BIJBELSE TEKST VAN DE DAG

"Wij helpen u een nieuw begin te maken"
Universele Kerk van Gods Rijk

vrijdag 2 oktober 2015

ELKE GEEST



Boodschap van de Vasten van Daniël
Hoor de waarschuwing van de Geest
“Geliefden, vertrouwt niet iedere geest, maar beproeft de geesten, of zij uit God zijn; want vele valse profeten zijn in de wereld uitgegaan. Hieraan onderkent gij de Geest Gods: iedere geest, die belijdt, dat Jezus Christus in het vlees gekomen is, is uit God; en iedere geest, die Jezus niet belijdt, is niet uit God. En dit is de geest van de antichrist, waarvan gij gehoord hebt, dat hij komen zal, en hij is nu reeds in de wereld. Gíj zijt uit God, kinderkens, en gij hebt hen overwonnen; want Hij, die in u is, is meerder dan die in de wereld is. Zij zijn uit de wereld; daarom spreken zij uit de wereld en hoort de wereld naar hen. Wij zijn uit God; wie God kent, hoort naar ons; wie uit God niet is, hoort naar ons niet. Hieraan onderkennen wij de Geest der waarheid en de geest der dwaling.” (1 Johannes 4:1-6).

Als alleen de Heilige Geest bestond, dan zou onze God ons niet waarschuwen om op te passen voor de pogingen van andere geesten tegen onze ziel en geloof, zoals wij kunnen observeren in de bovenstaande tekst. En waarom moeten wij oppassen?
Omdat het opmerkelijk is hoe wij zorgzaam en waakzaam zijn voor onbekenden en mensen met wie wij geen emotionele band hebben, maar tegelijkertijd zijn wij onvoorzichtig en tolerant met degenen die het dichtst bij ons staan, vooral in onze vriendenkring en met degenen met wie wij omgaan in de sfeer van de “samenkomsten”.
Als een ongelovige en vrijpostige vrouw te dichtbij komt, dan bestraffen wij haar. Als een collega ons geloof bekritiseert, dan nemen wij afstand van hem. Als iemand een diefstal of fraude suggereert, dan zeggen wij: NOOIT!
Maar wanneer iemand met wie wij samen wandelen in het Geloof of het Werk van God mee doen naast ons komt zitten en het werk begint te bekritiseren, ons probeert te overtuigen dat al ons offer om God te behagen voor niets is en dat wij eens gered, voor altijd gered zijn, hoe reageren wij dan? Bestraffen wij die persoon en nemen wij afstand van hem of verdragen wij hem, omdat hij altijd zo vriendelijk en aardig tegenover ons was?
De Here Jezus hield van Petrus, degene die daarna de eerste leider van de kerk werd, maar kijk hoe Hij reageerde toen hij een “andere geest” zag en hoorde uit zijn mond komen:
“En Petrus nam Hem terzijde en begon Hem te bestraffen, zeggende: Dat verhoede God, Here, dat zal U geenszins overkomen! Doch Hij keerde Zich om en zeide tot Petrus: Ga weg, achter Mij, satan; gij zijt Mij een aanstoot, want gij zijt niet bedacht op de dingen Gods, maar op die der mensen” (Matteüs 16:22-23).
Om uw Behoudenis en uw Geloof te beschermen, dient u op deze manier te handelen. U dient snel te zijn om tegen dat zaad van de hel te reageren, het te bestraffen en verwerpen, want deze bedrieglijke geest wordt geopenbaard door de mond van degene die praat.
Iemands geest beproeven wil zeggen om heel attent te zijn op hetgeen uit zijn mond voortvloeit, aangezien het hart altijd praat waar het hart vol van is.
Het is natuurlijk logisch dat deze behoedzaamheid makkelijker te ontwikkelen is voor degene die gedoopt is met de Heilige Geest, aangezien inzicht hebben van een geest de vrucht is van de “GEEST”.
Een goede gelegenheid hiervoor is: “DE VASTEN VAN DANIËL”, en er is nog tijd om eraan deel te nemen!
***
Commentaren
Karina
Bisschop, ik kan me amper inhouden van blijdschap…
Ik was naar uw radioprogramma aan het luisteren en toen u uitlegde dat de dorst naar de Heilige Geest door Hem zelf wordt gegeven, was het alsof er een blinddoek voor mijn ogen werd weggenomen. Ik was op mijn werkplaats en kon eigenlijk niet stoppen, maar ging desondanks naar de wc en begon mijn Heer te zoeken. Bisschop, de telefoon op mijn tafel begon te rinkelen, de telefoon op de andere tafel begon ook te rinkelen ook, mijn mobiel ging af, ik kreeg pijn op mijn knieën, maar desondanks stopte ik niet om God telkens luider te aanbidden en zoeken. Het kon mij helemaal niet schelen wat er daarbuiten gebeurde, ik wilde alleen maar mijn grootste Goed bereiken.
