BIJBELSE TEKST VAN DE DAG

"Wij helpen u een nieuw begin te maken"
Universele Kerk van Gods Rijk

woensdag 13 januari 2016

OH, WAT EEN DAG!




Toen ik naar het UKGR Centrum kwam, had ik een hart dat vol was van woede, wrok en slechte gevoelens jegens mijn moeder en mijn stiefvader. Hij probeerde mijn zusje, die zijn bloedeigen dochter is, te misbruiken. Toen ik daar achter kwam, wenste ik dat hij stierf.

Gezien het feit dat zij in een achterstandsbuurt woonde, ging ik naar de eigenaar van hun huis en vertelde wat hij had gedaan. Het was rond kersttijd, de eigenaar zei dat hij hem, voordat kerst aanbrak, een cadeau zou geven namelijk, zijn dood. Ik rende naar huis om mijn moeder en broers en zussen daar weg te halen zonder dat haar man het zou opmerken, maar uiteindelijk bleef mijn moeder aan zijn zijde en zei tegen hem om te vluchten. Een korte tijd later kwam ik erachter dat zij ergens anders nogmaals met hem samenwoonde. Ik kon haar niet mijn moeder noemen en zijn naam al helemaal niet uitspreken. Ik kon ze niet vergeven.


Ik was al een tijd van de kerk weggegaan en toen ik terugkwam, onderging ik mijn bevrijdingsproces. Van één ding was ik honderd procent zeker: ik wilde Jezus niet meer loslaten voor niemand, omdat ik met veel twijfels zat. Ik kende mensen die jaren in de kerk zaten en ondanks al die tijd tóch hun geloof behielden, terwijl ik dat niet kon, want ik bleef een tijd in de kerk en daarna ging ik weer weg. Ik accepteerde dat niet meer en wilde heel graag de Heilige Geest, omdat ik wist dat Hij mij staande zou houden in de aanwezigheid van God, dus begon ik Hem te zoeken.

Tijdens een woensdag, toen ik de Heilige Geest zocht, kwamen mijn moeder en haar man in mijn gedachten op. Ik begreep toen dat als ik de Heilige Geest wilde ontvangen ik hen zou moeten vergeven.

Het was heel moeilijk, omdat mijn hart op geen enkele manier wilde vergeven, maar ik luisterde er niet naar. Ik gaf gehoor aan de Stem van God die in mijn hoofd “vergeef” zei. Ik herinner me dat ik de volgende woorden zei: “Here Jezus, mijn hart wil niet vergeven, maar uit gehoorzaamheid aan U, vergeef ik hen (ik zei zijn naam) en ik vergeef ook mijn moeder.” Het was een lange tijd geleden dat ik haar moeder noemde…

Een enorme last werd uit mijn binnenste gehaald en korte tijd later werd ik gedoopt met de Heilige Geest. Het was de meest gelukkige dag van mijn leven!
Oh, wat een dag!!!
Michele Genario

Bisschop Edir Macedo


Elke zondag om 07.00uu , 09.00uu 12.00uu & 18.00uu (ook om 15.00uu).
Adres : Neumanpad # 26
Paramaribo - Centrum

Tel. : +597 88 37 764 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten