BIJBELSE TEKST VAN DE DAG

"Wij helpen u een nieuw begin te maken"
Universele Kerk van Gods Rijk

maandag 5 oktober 2015

ZIJ VERWAARLOOSDEN HET GEESTELIJKE




Boodschap van de Vasten van Daniël
Hoor wat de Geest zegt:
Zoals velen niet in hun geestelijk leven willen investeren, wilden de helft van de maagden dat ook niet. Zij dachten waarschijnlijk dat een religieus leven al voldoende was. Zij verwaarloosden de Olie die het vuur (het geloof) brandend hield (Matteüs 25:1-3).
Het is in onze dagen heel gewoonlijk dat de mensen investeren in de opleiding van hun kinderen, hun aandelen, carrière, familie, relaties enz., omdat zij aan hun toekomst denken. Niets hiervan is verkeerd. Maar het geestelijke is het allerbelangrijkst. Daarom zijn wij al onze kracht aan het plaatsen in de 21 Dagen van de Vasten van Daniël.

Wanneer een persoon vastbesloten is om de Heilige Geest te ontvangen, dan biedt hij geen enkel excuus om niet deel te nemen aan de Vasten. Het jaar heeft 365 dagen, hoe kunnen wij dan gedurende 21 dagen geen afstand nemen van Facebook, YouTube, televisie en allerlei soorten amusement? Hoe was het leven voordat Facebook bestond (aangezien het pas in 2004 werd gecreëerd) En YouTube (gecreëerd in 2005)? Hoe kan iemand zeggen dat hij niet zonder hen kan leven? Wij dienen in ons geestelijk leven te investeren.
De vijf dwaze maagden wachtten op de bruidegom net zoals de vijf wijze maagden dat deden. Wanneer wij een vergelijking maken tussen hen en de mensen die niet in hun geestelijk leven investeren, zien wij dezelfde houding. Toen de bruidegom kwam, waren hun lampen uit en zij renden wanhopig weg om olie te kopen. Zij hadden het geld om de olie te kopen, maar kozen er liever voor om dat te besteden aan andere zaken.
En waarvoor bewaart een bruid haar geld? Vandaag de dag zou dat zijn om haar jurk te kopen, de receptie te betalen, de juwelen, de make-up, uitnodigingen, de taart enz. En dat is precies wat de meesten doen: ze kiezen ervoor om te investeren in het materiële, maar niet in het geestelijke.
Dit is de gelegenheid om in het geestelijke te investeren. En wie niet investeert, verliest.
Toen de vijf dwaze maagden terugkeerden, was de deur al gesloten. En velen zullen, als zij niet investeren om zichzelf op het Altaar uit te storten, door middel van een totale overgave en offer, de deur ook gesloten vinden. Met andere woorden, zij zullen de grootste gelegenheid voor de transformatie van hun levens verliezen.
Zoals de maagden wisten waar zij de olie konden vinden, maar het niet eerder deden, weten velen ook waar zij de Heilige Geest kunnen vinden, maar zij dienen Hem nu te zoeken.
Laat uw geestelijk leven niet uitgedoofd worden. Laten wij de olie zoeken nu er nog tijd is.
***
Commentaren
Isabella
Hallo bisschop,
Alles goed met u? Ik ben in de UKGR geboren. Ik groeide op als een “kostbare graanstengel”, maar telkens wanneer ik in de spiegel keek, zag ik alleen maar “onkruid”. Maar ik toonde mijzelf alsof ik wel een “kostbare graanstengel” was.
Ik zag en hoorde hoe de pastors, en zelfs u, spraken over een liefde voor God, zij spraken hierover alsof het iets van hunzelf was, een zekerheid die ik, hoe zeer ik ook dezelfde woorden herhaalde, niet kon begrijpen of in mijn binnenste kon voelen.
Dat was de manier waarop ik gedurende een lange tijd leefde, verloren en mezelf aan het bedriegen. Door de oneindige genade van de Here Jezus echter kwam Hij over mij door Zijn Geest toen ik eerlijk en oprecht was. Ik gaf mezelf met lichaam, ziel en geest over.
