BIJBELSE TEKST VAN DE DAG

"Wij helpen u een nieuw begin te maken"
Universele Kerk van Gods Rijk

vrijdag 9 oktober 2015

STERK EN MOEDIG ZIJN


Boodschap van de Vasten van Daniël

Ons Dagelijks Brood: STERK en MOEDIG ZIJN
Hoor wat de Eeuwige zegt tot de zwakken zegt:
Jozua,
Mijn knecht Mozes is gestorven; welnu, maak u gereed, trek over de Jordaan hier, gij en dit gehele volk, naar het land, dat Ik hun, de Israëlieten, geven zal. Elke plaats die uw voetzool betreden zal, geef Ik ulieden, zoals Ik tot Mozes gesproken heb…

Niemand zal voor u standhouden al de dagen van uw leven; zoals Ik met Mozes geweest ben, zal Ik met u zijn; Ik zal u niet begeven en u niet verlaten. Wees sterk en moedig, want gij zult dit volk het land doen beërven, dat Ik hun vaderen gezworen heb hun te zullen geven.
Alleen, wees zeer sterk en moedig en handel nauwgezet overeenkomstig de gehele wet die mijn knecht Mozes u geboden heeft; wijk daarvan niet af naar rechts noch naar links, opdat gij voorspoedig zijt, overal waar gij gaat. Dit wetboek mag niet wijken uit uw mond, maar overpeins het dag en nacht, opdat gij nauwgezet handelt overeenkomstig alles wat daarin geschreven is, want dan zult gij op uw wegen uw doel bereiken en zult gij voorspoedig zijn.
Heb Ik u niet geboden: wees sterk en moedig? Sidder niet en word niet verschrikt, want de Here, uw God, is met u, overal waar gij gaat. (Jozua 1:2-9)
Wanneer ik iemand hoor zeggen hoe gelukkig hij was toen hij de Here Jezus vond en dat deze blijdschap verdampte vanwege een val van het geloof door middel van een klein woordje van twijfel, dat die blijdschap deed verdwijnen, dan krijg ik een intense haat tegen de verwarrende geest die de mensen verwart.
Dat is het geval van Fernanda, die zegt:
“Hallo bisschop. Alles goed met u? Ik kom al 2 jaar naar de UKGR, maar ben pas 7 maanden van het geloof. Ik ben 1 jaar getrouwd met een ex-helper. Ik heb mijn ontmoeting met God gehad op 26 september 2015, op woensdag, tijdens de Avond van de Behoudenis die gehouden werd door bisschop Fernando Luis. De ervaring die ik met God had en de zekerheid van de Heilige Geest in was ongelofelijk. Ik verliet de kerk die dag met een onmeetbare blijdschap en met de zekerheid dat ik Jezus had gevonden. Wat een dag!
Ik zei die avond niets tegen mijn man over de ervaring die ik met God had gehad. Een aantal weken gingen voorbij en wij kwamen in een discussie terecht met betrekking tot het geloof. En hoewel hij niet trouw naar de kerk gaat, wil hij altijd tonen dat hij meer weet van de zaken en de mensen betreffende de kerk. Op die dag zei hij tegen mij: “Als jij uit God geboren wordt en de Heilige Geest ontvangt, dan pas zul jij het begrijpen”.
Bisschop, die woorden kwamen regelrecht in mijn hart terecht, en in plaats dat ik dat kwaad vastbond door mijn verstand te gebruiken, begon ik mezelf af te vragen of ik werkelijk een ervaring met God had gehad. Vanaf dien, ben ik aan het strijden om dit gevoel uit mijn binnenste te verwijderen. Ik werp mezelf met lichaam, ziel en geest op deze Vasten van Daniël en ik heb de zekerheid dat God, voordat wij Berg Hermon zullen beklimmen, Zijn aanwezigheid in mijn binnenste zal bevestigen. En geen duivel of wie dan ook, zelfs ikzelf niet, zal kunnen twijfelen of Hij in mij is.
Dank u Here Jezus. En ook u bedankt bisschop voor de boodschappen van geloof en bemoediging die ervoor zorgen dat wij hetgeen waar wij naar dorsten, het Levend Water, niet opgeven. De Put is diep en ik zal blijven graven tot mijn dorst gelest is. Dat God u en uw familie zegene.”
