BIJBELSE TEKST VAN DE DAG

"Wij helpen u een nieuw begin te maken"
Universele Kerk van Gods Rijk

vrijdag 4 december 2015

GEEST VAN GIDEON




Goedemorgen bisschop!
Dit is het woord waarmee ik mij het best kan uiten: dankbaarheid. Eeuwige dankbaarheid!
Weet u bisschop, ik ging nooit naar de kerk, ik was het soort persoon dat wanneer iemand “God zegent je!”, tegen mij zei, ik antwoordde met “dank je wel!”. Op deze wijze kwam ik uiteindelijk meer dan 13 jaar geleden naar de Universele kerk, praktisch een atheïst, met een drankprobleem en heel veel wrok.

Mijn echtgenoot, vriend toentertijd, was degene die me mee nam. Deze reis van geloof heeft 13 jaar geduurd, maar alleen 5 jaren heb ik God werkelijk ontmoet. Voorheen kwam ik als gewone toeschouwer naar de kerk, ik gaf de tienden in de schaduw van mijn man en offerde in de schaduw van mijn man. Maar pas toen ik mij op de bodem van put bevond en wakker in het geloof werd, veranderde alles.
Ik maakte een zeer moeilijke situatie mee en, vanwege hogere machten, waren mijn man en ik 3 jaar lang uit elkaar. We zagen elkaar alleen in het weekend, en hij, die het fundament van ons huis was, begon mij af te kraken, verachtte mij, vertelde me dat hij geen reden had om gelukkig te zijn en dreigde tweemaal het huis te verlaten. Het leek allemaal geen uitweg te hebben. Maar toen was mijn geloof, Godzijdank, al geworteld in de Rots, ik was al helpster en kende de weg van strijden en overwinnen, en die weg is het Altaar!!!
Het was de allereerste keer, in alle jaren dat ik in de kerk was, dat ik mijn eigen offer heb opgebouwd. Ik verkocht cupcakes op straat, en wat een vreugde had ik bij elke cupcake die verkocht werd! Elke verkoopdag was een dag van kracht en vernieuwing, het was nog een dag waarop God met mij sprak en me de zekerheid gaf van de overwinning. En dat is ook wat er gebeurde. Ik kwam op het Altaar, in juli 2014, met de zekerheid dat God het verhaal van mijn leven zou veranderen, ook al zei iedereen dat er geen oplossing meer voor mij was.
In december 2014 was mijn gezin al verenigd, wat een vreugde! Maar ik was nog niet tevreden. De opstand was constant in mij, omdat mijn man, die voorheen vurig in het geloof was, gevallen was in het geloof; alles deed hem wankelen, alles irriteerde hem, dus ging ik weer naar het Altaar, en daar streed ik voor hem. Er was een verbetering, maar mijn God is niet een God van verbeteringen maar van transformaties, en dit keer, in juli 2015, ging ik er met meer kracht voor, met een opstand dat God die situatie zou veranderen, Hij zou geen andere keuze hebben!
Vandaag de dag, bisschop, kan ik zeggen: “ik en mijn huis dienen de Here!”. Mijn man is geestelijk vernieuwd, opgewekt, versterkt en is een nieuwe man. Hij heeft vreugde en vrede. Waarom? Omdat hij de Heilige Geest heeft ontvangen. En ik, die alleen aan God vroeg dat hij opnieuw geboren zou worden, had de vreugde om op 29 November naar de Tempel te gaan om hem geconsacreerd te zien worden tot helper.
Met God is het als volgt: Hij laat nooit iets onafgemaakt, Hij gaat altijd verder dan wat we vragen wanneer wij naar het Altaar gaan, met ons gehele leven en de zeker van de verandering! Ben ik tevreden? Nee! Ik ben met alle kracht en opstand in het geloof van Gideon, omdat grote dingen nog zullen komen!

Ik dank God, u, bisschop Macedo, en allen die tot vandaag bijgedragen hebben zodat deze dag kan komen. Degenen die de kracht van deze God willen zien, hoeven alleen te komen, deel uit te maken van onze Universele familie en hun leven volledig op het Altaar te leggen!
God zegene u en uw gezin!
Heel hartelijk bedankt!
Vivi Santiago



Elke zondag om 07.00uu , 09.00uu 12.00uu & 18.00uu (ook om 15.00uu).
Adres : Neumanpad # 26
Paramaribo - Centrum
Tel. : +597 88 37 764

Geen opmerkingen:

Een reactie posten