Vandaag ken en leef ik deze liefde voor mijn Here Jezus, een liefde en aanbidding waarvan alle letters van het alfabet niet eens kunnen uitdrukken hoe wonderbaarlijk het is.
Vandaag ben ik echt “een onkruid” die voor de wereld stierf en herleefde voor God, iemand die het nodig had om de bodem van de put te bereiken om wakker te worden en te beslissen om te veranderen.
Tijdens deze Vasten van Daniël, heb ik God meer gezocht, omdat ik nog meer wil veranderen om Hem te verheerlijken.
Voor degenen die de glorieuze Heilige Geest nog niet hebben ontvangen, geef niet op! Als u ontmoedigd of verdrietig was of eraan dacht om op te geven, dan is het een teken dat u dichtbij, heel erg dichtbij Zijn uitstorting bent. Geef nu niet op!
Toen Jozua op het punt stond om het Beloofde Land in bezit te nemen, was hij verdrietig vanwege de dood van Mozes, God versterkte hem echter en zei dat Hij met hem zou zijn, zoals Hij met Mozes geweest was. Hij zei niet dat het makkelijk zou zijn, daarom herhaalde Hij drie keer aan Jozua om sterk en moedig te zijn. Geloof dus. Het is niet makkelijk, maar de beloning is de grootste ooit: NOOIT MEER DORST HEBBEN!
Dank u wel bisschop, dat u nooit opgaf en dat u de zielen zoveel liefheeft.
***
Paulos César de Castro
Gefeliciteerd aan alle bisschoppen en pastors van de UKGR en aan onze Koning Jezus.
Tussen ons, ik ben jullie zoveel verschuldigd! Ik liet de afgoderij, de slechte gezelschappen, drank, leed, depressies, angsten, ongeluk en ontrouw in mijn huwelijk, enz. achter mij. Ik ben jullie schuldig en wil betalen door zielen te redden, al houdt dat in dat ik financiële ondersteuning zal bieden aan het Werk van God, maar zodra ik ertoe in staat ben, zal ik zelf de hand aan de ploeg slaan en mijn stieren gebieden om het veld te ploegen.
Een warme omhelzing aan allen die het UKGR geloof hebben. Maar wees attent want onze gelovige “vrienden” en “broeders” worden gebruikt om ons geloof en moraal te verlagen. 99% van hun lijdt echter en willen niet stoppen met lijden. Wat een zonde!
***
Roselandia
Hallo bisschop,
Ik kon deze blijdschap u niet onthouden. Ik ben bezig met de Vasten van Daniël en luister elke dag luister om 12u naar uw radioprogramma’s die altijd geconcentreerd zijn op de Heilige Geest. Ook al was ik 15 jaar in de kerk, toch had ik nog niet bezit genomen van het Water van de Put, omdat ik nog niet diep genoeg had gegraven. Maar vandaag in de ochtend, toen ik alleen was, omdat mijn man naar het werk was gegaan, mijn dochter naar school en mijn zoon naar de kerk, maakte ik gebruik van de gelegenheid. Ik ging mijn kamer in en begon met God te praten. Ik wierp mij voor de Voeten van mijn Heer en bracht alles naar buiten. Ik onderwierp mij totaal en huilde veel, echt veel. Ik sprak over mijn fouten en zonden, erkende mijn gebreken tegenover Hem en vroeg om vergeving.
Toen kwam de zekerheid dat ik vergeven was, vervolgens begon ik Hem te zoeken, zoals ik dat nooit had gedaan. Ik zei: “Mijn HEER, ik heb dorst en zal hier niet weggaan zolang u mij niet te drinken geeft. Ik kan niet wachten op 11 oktober, omdat ik nu dorst heb en U zei dat een ieder die tot U komt U op geen enkele wijze zal wegsturen”.
Ik zocht Hem met al mijn kracht en te midden van de aanbidding en lofprijzing gebeurde er iets, ik begon te huilen, maar niet van verdriet maar van blijdschap. Ik lachte en huilde tegelijkertijd, op dat moment leek het alsof de wereld gestopt was, het was alleen ik en mijn Geliefde, wat een wonder!
