BIJBELSE TEKST VAN DE DAG

"Wij helpen u een nieuw begin te maken"
Universele Kerk van Gods Rijk

vrijdag 13 maart 2020

VRAAG, ZOEK, KLOP...



Waarom moet ik vragen, als God al weet wat ik nodig heb?
Waarom moet ik zoeken, als God al weet wat ik moet vinden?
Waarom moet ik kloppen, als God al weet dat ik aan de deur sta?

Als Alwetend weet God al alle dingen. Niets, absoluut niets, is verborgen voor Zijn ogen. Het verleden, heden en toekomst zijn als een foto in Zijn handen.
Maar waarom moet ik zo veel moeite doen, vragen, zoeken, kloppen, strijden, volharden, erop staan en ten slotte offeren om bezit te nemen van mijn rechten, in Christus Jezus, beloofd in de Bijbel?
In feite is er tussen het willen en het vervullen een enorme woestijn om over te steken. Alleen de dapperen en degene die vastberaden zijn kunnen het overwinnen. Degenen die verlegen, laf, angstig zijn en, erger, degenen die tijdens het oversteken van de woestijn naar het Beloofde Land klagen, zullen onderweg opgeven.
Hoe te weten wie het verdient en wie niet? De persoonlijke intuïtie van het geloof van een ieder.
De openbaring van de Grootheid van God in deze wereld is niet voor de avonturier of nieuwsgierige. Wie deze Grootheid in zijn eigen leven wil zien, moet eerst de grootheid van zijn geloof bewijzen.
Abraham bewees de grootheid van zijn geloof toen hij actie ondernam om de Stem van God te gehoorzamen.
“Door het geloof heeft Abraham, toen hij op de proef gesteld werd, Izak geofferd…” (Hebreeën 11:17)
Als God Zijn vriend Abraham op de proef stelde, des te meer ons!
Bovendien vraagt Hij niet om iets dat we niet kunnen doen. Het geloof dat Hij ons geeft is om Zijn wil uit te voeren.
Dit geloof scheidt degenen die van God zijn van degenen die dat niet zijn. Het scheidt degenen die geloven en de Gedachten van God in praktijk brengen.
Het geloof is individueel. Het geloof beoordeelt en beslist wie de Beloften in bezit verdient te nemen of niet.
Hoewel iedereen geloof heeft, is het probleem dat niet iedereen de moed heeft gehad om hun intuïtie te gehoorzamen.
Er is geen manier om de voordelen van het geloof te bereiken zonder uw eigen geloof te gebruiken.
Zoals het geld een valuta is in een commerciële transactie, zo is het het geloof ook in de relatie met God.
Zonder de praktijk van het geloof is het onmogelijk om God te behagen en Zijn gunsten te verdienen.

Bisschop Edir Macedo



Elke zondag speciaal om 07.00uu, 09.30uu, 12.00uu, 16.00uu & 18.00uu.
Adres : Neumanpad 26
Paramaribo - Centrum 
Tel. : +597 855 55 19

Geen opmerkingen:

Een reactie posten