BIJBELSE TEKST VAN DE DAG

"Wij helpen u een nieuw begin te maken"
Universele Kerk van Gods Rijk

dinsdag 15 december 2015

NEDERIGHEID GAAT VOORAF AAN EER




Bisschop Renato, hoe gaat het met u?
Ik zou graag alles dat ik in dit bericht zal schrijven persoonlijk aan u willen vertellen, maar ik weet dat u een heel druk persoon bent, daarom besloot ik u te schrijven.
Deze week heb ik opdracht #49 volbracht van de IntelliMen Challenge en het is, voor mij persoonlijk, sinds het begin van dit project niet makkelijk geweest, omdat wij denken dat, omdat wij voor een bepaalde tijd in de kerk zijn, wij een “zekere ervaring” hebben opgedaan, en in feite is die gedachtegang onzin. Ik ben tot de conclusie gekomen dat de IntelliMen iets is dat heel belangrijk is voor ons allen, vooral voor degenen die al lang in de kerk zijn.

Kortom, de reden waarom ik dit heb geschreven is omdat u de eerste persoon was die in mijn gedachtes opkwam op het moment dat ik deze opdracht moest volbrengen, en het is iets wat ik al lang had moeten doen, maar het ontbrak mij aan moed en nederigheid. Ik erken en neem mijn verantwoordelijkheden op mij ten opzichte van al mijn fouten die ik heb gemaakt in het Werk van God en ik ben klaar om te veranderen en elke dag een betere man van God te worden, om deze reden omarm ik dit project als iets dat noodzakelijk is om aan deel te nemen.
Bisschop, vergeef mij voor alles wat ik deed en de teleurstellingen die ik teweeg heb gebracht in het werk van God vanwege mijn verkeerde acties. Zoals u zei in uw blogpost over deze opdracht, zijn wij mannen heel hoogmoedig en houden wij er niet van om onze fouten te erkennen, en dat is waar, dus ik bad tot God om Hem om begeleiding te vragen en God sprak met mij en zei dat ik vergiffenis aan u en mevrouw Cristiane moest vragen. Ik geloof dat dit de tweede stier is die ik moet offeren in deze campagne: mijn hoogmoed.
Naast God en dit project, heeft Marcia mij ook veel geholpen met betrekking tot deze beslissing vanwege de lessen die zij heeft geleerd in de Godllywood. Omdat zij nooit toeliet dat ik in opstand kwam tegen het Werk van God of dat ik de schuld van mijn eigen fouten op anderen afschoof. Ik kan u verzekeren dat ik mijn goede ogen voor God’s Werk heb behouden en als nooit tevoren heb gewerkt om de God die mij riep niet teleur te stellen en Hem elke dag te eren.
Ik wil u vragen om me te helpen in gebed en als u enige boodschap of berisping hebt, ben ik bereid om die te ontvangen. We zijn in het geloof, en Godzijdank, zijn wij blij met de gelegenheid om onze God te dienen!!!
Vergeef me voor de brutaliteit om naar u te schrijven, maar ik gehoorzaam alleen wat God mij begeleid om te doen.
Een stevige omhelzing!
Ik dank u voor uw aandacht!
Dat God u zegene!

Bisschop Oliveira

********************************************************************************

Les van de Heilige Geest:
Waarom is het onmogelijk om God te behagen met een geloof dat geen werken heeft?
Omdat geloof met werken ons afhankelijk maakt van de Allerhoogste God.
Wanneer wij in afhankelijkheid van Hem leven, dan keren we terug naar onze oorspronkelijke staat die wij hadden vóór de zonde: nederigheid. Adam en Eva leefden afhankelijk van Hem.

Dit is het soort nederigheid dat ons de conditie geeft om het Koninkrijk der Hemelen te veroveren en erin te blijven. En dat is ook de allereerste les van onze HEER:


“Zalig de armen van geest, want hunner is het Koninkrijk der hemelen(Matteüs 5:3). 
Dit is meer dan duidelijk.


Bisschop Edir Macedo


Elke zondag om 07.00uu , 09.00uu 12.00uu & 18.00uu (ook om 15.00uu).
Adres : Neumanpad # 26
Paramaribo - Centrum
Tel. : +597 88 37 764

Geen opmerkingen:

Een reactie posten