BIJBELSE TEKST VAN DE DAG

"Wij helpen u een nieuw begin te maken"
Universele Kerk van Gods Rijk

woensdag 7 maart 2018

HET EERSTE SCHAAP




Goedemorgen Mw Cris,
Toen ik het Vriendelijke Woord van Bisschop Macedo (A Palavra Amiga)  hoorde over de offerande van Abel, bleef een woord in mijn hoofd hangen: “het eerste schaap”. Hij behaagde God zoveel met de overgave van het eerste schaap, dat ik het “belang” van het eerste schaap wilde weten, zodat ik ook hetzelfde als Abel kon doen. Ik herinnerde me een familie waarvan een aantal familieleden lid zijn van de UKGR in Nazareth, wiens vader een herder is. Ik zocht ze op en deel nu met u de informatie die ze mij hebben gegeven.
Door het eerste schaap is de hele kudde ontstaan. Zij brengt ze voort, geef ze te eten van haar melk, voedt ze op en leidt ze. Een herder die het eerste schaap goed getemd heeft, heeft geen werk bij het hoedde van de kudde, want hij leidt haar en zij leidt de rest. De kudde volgt het eerste schaap.
Als we een kleine pakken, is er niet veel verlies, omdat zij nog niets te bieden heeft. Zij heeft geen vlees, geen vet, geen wol en kan niet voortplanten.
Het eerste schaap wel! Zij heeft veel vlees, veel vet, veel wol, veel melk en de mogelijkheid om te blijven voortplanten en de kudde te doen groeien. Naast het feit dat als zij wordt weggehaald, de rest van de kudde verloren gaat, omdat ze zich verward voelen, zonder een referentie.
Is dit niet heel sterk?
Met liefde,
Josi
Met dank aan: Cristiane Cardoso


Elke zondag om 07.00uu, 09.00uu, 12.00uu, 15.00uu & 18.00uu.
Adres : Neumanpad 26
Paramaribo - Centrum
Tel. : 597 88 37 764

Geen opmerkingen:

Een reactie posten