Fernanda, ik weet niet of jij wel of niet verzegeld bent met de Heilige Geest. Ik heb ook geen enkele autoriteit om te identificeren wie wel of niet gedoopt werd met de Heilige Geest. Maar van één ding ben ik absoluut zeker: alleen de Geest van God getuigt, bevestigt en geeft tekenen dat wij door Hem bezocht werden. Het is zoals het geschreven staat:
“Die Geest getuigt met onze geest, dat wij kinderen Gods zijn” (Romeinen 8:16).
Aub, Fernanda en alle mensen die net zoals mevrouw Fernanda zijn, wees niet zwak met betrekking tot de overduidelijke teken dat de Geest van Jezus in jullie is! Toets de geesten! Ongetwijfeld is de geest van jouw man niet goed. Als dat wel het geval was, dan zou hij niet weg zijn gegaan van het werk van God, als zijn geest goed was, dan zou hij niet proberen om je te ontmoedigen…
Eén van de lessen die ik in het begin van mijn geloof heb geleerd is om sterk te zijn, zoals Gods Woord jegens Jozua:
Wees sterk en moedig, want gij zult dit volk het land doen beërven, dat Ik hun vaderen gezworen heb hun te zullen geven.
Alleen, wees zeer sterk en moedig en handel nauwgezet overeenkomstig de gehele wet die mijn knecht Mozes u geboden heeft; wijk daarvan niet af naar rechts noch naar links, opdat gij voorspoedig zijt, overal waar gij gaat. Dit wetboek mag niet wijken uit uw mond, maar overpeins het dag en nacht, opdat gij nauwgezet handelt overeenkomstig alles wat daarin geschreven is, want dan zult gij op uw wegen uw doel bereiken en zult gij voorspoedig zijn.
Heb Ik u niet geboden: wees sterk en moedig? Sidder niet en word niet verschrikt, want de Here, uw God, is met u, overal waar gij gaat” (Jozua 1:6-9)
Sterk zijn wil zeggen om stevig te staan op het geloof dat u heeft ontvangen en zich nooit laten leiden door de meningen van anderen met betrekking tot wat u in uw binnenste heeft.
Het was God die Jozua beval om STERK EN MOEDIG te zijn! Het lag aan hem om sterk te zijn om zich niet te laten leiden door de mening van wie dan ook, zoals het ook alleen aan hem lag om moedig te zijn om beslissingen te nemen. Dat was fundamenteel voor de verovering van Kanaän.
Waarom heeft de Here Jezus ons Zijn Geest gegeven? Om lofprijzingliedjes te zingen?
Om in tongen te spreken? Om tegen anderen te zeggen dat wij de Heilige Geest hebben?
Nee! Duizendmaal nee!
Het was zodat wij de macht hebben om met kracht en moed te getuigen van Zijn wederopstanding!
“Maar gij zult kracht ontvangen, wanneer de heilige Geest over u komt, en gij zult mijn getuigen zijn…” (Handelingen 1:8).
***
Commentaren
Caroline Antunes Surcin
Goedemiddag bisschop,
Wat een dag! U weet niet hoeveel u mij vanochtend heeft geholpen. Ik had zoveel twijfels in mijn hoofd en gaf gehoor aan alle gedachten die mij mijzelf deden terugtrekken tijdens het zoeken van de Heilige Geest. Ik was mijn eigen grootste probleem, maar toen ik de afgelopen dagen al die getuigenissen op uw blog las en zag dat zoiets niet met mij was gebeurd, accepteerde ik de twijfels niet meer in mijn binnenste. Ik zocht hulp en sprak met een pastor op Pastor Online en de pastor opende mijn ogen toen hij zei: “Jij dient zekerheid te hebben, want de zekerheid komt van het Geloof, geloof dus dat jij de Heilige Geest zal ontvangen, niet omdat jij het verdient, maar door het Geloof”.
