BIJBELSE TEKST VAN DE DAG

"Wij helpen u een nieuw begin te maken"
Universele Kerk van Gods Rijk

woensdag 21 oktober 2015

DE PIJN VAN MIJN ONGERECHTIGHEID




Goedemorgen lieve mevrouw Viviane,
Toen u gisteren de eerste vraag tijdens de dienst stelde, kwam het antwoord meteen in mijn verstand op: MIJN PIJN IS MIJN ONGERECHTIGHEID TEGENOVER GOD GEWEEST, MIJN ONDANKBAARHEID, ZONDE, KOPPIGHEID, EGOÏSME… Als ik verder zou moeten schrijven, vrees ik dat ik geen ruimte zou hebben vanwege de grootte van deze lijst.
Dit is precies wat ik de laatste tijd in mijn binnenste droeg. Ik wist het en had veel terughoudendheid hierover. In mijn binnenste schreeuwde ik erom, omdat ik wist dat ik God hiermee mishaagde.

Op een bepaalde dag luchtte ik mijn hart aan de voeten van God en smeekte om Zijn vergeving. Ik zei: “Mijn God, dit is wie ik ben en ik wil niet meer zo zijn! Vergeef mij, help mij!” Ik voelde me een MENSELIJKE RIOOLPUT. Ik ontdekte dat ik alles WAS wat ik hierboven beschreef. Mijn God, wat een schaamte! Ik voelde een pijn in mijn ziel toen ik inzag hoe gierig, egoïstisch en mishagend ik was tegenover mijn God, DEGENE die ALLES voor mij, een zondaar, gegeven had.
God toonde mij dat ik gaf, maar er altijd iets voor terug wilde hebben. Bijvoorbeeld, ik wachtte altijd totdat iemand mij belde, pas daarna zou ik terugbellen; dat een vriendin mij een SMS stuurde, pas daarna zou ik haar beantwoorden; dat de vrouwen van de pastors mij benaderden, maar ikzelf benaderde hen niet… Dit alles was egoïsme, hoogmoed.
God zei heel duidelijk tegen mij: “Stel je voor dat Ik zou wachten totdat jij Mij lief zou hebben en Ik pas daarna Mijn Zoon zou sturen voor jou!” Ik huilde toen ik mijn zonde en mijn fout inzag. Ik vroeg om vergeving en haatte mijn gevoelens, mijn manier van zijn, alles wat ik dacht dat goed was, alles wat ik deed.
Ik weet niet of u het zich nog kan herinneren, maar er was een keer dat ik met u sprak en mijn manier van zijn wilde rechtvaardigen, dat ik afstandelijk was…, omdat u tegen mij had gezegd: “Jij belt mij niet…”, ik zei toen tegen u dat, hoewel ik van u hield, dat gewoon de manier was hoe ik was…
Zoals ik al zei MIJN MANIER. Niet de MANIER DIE GOD WIL DAT IK ZAL HEBBEN. God toonde mij dat de manier die ik correct vond, juist niet correct was.
Ik herinner me dat ik zelfs verkeerde en negatieve gedachten had wanneer mensen te dichtbij kwamen. Omdat ik niet zo was, dacht ik dat zij vervelend waren. Sorry, maar dat WAS Ana.
Weet u wat mevrouw Vivi, ik schrijf dit met tranen op mijn gezicht als ik denk aan hoe verkeerd ik was. Het duurde heel lang voor mij om dit alles in te zien, maar aan de andere kant ben ik ook HEEL GELUKKIG, omdat ik niets heb dat mij beschuldigt of terughoudt. Ik heb geen last van mijn geweten, ik voel me VRIJ en REIN.
Kusjes met veel liefde,
Ana Menezes
Misschien bevindt u zich in een soortgelijke situatie als hierboven aangegeven werd en wilt u ook heel graag veranderen. Of misschien hebt u fouten gemaakt en wilt u zich dringend herstellen met de Almachtige God.
Tijdens de Avond van de Behoudenis op woensdagavond om 19:30u, zult u de gelegenheid krijgen om uw leven, gedachten en gewoonten helemaal te transformeren. Uw staat maakt helemaal niets uit, zet uw egoïsme en persoonlijke doelen aan de kant en kom met vastberadenheid, met dorst naar slechts één ding: om te veranderen!
Met dank aan: Viviane Freitas


Elke zondag om 07.00uu , 09.00uu , 12.00uu & 18.00uu (ook om 15.00uu).
Adres : Neumanpad # 26
Paramaribo - Centrum
Tel. : +597 88 37 764

Geen opmerkingen:

Een reactie posten