Op heel simpele en subtiele wijze ontving ik de HEILIGE GEEST. Ik voelde niets, helemaal niets, maar mijn verlangen om te lachen (zoals ik die nu heb) was onmiddellijk. Wat een dag mijn HEER!
Bisschop, ik dank God voor het verlangen, de noodzaak en de dorst om te drinken van Zijn Geest en ik dank Hem voor de vreugde die Hij mij gaf.
Dat Zijn Naam voor eeuwig geprezen wordt!
***
Gabriel Araújo
Bisschop, ik heb God bij de put gevonden. Bij de bodem van de put… helemaal beneden!
Ik was ongeveer anderhalf jaar een helper, maar ik verliet het Werk van God, omdat men de strijden niet kan verdragen zonder de Heilige Geest. Maar, Godzijdank ging ik niet weg, tenminste niet van de kerk, ik was echter lichtjaren verwijderd van Gods Aanwezigheid. Ik bleef in de kerk, maar zag alle om mij heen afbrokkelen. Ik had geen perspectief voor een beter leven, ook al was ik in de kerk.
Alleen maar denken aan wat ik heb meegemaakt, doet tranen van opstand uit mijn ogen komen. Bisschop, ik zag aanwezigheden, hoorde stemmen en zij stelden voor dat ik mijn vrouw zou doden om vervolgens mijn eigen leven te nemen. Ik was zo verward dat ik mijn eigen lichaam begon te slaan en te bijten, tot het punt dat ik bijna bewustzijn verloor. Mijn geloof was aan het schudden. Zelfs wanneer ik de Bijbel opende, toonde de duivel mij verzen die mij beangstigden, zoals: “Het is onmogelijk dat degenen die ooit de Heilige Geest hadden om zich weer op te richten… (Hebreeën 6:4-6)” of ” het is beter dat een molensteen om zijn nek gebonden wordt en hij in de rivier geworpen wordt, dan dat hij iemand doet vallen (Lucas 17:2)”. Dit toevoegend bij alle duivelse aanklachten die ik al in mijn hoofd had, werd ik gek!
Ik werd werkloos, werd ontslagen, kort nadat mijn vrouw zwanger werd. Ik raakte depressief, had geen zin om mij kamer te verlaten en bracht de dagen in het donker door. Totdat mijn vrouw mij verliet. Dit alles vond met mij plaats terwijl ik ijverig de kerk bezocht!
Ik wist niet wat ik moest doen, zodat ik een schok kreeg! Mijn put was zó diep, dat ik toen ik naar boven geen licht meer zag, dus begon ik te graven. Bisschop, ik groef en ik groef zó diep dat ik de Bron vond en van Zijn Water dronk! Het waren weken van veel aanroeping, zowel dag als nacht. Ik kon dat alles niet verdragen zonder de Heilige Geest. Dus zocht ik Hem en onderwierp ik mij aan Hem. Het waren veel nachten, vele keren dat ik met mijn gezicht op de wc-pot bad. En toen ik het het minst verwachtte, vond ik de Bron van het Levende Water. Ik heb geen dorst meer! En ik heb de absolute zekerheid dat ik NOOIT MEER DORST ZAL HEBBEN!
En alsof het niet genoeg was dat God Zelf mij vervulde, begon mijn leven voor mijn ogen te veranderen. Mijn vrouw is aan het transformeren, ik geloof dat zij in deze Vasten van Daniël hetzelfde als ik zal ontvangen. De depressies, beschuldigingen, twijfels, verwarringen zijn helemaal verdwenen. Het is alsof ik deze woorden niet meer ken, want het staat geschreven:
“En ik hoorde een luide stem in de hemel zeggen: Nu is verschenen het heil en de kracht en het koningschap van onze God en de macht van zijn Gezalfde; want de aanklager van onze broeders, die hen dag en nacht aanklaagde voor onze God, is nedergeworpen” (Openbaring 12:10).
En ondanks de strijden, zelfs zo heb ik vrede. Beter gezegd, ik heb plezier in de strijden!
Vandaag zing ik met plezier: “Bij de put heb ik U gevonden! En dorst heb ik nooit meer gevoel. Ik ben U zoveel verschuldigd, ik ben U zoveel verschuldigd. U heeft mijn woestijn in een hof veranderd”.
Voor iemand die geen reden meer had om te leven en al helemaal niet om gelukkig te zijn, kan ik vandaag in vrede ademen. Ik kijk om me heen en zie veel strijden, zelfs doodsbedreigingen, maar er is een glimlach op mijn gezicht, omdat ik weet dat de duivel nooit een uit God geborene zal kunnen aanraken. En deze demon die mij bedreigt is al in de hel, bestraft, vastgeketend en zal daar nooit meer uit verdwijnen!
Ik dank u zeer bisschop dat u zich door God gebruikt heb laten worden. Als het niet voor uw geloof was, dan zouden vele zielen nu doelloos ronddwalen, zoals ooit met mij het geval was.
Een warme omhelzing!
Bisschop Edir Macedo



Elke zondag om 07.00uu , 09.00uu , 12.00uu & 18.00uu (ook om 15.00uu).
Adres : Neumanpad # 26
Paramaribo - Centrum
Tel. : +597 88 37 764

Geen opmerkingen:

Een reactie posten