BIJBELSE TEKST VAN DE DAG

"Wij helpen u een nieuw begin te maken"
Universele Kerk van Gods Rijk

donderdag 15 november 2018

MEER DAN EEN VRIENDSCHAP




Toen ik nog een kind was hoorde ik men praten over Jezus, dat Hij altijd aanwezig zou zijn, zelfs al was er niemand om mij heen. Hij werd geïntroduceerd als een ware vriend die mij nooit zou teleurstellen. Voor een lange tijd zag ik Hem zo, als mijn vriend.

Op de momenten van leed dacht ik aan Hem, Hij was degene tot wie ik sprak, Hij troost mij. Jezus is altijd mijn beste vriend geweest tot de dag dat ik eindelijk begreep wat de rede was van die vriendschap.
Ja, er is een rede, het is niet alleen tijdens de moeilijke momenten.
Mensen behandelen Jezus alsof Hij alleen bestaat om ze te dienen. Zijn vriendschap bestaat voor de momenten waar het nodig is. Op het ogenblik dat Hij Zijn deel heeft gedaan vergeten mensen Hem gelijk. Ze vullen hun gedachtes met andere onderwerpen, ze geven meer waarde aan andere mensen, Hij blijft dan met een massa vooraf gemaakt bedankkaart.
Dat is niet de rede waarvoor Hij Zijn eigen leven heeft gegeven voor ons, om simpelweg onze Vriend te zijn. Zijn vriendschap bestaat niet alleen om onze erkentelijkheid te winnen maar om heel ons leven te winnen.
Wanneer ik eindelijk begreep wat Hij van mij wou dacht ik geen twee keer na, ik gaf mezelf met lichaam, geest en ziel over. Het was niet voor een bepaalde tijd of met grenzen, ik geloofde en gaf me volledig.
Op die dag trouwde ik met Jezus. Hij werd mijn Man en gaf mij het recht om Zijn Vader, God de Vader, als mijn Vader te hebben. Ik maakte vanaf die dag deel uit van Zijn familie, die de grootste erfenis heeft, die geen man of vrouw niet zou willen hebben, het eeuwige leven. En als bewijs gaf Hij mij de Heilige Geest.
In de tussen tijd zal Zijn Geest mij begeleiden, beschermen, besparen, leren, oprichten, kalmeren, verzorgen en van mij houden, tot de dag dat Hij mij naar de eeuwige woonplaats brengt.
Daarom ben ik gelukkig en allen die tegen mij komen zullen me niet neerhalen. Ik ben Zijn protegé, ik ben Zijn kerk.
In Geloof
Met dank aan: Cristiane Cardoso



Elke zondag speciaal om 07.00uu, 09.30uu, 12.00uu, 16.00uu & 18.00uu.
Adres : Neumanpad 26
Paramaribo - Centrum
Tel. : +597 855 55 19

Geen opmerkingen:

Een reactie posten