Toen ik u vandaag op de radio hoorde, hoorde ik God Zelf met mij praten, omdat u alle vragen beantwoordde die ik mijn binnenste stelde. Vooral toen u zei hoe wij ons 100% aan God over dienen te geven en zodoende 100% van Hem kunnen ontvangen. Toen openden de hemelen zich voor mij en ik had de zekerheid dat ik voor de Voeten van de Here Jezus was. Een blijdschap, dankbaarheid, zekerheid en een immense vreugde in mijn ziel! Ik kon Hem alleen maar verheerlijken. Het ontbrak mij aan woorden, ik wilde huilen en lachen tegelijkertijd! Toen het gebed afgelopen was, wilde ik daar urenlang blijven. Ik dronk van het water en had de absolute zekerheid dat de Heilige Geest in mij woonde, dat ik niet leef, maar Christus leeft in mij!
Ik zal niet stoppen met volharden en wil elke dag meer en meer!
Dank u Here Jezus. Dank u bisschop Macedo!
06/10/2015 – Wat een dag!
***
Luciana
Bisschop, mijn naam is Luciana.
Ik ben al 10 jaar een helpster en in de afgelopen 4 maanden ging ik door de ergste momenten van mijn leven heen. Een waar geestelijk bombardement, zeer veel slechte gedachten en ik werd bijna gek. Ik huilde elke dag en vroeg God om dat gevoel van mij weg te nemen. De duivel toonde mij elke dag mijn fouten en zwakheden.
Bisschop, toen de Vasten van Daniël aangekondigd werd, zag ik een gelegenheid om die situatie te veranderen. Ik zei tegen God dat ik een totale geestelijke ontlading wilde. Ik maakte mij leeg van alles, werkelijk alles. Maar wat God echt wilde was dat ik mij leeg maakte van mijn EGO en dat was ook wat ik deed. Ik ging voorbereid naar de eerste zaterdag van de dienst voor de helpers en God had die dienst speciaal voor mij voorbereid. Het woord kwam overeen met mijn situatie en de bisschop vroeg dat allen die zwak waren naar voren zouden komen. Mijn vlees deed pijn, de stem van de duivel bleef zeggen: “Iedereen zal naar jou kijken”. De schaamte van het vlees deed mij beven, maaaaar ik overwon mijn EGO en ging voor het Altaar. Ik huilde en huilde en huilde. Ik herinnerde me hoe ondankbaar ik aan mijn God was, van de bodem waar Hij mij vandaan had gehaald, ik voelde me als de slechtste persoon ter wereld. Ik reinigde mij van alles wat mij zwak deed worden.
Ik herinnerde me een woord dat u op de radio predikte toen u zei dat God niet bewogen wordt door tranen, Hij wil geloof zien. Toen veegde ik mijn tranen weg en zei: “Mijn God, elke dag huil ik en vraag U om dit gevoel van mijn binnenste weg te halen en niets gebeurt. Maar ik ben hier voor Uw Altaar mijn ego aan het offeren. En als het echt waar is wat de bisschop zegt, dan wil ik nu een verschil zien, vanaf nu zal ik alles anders bekijken”.
Bisschop, toen stortte God Zijn oneindige genade over mijn leven, zelfs al had ik het niet verdiend. Hij daalde neer over mij.
Het was ongelofelijk! Ik huilde niet meer van verdriet, ik was aan het huilen en aan het lachen tegelijkertijd. Alles werd anders vanaf dat moment. IK HOUD MEER VAN MIJN HEER DAN VAN WAT OF WIE DAN OOK. HIJ IS MIJN ECHTGENOOT EN IK ZIJN VROUW, HIJ EN IK ZIJN ÉÉN. Ik heb in de diensten gewerkt alsof ik pas opgericht werd als helpster. De Vasten van Daniël wordt door GOD zelf geleid. Bisschop, dat God u en uw familie degene. En dat Hij u elke dag meer en meer zegene.
Bisschop Edir Macedo




Elke zondag om 07.00uu , 09.00uu , 12.00uu & 18.00uu (ook om 15.00uu).
Adres : Neumanpad # 26
Paramaribo - Centrum
Tel. : +597 88 37 764

Geen opmerkingen:

Een reactie posten