BIJBELSE TEKST VAN DE DAG

"Wij helpen u een nieuw begin te maken"
Universele Kerk van Gods Rijk

maandag 22 mei 2017

HOE WEET IK OF MIJN WIL IN STRIJD IS MET DIE VAN GOD?




Wie geboren is uit de Geest kan onderscheiden wat de wil van God is en wat niet.
1- De wil van God roept nooit twijfels op in het bewustzijn, zoals bij de wil van de mens;
2- De wil van God wordt altijd begeleid door een totale zekerheid. Dat is het GELOOF;
3. De wil van God is altijd in overeenstemming met de Bijbel. Hetzelfde gebeurt niet wanneer de wil van de mens is;
4. De wil van God gaat vooral om de belangen van het Koninkrijk van God en verheerlijkt Hem;
5- Wanneer het de wil van God is, dan zal degene die geboren is uit de Geest zich onderwerpen en zijn verlangens offeren voor Gods wil.
Toen Jezus de Samaritaanse vrouw bekeerde, keerden Zijn discipelen terug uit de stad met voedsel. En zij zeiden: Rabbi, eet. Maar de Here zeide tot hen:


“Ik heb een spijs te eten, waarvan gij niet weet” (Johannes 4:32).
Omdat zij nog niet uit de Geest geboren waren, kenden zij de wil van God de Vader eigenlijk niet. De wonderen die zij verrichtten in gehoorzaamheid aan het bevel van Jezus was slechts een klein deel van Gods wil. Maar de volheid van Zijn wil zou pas bekend worden nadat zij nieuwe schepselen worden.
“Jezus zeide tot hen: Mijn spijze is de wil te doen desgenen, die Mij gezonden heeft, en zijn werk te volbrengen” (Johannes 4:34).
Een van de duidelijkste voorbeelden van de tegenstrijdigheden van Gods wil door velen die zich christen noemen is verkering, verloving en huwelijk met mensen die niet geboren zijn uit de Geest. Zij volgen een bepaald idee dat zij het recht hebben om gelukkig te zijn, velen sluiten een verbond met de duisternis en beweren dat het Gods wil is, omdat zij dat voelen.
De Heilige Geest begeleidt Zijn kinderen van de Kerk in Korinthe:


“Onze mond heeft zich tegen u geopend, KorintiĆ«rs, ons hart staat wijd open; bij ons vindt gij niet te weinig ruimte, maar in uw binnenste is het te eng. Maar dan ook gelijk op, – ik spreek als tot mijn kinderen – gij moet ook ruimer worden.
Vormt geen ongelijk span met ongelovigen, want wat heeft gerechtigheid gemeen met wetteloosheid, of welke gemeenschap heeft het licht met de duisternis? 
Welke overeenstemming is er tussen Christus en Belial, of welk deel heeft een gelovige samen met een ongelovige? 
Welke gemeenschappelijke grondslag heeft de tempel Gods met afgoden? 
Wij toch zijn de tempel van de levende God, gelijk God gesproken heeft:
Ik zal onder hen wonen en wandelen, en Ik zal hun God zijn en zij zullen mijn volk zijn. 
Daarom gaat weg uit hun midden, en scheidt u af, spreekt de Here, en houdt niet vast aan het onreine” (2 KorinthiĆ«rs 6:11-17).
Bisschop Edir Macedo

Elke zondag om 07.00uu, 09.00uu, 12.00uu, 15.00uu & 18.00uu.
Adres : Neumanpad # 26
Paramaribo - Centrum
Tel. : +597 88 37 764

Geen opmerkingen:

Een reactie posten