BIJBELSE TEKST VAN DE DAG

"Wij helpen u een nieuw begin te maken"
Universele Kerk van Gods Rijk

maandag 12 november 2018

WEES WAAKZAAM OM NIET DEZELFDE FOUT TE MAKEN




Een jonge vrouw pleegde een misdrijf en werd voor de rechtbank gedaagd. De straf voor de misdaad was levenslange gevangenisstraf. Ze huilde om hulp, maar er was niemand om haar te helpen. Toen de zaak voor de rechter werd gebracht, huilde ze nog meer.

Haar familie en vrienden die haar vergezelden, begonnen ook te huilen, er was geen hoop, maar er gebeurde iets. Voordat de jonge vrouw in het beklaagdenbankje kon staan, stond er een man op en de rechtszaal was stil. Iedereen keek naar hem. Hij was een nobele en vriendelijke man. En hij bemiddelde namens zijn vrouw.
De zaak was moeilijk, maar hij gebruikte al zijn kracht, energie en middelen om voor haar te vechten. Na een lange juridische strijd tussen de man en de aanklagers, werd de vrouw vrijgelaten. Ze viel voor de man neer en vroeg: “Wie ben jij?”
De volgende dag pleegde die vrouw opzettelijk een ander misdrijf en werd ze naar dezelfde rechtbank gestuurd.
Zodra ze binnenkwam, zag ze de man die de dag ervoor voor haar bemiddelde, nu op de rechterstoel. Hij was niet langer de advocaat, maar de rechter. Met een glimlach op haar gezicht zei ze: “Ik kwam weer!”
De man hief zijn hoofd en zei: “Gisteren was ik een advocaat, dus ik vocht voor je, zelfs toen je schuldig was. Maar vandaag ben ik een rechter en mijn oordeel moet rechtvaardig zijn. ‘
Met tranen in haar ogen vroeg ze de tweede keer: “Wie ben jij?”
En de man antwoordde: “Gisteren was Ik je Redder. Maar nu ben Ik je Rechter. ‘
Vandaag is Jezus onze Advocaat en Verlosser, maar er komt een dag dat de Vader iedereen een rechtvaardig oordeel zal geven.
JEZUS IS NABIJ, BEREID JE VOOR OM HEM TE ONTMOETEN!



Elke zondag speciaal om 07.00uu, 09.30uu, 12.00uu, 16.00uu & 18.00uu.
Adres : Neumanpad 26
Paramaribo - Centrum
Tel. : +597 855 55 19

Geen opmerkingen:

Een reactie posten