid”
(spreuken 10:22).
Op het eerste gezicht lijkt deze vers voor zichzelf te spreken. De zegen van de HERE op zichzelf maakt rijk en daarom brengt het geen ontevredenheid voort. Maar niet iedereen begrijpt de omvang van dit woord. Zij denken dat de zegens (de beloftes) vanzelf komen, net als regen. Zij geloven dat de makkelijke verovering een teken van de goedkeuring van de HEER is.
Een voorbeeld: Een jongedame zei het volgende: “Ik bad, vastte en riep God aan om een man van God te hebben. Op een dag kwam ik iemand tegen die over de condities beschikte waar ik naar zocht.
Makkelijk: Hij was intelligent, had een uitstekende academische diploma, financieel succes, een goede naam en van alles dat de zo gewenste droom garandeerde.

Een teken van God: Een ieder die hem kende, zei tegen mij: “Zo, het duurde wel even, maar jij hebt de hoofdprijs gewonnen, toch?!” Wij trouwden in alle luxe. Het enige dat ontbrak was een gouden koets… Ik voelde me als de gelukkigste vrouw ter wereld, tot de eerste nacht van ons huwelijksnacht, toen hij mij bekende dat hij homofiel was.
Een straf van God? Het leek alsof de wereld op mij neerstortte. De jaren daarop vroeg ik mij af: Waarom mijn God? Waarom? Waar heb ik gefaald? De zegen werd een vloek en de prins werd een kikker. Staat het niet geschreven dat de zegen van de HERE rijk maakt? En laat de HEER daardoor niet plaats voor ontevredenheid? Hoe kan dit? Waarom heeft U dit toegelaten?
Het bedrog: Het gebrek aan geestelijk begrip verwart zelfs de meest wijzen. De fatale fout was het feit dat zij haar geloof op de “prins” plaatste, denkend dat het het antwoord van God was. Teleurgesteld door het zogenaamde “geloof” Vanuit haar gehele hart geloofde zij dat het feit dat alles makkelijk ging al een teken was van de Goddelijke goedkeuring.
Intelligent Geloof: Alles is mogelijk door het geloof. Maar het gebruiken van het geloof dat tegen de wil van God ingaat, zal zeker leiden tot ontevredenheid. Ongetwijfeld was haar huwelijk niet de wil van de HEER. Als dat wel het geval was, dan was er geen ontevredenheid. Wie door het geloof leeft, dient te onderscheiden wat wel en niet van God is. Als het te makkelijk gaat, wees dan wantrouwig en wacht even. Geef tijd aan de tijd totdat u absoluut zeker bent van Gods wil. Als er sprake is van moeilijkheden, dan zijn de kansen dat het Gods wil is zeer groot.
Lessen: Ik heb geleerd dat de zegens altijd voorafgaan door moeilijkheden. Hoe groter de moeilijkheden, hoe groter de zegens. De Goddelijke antwoorden komen niet in de vorm van een cadeau. In plaats daarvan komen zij in de vorm van offers van bloed, zweet en tranen.
De geschiedenis: Zo was het in het verleden, is het in het heden en zal het voor de toekomst zijn. Welk held van geloof bereikte de Goddelijke beloftes door te liegen of te bedriegen?
Lees, overpeins en trek uw eigen conclusies: 
“Jezus zeide: Voorwaar, Ik zeg u, er is niemand, die huis of broeders of zusters of moeder of vader of kinderen of akkers heeft prijsgegeven om Mij en om het evangelie, of hij ontvangt honderdvoudig terug: nu, in deze tijd, huizen en broeders en zusters en moeders en kinderen en akkers, met vervolgingen, en in de toekomende eeuw het eeuwige leven” (Marcus 10:29-30).


Elke zondag om 09.00uur & 12.00uur (ook om 18.00uur).
Adres: Neumanpad # 26
Paramaribo - Centrum
Tel. : +597 88 37 764

Geen opmerkingen:

Een reactie posten