Iets onbegrijpelijks en een enorme zekerheid, een stem diep in mijn binnenste die zei: VANDAAG IS ER BEHOUDENIS GEKOMEN IN DIT HUIS.
DE HEILIGE GEEST vervulde mij, ik ben gered en kan zingen: “Bij de Put heb ik U gevonden en dorst zal ik nooit meer hebben”.
Bisschop, ik dank GOD voor uw leven, dat Hij u elke dag zegene.
***
Nayra Guedes Abraão
Goedemiddag bisschop,
Mijn naam is Nayra, ik ben 24 jaar en ben al 2 jaar in de kerk. Bisschop, toen ik naar de kerk kwam, was mijn leven vernietigd, want ik verloor mijn maagdelijkheid toen ik 10 jaar was en op mijn 12e werd ik seksueel misbruikt door een oom. Ik haatte alles en iedereen. Vanaf dien leidde ik een leven van losbandigheid, omdat ik geen enkele waarde in mijn eigen lichaam zag. Mijn leven bestond uit van bar naar bar gaan en mezelf aan de eerste de beste geven die er kwam. Ik was totaal bezeten, een verdorven mens. Tot ik op een dag, toen ik het niet meer verdroeg om te lijden, gezeten op mijn bed huilend vanwege alle pijn tegen God zei: “Help mij alstublieft, omdat ik het niet meer verdraag om zo te lijden. Als ik zo moet blijven leven, dan verkies ik liever dat U mij doodt”. Diezelfde week, toen ik het huis schoonmaakte, vond ik het boek “In de Voetstappen van Jezus”. Dit boek evangeliseerde mij en deed mij de Waarheid zien.
Toen ik naar de kerk kwam, bevrijdde God mij van alle leed en toonde mij dat er nog een kans voor mij bestond. Het ergste gebeurde echter. Omdat ik niet gehoorzaamde en niet aan God offerde wat Hij van mij vroeg, was ik in de kerk, maar ver van God. Het kwam zover dat ik thuis bekend maakte en seksuele omgang had met geesten die mij beloofden een zaad in mij te laten.
Bisschop, ik weet dat God genadig is en mij vergeeft, ook al ben ik zwak, zondig, egoïstisch, hoogmoedig en soms ongelovig. Ik stelde vast dat ik in deze Vasten de Heilige Geest zou ontvangen, maar er is iets dat mij tegenhoudt en ik moet van deze twijfel af.
Op een dag zei een boze geest dat ik gelasterd had tegenover de Heilige Geest en inderdaad kwam er op een dag in mijn verstand een beledigende gedachte op jegens de Heilige Geest. Bisschop, er staat geschreven dat wie lastert tegenover de Heilige Geest niet vergeven zal worden, is het mogelijk dat iemand zijn Behoudenis verliest en alsnog blijft leven?
Antwoord
Beste vriendin, laat je niet leiden door deze satanische beschuldiging. Als jij gezondigd had tegenover de Heilige Geest, dan zou jij mij niet opgezocht hebben om jouw twijfel te verwijderen. Als jij van deze twijfel af wilt, dan komt dat omdat er nog geloof in jou zit. Dit geloof komt van de Geest van God.
Iets anders dat heel belangrijk is: de negatieve gedachten tegen de Heilige Geest hebben niets te maken met lasteren tegen de Heilige Geest. Gedachten komen en gedachten gaan. Het is onvermijdelijk en onmogelijk om ze tegen te houden om te komen. Maar wanneer zij opkomen, dan hebben wij het vermogen om de Here Jezus te aanbidden en ze zodoende weg te jagen.
Het lasteren van de Heilige Geest wil zeggen slecht tegen Hem praten, Hem beledigen of SCHELDWOORDEN TEGEN HEM ZEGGEN.
HEB JIJ DAT GEDAAN? Ik ben zeker van niet. Wees dus kalm, want God is met jou, zolang jij met hem blijft.
Met dank aan: bisschop Ubirajara Fonseca


Elke zondag om 07.00uu , 09.00uu , 12.00uu & 18.00uu (ook om 15.00uu).
Adres : Neumanpad # 26
Paramaribo - Centrum
Tel. : +597 88 37 764

Geen opmerkingen:

Een reactie posten